node/30750

Ηλεκτρική Ferrari: Από το 2023 και βλέπουμε

Η Ferrari λέει ότι δεν θα δούμε EV από αυτήν πριν το 2023. Μεγαλώνει ωστόσο η γκάμα των υβριδικών.

Στην αρχή της χρονιάς ο CEO της FCA και επικεφαλής της Ferrari, Sergio Marchionne, υπαινίχθηκε ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar είναι στα σκαριά. Αλλά φαίνεται ότι έχουμε λίγο καιρό ακόμη πριν δούμε τον κόσμο του αυτοκινήτου όπως τον γνωρίσαμε να αλλάζει για πάντα.

Είμαστε οι μόνοι που θεωρούμε ιεροσυλία να βγει από το εργοστάσιο του Maranello ένα… αθόρυβο supercar; Μάλλον όχι. Αργά ή γρήγορα θα το δούμε (αφού δεν θα το ακούσουμε) να συμβαίνει ωστόσο. Πάντως όχι πολύ σύντομα. Οι πληροφορίες ήθελαν ένα τέτοιο μοντέλο να περιλαμβάνεται στο στρατηγικό πλάνο 2018-2022. Αλλά στο Maranello φαίνεται νιώθουν και οι ίδιοι αμήχανα με τη Ferrari χωρίς θερμικό κινητήρα. Και έτσι το πλάνο πάει πιο πίσω, για το 2023. Ο ίδιος ο Marchionne δήλωσε πριν μερικές μέρες στην ετήσια συνάντηση μετόχων της Ferrari ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο δεν πρεσβεύει την εικόνα που η μάρκα θέλει να δείχνει αυτή τη στιγμή. Οπότε το όλο προτζεκτ πάει πιο πίσω. Παρόλα αυτά, παραμένει μέσα στα  μακροπρόθεσμα πλάνα της εταιρείας. Και θεωρείται η λύση για τα hypercars κορυφαίων επιδόσεων της επόμενης μέρας, αντικαθιστώντας τα σημερινά υβριδικά. Δηλαδή την LaFerrari.

Μιλώντας για τα υβριδικά, ο Marchionne παραδέχτηκε ότι αυτό που φαίνεται να χρειάζεται αυτή την  περίοδο η Ferrari είναι υβριδικά μοντέλα. Δεν έχει ξεκαθαριστεί επισήμως ποιο αυτοκίνητο είναι αυτό από το οποίο θα ξεκινήσει ο εξηλεκτρισμός της γκάμας. Οι πηγές ωστόσο αναφέρουν ότι θα είναι V8 και ότι θα το δούμε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019. Είπε ακόμη ότι «θα είναι ένα πιο κλασικό υβριδικό», αναφερόμενος στη φιλοσοφία, σε σχέση με την LaFerrari και την LaFerrari Aperta. Προσπαθώντας να ερμηνεύσουμε τις αινιγματικές δηλώσεις, μάλλον αναφέρεται σε ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό, στο οποίο προτεραιότητα θα είναι η εξοικονόμηση καυσίμου και όχι οι επιδόσεις.

Ο Marchionne είπε ακόμη αυτό που γνωρίζαμε, ότι το υβριδικό αυτοκίνητο που εξελίσσει η Ferrari μπορεί να κινηθεί αθόρυβα. Εννοώντας ότι έχει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Από τη στιγμή που θα παρουσιαστεί το συγκεκριμένο σύνολο, μάλλον θα αξιοποιηθεί σε περισσότερα από ένα μοντέλα. Και φαίνεται πως θα είναι η μόνη επιλογή για το SUV της Ferrari, το οποίο ο Marchionne είπε ότι θα είναι το ταχύτερο που υπάρχει.

Πηγές Automotive News, Bloomberg, Motor1