node/29110

Επισκεφθήκαμε το νέο εργοστάσιο της Lamborghini

Τρυπώσαμε στα άδυτα της νέας μονάδας παραγωγής που έφτιαξε η Lamborghini σε χρόνο ρεκόρ στην Sant' Agata Bolognese, ειδικά για την Urus, επεκτείνοντας τις εγκαταστάσεις του παραδοσιακού εργοστασίου της Via Modena.

H Lamborghini Urus αποτελεί το αποκορύφωμα  της εντατικής ανάπτυξης της φίρμας, των δεξιοτήτων και του πάθους των ανθρώπων της για τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου. Είναι ένα υπερσύγχρονο SUV που ξεπερνά το όριο των προσδοκιών και αποκαλύπτει νέες δυνατότητες», σύμφωνα με τον πρόεδρο της φίρμας, Stefano Domenicali. Αντανακλώντας αυτές τις «νέες δυνατότητες», η Urus ανεβάζει την παραγωγή της Lamborghini σε περίπου 7.000 μονάδες ετησίως.

Η Lamborghini δεν θα μπορούσε να φτιάχνει αυτοκίνητα αλλού, πέρα από την παραδοσιακή έδρα της. Ο Ferruccio θα ήταν περήφανος αν έβλεπε τις νέες εγκαταστάσεις που διπλασίασαν ουσιαστικά το μέγεθος του εργοστασίου, από τα 80.000 στα 160.000 τετραγωνικά μέτρα. Ήταν ένα γιγάντιο έργο που ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ: 600 διαφορετικά συνεργεία και 3.600 άτομα δούλεψαν ώστε όλα να είναι έτοιμα μέσα σε 18 μήνες. Ενώ ταυτόχρονα η παραγωγή των υπόλοιπων μοντέλων προχωρούσε κανονικά. Η γραμμή παραγωγής αποτελείται από 23 σταθμούς των 30 λεπτών. Αντίθετα με τα σπορ μοντέλα, για τα οποία τα περισσότερα κομμάτια, μεταξύ των οποίων και οι κινητήρες, φυσικά, κατασκευάζονται in-house, στην περίπτωση της Urus όλα έρχονται από εξωτερικούς προμηθευτές: η βασική δομή του σασί, τα φτερά, οι πόρτες και τα καπό, τα κρύσταλλα, το πακέτο κινητήρα-μετάδοσης, όλα φτάνουν έτοιμα και εδώ συναρμολογούνται. Η γραμμή υποστηρίζει την παραγωγή υβριδικών συστημάτων κίνησης, και μια τέτοια έκδοση δεν θα αργήσει να προστεθεί στη γκάμα. Δεδομένης της συγγένειας με την Panamera (κοινή πλατφόρμα και ίδιο μεταξόνιο) δεν είναι παράλογο να υποθέσουμε ότι στο μέλλον η Lamborghini θα προχωρήσει και στην παραγωγή της Estoque, του 4θυρου super sedan concept που είχε δείξει το 2008. Όπως αποκάλυψε και ο Mitja Borkert (ο οποίος είναι εσωτερική μεταγραφή του Ομίλου, από την Porsche), η Lamborghiniτην περασμένη δεκαετία έδειχνε πολλά concepts εξερευνώντας τις δυνατότητες. Και τώρα περνά στη φάση της υλοποίησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Όλες οι πληροφορίες για την Lamborghini Urus των 650 PS

Άλλη μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το πώς φτιάχνονται η Aventador και η Huracan, είναι η εκτεταμένη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Οι τεχνίτες έχουν πρόσβαση στο σύστημα με ένα ηλεκτρονικό βραχιόλι. Το software ελέγχει όλες τις διαδικασίες, τη διαδρομή του παραμικρού εξαρτήματος, τη λειτουργία ακόμη και του πιο απλού εργαλείου. Όπως ένα κατσαβίδι. Μπορούν ανά πάσα στιγμή να δουν αν στη δεδομένη μονάδα χρόνου το κατσαβίδι έχει κάνει τις προβλεπόμενες περιστροφές. Οποιαδήποτε διαφορά, προς τα πάνω και κυρίως προ τα κάτω, σημαίνει πρόβλημα. Η ψηφιακή τεχνολογία επιτρέπει να βλέπουν ανά πάσα στιγμή κάθε εξάρτημα αλλά και το αυτοκίνητο συνολικά σε ακτινογραφία υψηλής ευκρίνειας. Για να ελέγχουν αρμούς, ανοχές και οποιοδήποτε κατασκευαστικό ελάττωμα.

Βλέποντας τα τρία Collaborative Robots να κινούνται στο χώρο, να ταιριάζουν κινητήρες με κιβώτια, να τοποθετούν το παρμπρίζ ή να παίρνουν τροχούς από τη ντάνα, να βρίσκουν το «στόχο» και να βιδώνουν τα μπουλόνια σαν… άνθρωποι, σου έρχονται στο νου σκηνές από την «Εξέγερση των Μηχανών» Μόνο που εδώ οι μηχανές αλληλεπιδρούν και συνεργάζονται με τους έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνίτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την πισωκίνητη Lamborghini Huracan LP580-2 [video]


Όταν τελειώσει η κατασκευή, κάθε αυτοκίνητο βγαίνει στον εξωτερικό χώρο όπου η Lamborghini έχει δημιουργήσει μια μικρή πίστα δοκιμών, χωρίς στροφές. Κάποιες ευθείες μόνο, με επιφάνειες διαφορετικής τριβής, λείο αλλά και ανώμαλο έδαφος, όπου δοκιμάζονται τα φρένα, η ανάρτηση. Ευτυχώς για τους επισκέπτες της περιοχής που λαχταρούν να πετύχουν μια Lamborghini στο διάβα τους, η δοκιμή 35 km στους γύρω δρόμους θα εξακολουθήσει να είναι απαραίτητο μέρος της διαδικασίας ελέγχου πριν την παράδοση κάθε Lamborghini. Όπως γίνονταν από την εποχή του Ferruccio και του Valentino Balboni.

TAGS