node/44094

Έρευνα: Πιο αξιόπιστα τα συμβατικά αυτοκίνητα από τα ηλεκτρικά

Έρευνα που διεξήχθη στην Αγγλία, απέδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν περισσότερες ζημιές απ’ ότι τα συμβατικά σε βάθος 4ετίας.

Παρότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι λιγότερο «σοφιστικέ» ως προς την κατασκευή τους σε σχέση με τα «παραδοσιακά» βενζίνης ή ντίζελ, αποδεικνύονται πιο ευπαθή στις βλάβες. 

Έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα στο Ην. Βασίλειο, από τον οργανισμό καταναλωτών Which?, αποκάλυψε ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοντέλων επισκέπτονται πολύ πιο συχνά τα συνεργεία σε αντίθεση με τους κατόχους αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.

Συγκεκριμένα, από τους 48.000 συμμετέχοντες στην έρευνα οι 2.184 ήταν κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων. Εξ’ αυτών, το 39% ανέφερε ότι εντός των πρώτων τεσσάρων ετών χρήσης του ηλεκτρικού τους μοντέλου χρειάστηκε να επισκεφθούν τουλάχιστον μία φορά το συνεργείο για κάποια βλάβη, σε αντίθεση με το 19% των ιδιοκτητών μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και 29% όσων έχουν στην κατοχή τους κάποιο ντίζελ αυτοκίνητο.

ev

Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα επισκευής του προβλήματος απ’ ότι τα συμβατικά. Για παράδειγμα, ένα πρόβλημα στο λογισμικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρειάζεται κατά μέσο όρο πέντε εργάσιμες ημέρες για να επισκευαστεί, ενώ το ίδιο πρόβλημα σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης απαιτεί το πολύ τρεις ημέρες και τέσσερις σε ένα ντίζελ.

Η λιγότερο αξιόπιστη φίρμα αποδείχθηκε η Tesla, με το 39% των ιδιοκτητών να αναφέρει τουλάχιστον μια βλάβη μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια ζωής του αυτοκινήτου, με το 5% των προβλημάτων να περιλαμβάνει σοβαρότερες ζημιές όπως δυσλειτουργία του συστήματος πέδησης ή ακόμα και άρνησης του οχήματος να εκκινήσει…

Το πιο αξιόπιστο ηλεκτρικό της έρευνας αναδείχθηκε το e-Niro της Κia με μόλις το 6% των ιδιοκτητών του να αναφέρουν κάποιο σφάλμα στη λειτουργία του. 

«Γνωρίζουμε ότι οι οδηγοί επιθυμούν να κάνουν τη μετάβαση σε πιο φιλικά για το περιβάλλον αυτοκίνητα αλλά είναι ζωτικής σημασίας να αποκτήσουν ένα ποιοτικό προϊόν» δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας, Lisa Barber, για να προσθέσει ότι «τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται ακόμα στην αρχή τους, που σημαίνει ότι έχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης της αξιοπιστία τους. Είμαι βέβαιη όμως ότι όσο αναπτύσσεται η τεχνολογία γύρω από την εξέλιξη τους τόσο πιο αξιόπιστα θα εμφανίζονται στο προσεχές μέλλον».