Είναι το Twitter η αχίλλειος πτέρνα του Elon Musk;

Είναι το Twitter η αχίλλειος πτέρνα του Elon Musk;

Ο ισχυρός άνδρας της Tesla απέκτησε πρόσφατα το Twitter έναντι 44 δισ. δολαριών. Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες όμως είδε μεγάλους πελάτες και χιλιάδες «λογαριασμούς» να εγκαταλείπουν την πλατφόρμα.

Με το πέρασε στα χέρια του το Twitter, ο Elon Musk, ξεκίνησε τις αλλαγές. Προχώρησε στην απομάκρυνση χιλιάδων εργαζομένων χωρίς καμία απολύτως προειδοποίηση, προκάλεσε σύγχυση στους χρήστες, έριξε την τιμή της μετοχής, κατηγορήθηκε από το ΔΣ της Tesla ότι χρησιμοποίησε χρήματα από τα αποθεματικά της εταιρείας για την εξαγορά του, ενώ κατάφερε να προκαλέσει και μια αχαλίνωτη πλαστοπροσωπία στα εμπορικά σήματα –μεταξύ άλλων- κορυφαίων εταιρειών του πλανήτη.  

Πλέον με μια αίτηση και 8 δολάρια μπορεί ο καθένας να πάρει «official» πιστοποίηση για οποιονδήποτε λογαριασμό θέλει. Αυτό φυσικά έσπευσαν να το εκμεταλλευθούν διάφοροι για να φτιάξουν «αληθινούς» official λογαριασμούς τρολλάροντας πολιτικούς, αθλητές αλλά και οικονομικούς κολοσσούς!

Τρανταχτό παράδειγμα ο «αληθινός» λογαριασμός της τεράστιας φαρμακευτικής Eli Lilly που δημοσίευσε ένα tweet «ανακοινώνοντας» οτι πλέον θα προσφέρει την ινσουλίνη δωρεάν! Αντιλαμβάνεστε προφανώς τι ακολούθησε. 

Twitter

Χρηματιστές, επενδυτές και... ανταγωνιστές το πίστεψαν, με αποτέλεσμα μέσα σε δύο ώρες η μετοχή της Eli Lilly να βυθιστεί και η εταιρία να χάσει 18 δισ δολάρια. Οι αγορές τρομοκρατήθηκαν μόνο και μόνο στην φήμη ότι ένα τόσο αναγκαίο φάρμακο όπως η ινσουλίνη – η οποία στις ΗΠΑ κοστίζει εκατοντάδες δολάρια το μήνα για έναν διαβητικό – μπορεί να δίνεται δωρεάν. 

Η εταιρεία έσπευσε μόλις αντιλήφθηκε το θέμα να τα μαζέψει, ανακοινώνοντας ότι οι καταναλωτές παραπλανήθηκαν από ένα ψεύτικο μήνυμα ενός ψεύτικου λογαριασμού. Το κακό όμως είχε γίνει αποκαλύπτοντας και τις παθογένειες του συστήματος...  

Στα δικά μας τώρα, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται πως φοβούνται τη σχέση Musk-Twitter. Μέχρι στιγμής υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις μεγάλες φίρμες που έχουν σταματήσει επίσημα τη διαφήμιση στο Twitter. Προσωρινά ή μόνιμα κανείς δεν είναι σε θέση να το γνωρίζει. 

Η General Motors ήταν μεταξύ των πρώτων εταιρειών που σταμάτησαν να προβάλλονται διαφημιστικά. Με μια ανακοίνωση στο CNBC, η GM, έκανε γνωστό ότι σταματά κάθε διαφήμιση της στην πλατφόρμα έως ότου κατανοήσει ποια είναι η κατεύθυνση που θέλει να δώσει η νέα ιδιοκτησία στο Twitter. 

Η Volkswagen επίσης διέκοψε τη διαφημιστική της προβολή στο Twitter, συνιστώντας επίσης και στα υπόλοιπα brands του ομίλου (Lamborghini, Audi, Porsche, Bentley κ.α) να πράξουν το ίδιο. Η Volkswagen δήλωσε ότι «παρακολουθεί στενά την κατάσταση και θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα ανάλογα με τις εξελίξεις». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Fisker. 

stellantis

Ο όμιλος Stellantis είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αποκάλυψε ότι παγώνει τις διαφημιστικές της καμπάνιες στο Twitter. «Mέχρι να έχουμε μια σαφέστερη κατανόηση της πλατφόρμας υπό τη νέα της ηγεσία δεν επιθυμούμε οποιαδήποτε προβολή σε αυτήν» ανέφερε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. 

Ο όμιλος Stellantis θυμίζουμε ότι έχει υπό τη σκέπη του σημαντικές αμερικανικές φίρμες όπως την Dodge, την Jeep, την Ram και την Chrysler, ενώ δε θα πρέπει να λησμονεί κανείς και τις Peugeot, Citreon, Alfa Romeo και Fiat που διαφημίζονταν και αυτές στο Twitter. 

Φαίνεται ότι κοινός παρονομαστής όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών που αποχώρησαν εμπορικά από τη δημοφιλή πλατφόρμα είναι ο Elon Musk. Όλοι θα περιμένουν να δουν που θέλει να το πάει Musk από την άποψη ποια θα είναι η νέα κατεύθυνση του Twitter υπό την ηγεσία του. 

Δε χωρά αμφιβολία πάντως ότι όλες αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι ενθουσιασμένες με την ιδέα της υποστήριξης του Twitter όταν ο ιδιοκτήτης του είναι επίσης ο ισχυρός άνδρας ενός σημαντικού ανταγωνιστή. Του μεγαλύτερου τη σήμερον ημέρα.

Το Twitter είναι ένα μεγάλο στοίχημα για το Elon Musk και ένας μεγάλος βραχνάς συγχρόνως. Μέχρι στιγμής το εγχείρημα δεν πάει καλά. Ο ιδρυτής της Tesla δέχεται πυρά (που τον οδηγούν στα δικαστήρια) από το ΔΣ της αυτοκινητοβιομηχανίας του, μεγάλοι –εμπορικά- πελάτες εγκαταλείπουν την δημοφιλή πλατφόρμα και ο ίδιος έχει ποντάρει 44 δισ. από την περιουσία του για την αγορά ενός «παιχνιδιού» όπως το χαρακτήρισαν οικονομικοί κύκλοι. 

Παιχνίδι σίγουρα δεν είναι η πληροφόρηση και ο έλεγχος της. Αυτό είναι δεδομένο. Πάντως εάν ο Elon Musk καταφέρει και σε αυτήν την περίπτωση να αναστρέψει το εις βάρος του κλίμα τότε ο άνθρωπος θα μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ένας σύγχρονος Μίδας. Σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να του στοιχίσει ακριβά. Πολύ. Σε τέτοιο βαθμό που μπορεί να χάσει ακόμα και τα ηνία της Tesla… 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube