Ionity Ultra Rapid Charger
node/37885

Δίκτυο φόρτισης Ionity: Η χρέωση αλλάζει και γίνεται φωτιά! [upd]

Μεγάλη ανατροπή στα EV: Tο δίκτυο Ionity αλλάζει την τιμολογιακή πολιτική του από €8 νετ ανά φόρτιση σε 79 λεπτά του ευρώ την κιλοβατώρα. Σχεδόν διπλάσιο κόστος ανά km από ένα συμβατικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Οι πελάτες των σημερινών και των μελλοντικών ευρωπαϊκών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να αρχίσουν να πονοκεφαλιάζουν για τη χρέωση της φόρτισης στις μεγάλες αποστάσεις -αυτοκινητόδρομοι, περιφέρεια. Το δίκτυο Ionity μόλις έριξε βόμβα στο θέμα, ανακοινώνοντας αλλαγή στην τιμολόγηση: Πλέον, ένα γέμισμα δεν θα στοιχίζει κατ’ αποκοπή οκτώ ευρώ, αλλά θα χρεώνεται €0,79 ανά kWh.

Ο υπολογισμός είναι απλούστατος. Για να «γεμίσεις» μια Porsche Taycan των 90 kWh θα πληρώσεις περίπου 70 ευρώ στα τερματικά Ionity. Και γνωρίζοντας ότι θα μπορείς να κάνεις περίπου 200 έως 300 km στην Autobahn με 130 km/h, κάντε τα μαθηματικά... Ή να τα κάνουμε εμείς για εσάς σε πιο γήινη διάσταση. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε το πακέτο του Groupe PSA… Ένα Peugeot e-208 ή ένα Opel Corsa-e με μπαταρία 50 kWh. Πληρώνεις τη φόρτιση 40 ευρώ για να κάνεις βαριά βαριά 250 km, ενώ αντιστοίχως με ένα βενζινοκίνητο για τα ίδια χιλιόμετρα θα πλήρωνες σε βενζίνη €25! Για ντίζελ δε, δεν το συζητάμε!

Αυτά τα τερματικά, ωστόσο, αναπτύχθηκαν από μια κοινοπραξία ευρωπαίων κατασκευαστών για να προσφέρουν μια εναλλακτική λύση στο δίκτυο της Tesla, τους Superchargers. Αλλά σε αυτούς, η τιμή είναι €0,24/kWh... Χώρια που είναι δωρεάν για αρκετούς μήνες για τους πρώτους πελάτες των Model S και X.

Για τους διαχειριστές της Ionity, η τιμή δικαιολογείται από δύο πράγματα: Την ύπαρξη τερματικών στον αυτοκινητόδρομο (οι θέσεις αυτές είναι ακριβές) και πάνω από όλα η ισχύς του σταθμού, περίπου 1,2 MW, κάτι που θα επιτρέψει θεωρητικά σε πολλά EV να φορτίζουν με ισχύ τουλάχιστον 200 kW. Τη στιγμή που η ισχύς των τερματικών Tesla πέφτει πολύ περισσότερο όταν φορτίζουν δύο EV ανά τερματικό.

Παρόλα αυτά, η νέα χρέωση μπορεί να ανατρέψει τον οικονομικό προϋπολογισμό στους σημερινούς και μελλοντικούς ιδιοκτήτες EV που είτε υπολόγιζαν στο δίκτυο Ionity είτε δεν έχουν επιλέξει ένα Tesla!

[upd] Αργά, στις 17/1, η Ionity, διά μέσω κάποιων από τους εταίρους της δημοσίευσε νέους, διευκρινιστικούς όρους της υπηρεσίας MSP. Να θυμίσουμε ότι το δίκτυο Ionity αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ των BMW, Daimler, Ford και Volkswagen Group, περιλαμβανομένων των Audi και Porsche.

Στην Daimler, οι πελάτες της υπηρεσίας χρέωσης «Mercedes me Charge» θα μπορούν να χρεώνονται με το «Ionity Package» που επιτρέπει (μόνο) στους οδηγούς του EQC να πληρώσουν €0,29/kWh στα τερματικά Ionity. Κατά το πρώτο έτος, το πακέτο δεν θα έχει πάγιο. Το τι θα χρεώνει ύστερα από το πρώτο έτος η Mercedes-Benz είναι επί του παρόντος ασαφές. Η Daimler επίσης δεν ήθελε να δώσει τιμές για το πακέτο όταν ρωτήθηκε, αλλά ζητά να γίνει κατανοητό ότι «δεν είμαστε ακόμη σε θέση να προβούμε σε δήλωση σχετικά με τη μελλοντική τιμολόγηση».

Και στην Audi, η χρέωση στους σταθμούς φόρτισης Ionity θα είναι σημαντικά φθηνότερη. Στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας χρέωσης «e-tron», η Audi γράφει ότι η «προνομιακή τιμή» αναμένεται να είναι €0,33 ευρώ/kWh. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, το τελικό τιμολόγιο θα περίπου 0,31 €/kWh - αλλά μόνο στο τιμολόγιο «Transit» και για τους συχνούς χρήστες. Η μειωμένη τιμή πιθανότατα θα ξεκινήσει να ισχύει στις αρχές Φεβρουαρίου και θα παραμείνει «σταθερή», δηλ. δεν θα είναι μια προσφορά γνωριμίας της Audi. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή τρέχει μια προσφορά: Οι αγοραστές ενός Audi e-tron δεν χρειάζεται να πληρώσουν βασικό τέλος για το «Transit» για ένα έτος, ενώ στη συνέχεια το πάγιο διαμορφώνεται στα 17,95 ευρώ το μήνα. Για τους οδηγούς μικρών αποστάσεων, η υπηρεσία χρέωσης e-tron προσφέρει επίσης το τιμολόγιο «City» για 4,95 ευρώ το μήνα, αλλά δεν προσφέρει τις προνομιακές τιμές για Ionity.

Η Porsche δημοσιοποίησε επίσης ενημέρωση ότι οι οδηγοί της Taycan θα χρεώνονται με €0,33/ kWh στους σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος της Ionity.

Η υπηρεσία χρέωσης VW Charge & Fuel και η υπηρεσία BMW Charge Now δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει προνομιακές τιμές για το δίκτυο Ionity.

node/39449

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Άλλες εταιρείες μπορούν πλέον να αντιγράψουν ελεύθερα το εμβληματικό μοντέλο από το Maranello.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO

Η Ferrari έχασε τη δικαστική μάχη για τα δικαιώματα του σχεδίου της 250 GTO - ενός από τα διασημότερα και ακριβότερα κλασικά μοντέλα στην ιστορία - ανοίγοντας το δρόμο σε ανεξάρτητους κατασκευαστές να παράξουν τα δικά τους αντίγραφα. Η νέα απόφαση του Γραφείου Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), έρχεται ένα χρόνο μετά από την απαγόρευση κατασκευής ρέπλικας από ιταλικό δικαστήριο που αναγνώρισε την Ferrari 250 GTO ως έργο τέχνης!.

Η ιστορία ξεκίνησε από την Ares Design, μια εταιρεία από τη Modena, που αμφισβήτησε την κατοχύρωση πατέντας της Ferrari για το σχέδιο της 250 GTO. Η τελευταία ανανεώθηκε από την Ferrari το 2008, όμως όπως ισχυρίζονται οι δικηγόροι της Ares Design, αυτό έγινε με στόχο να εμποδίσει άλλους κατασκευαστές από το να παράγουν και να διαθέτουν προς πώληση παρόμοια σπόρσκαρς (συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους). Το βασικό επιχείρημα με το οποίο τελικά συμφώνησε και το δικαστήριο, είναι πως από το 1964 μέχρι σήμερα, η Ferrari δεν έχει χρησιμοποιήσει τα πνευματικά δικαιώματα της 250 GTO σε αυτοκίνητο παραγωγής, κάτι που επιτρέπει την αμφισβήτησή της νέας κατοχύρωσής τους.

Παρόλα αυτά, η Ferrari κατάφερε να διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO όσον αφορά τα παιχνίδια και τις μινιατούρες αυτοκινήτων, καθώς αυτές παράγονται σε μεγάλους αριθμούς όλα αυτά τα χρόνια.

Μεταξύ 1962 και 1964, από το εργοστάσιο στο Maranello βγήκαν μόλις 36 μονάδες της Ferrari 250 GTO, που είναι για πολλούς το ομορφότερο αυτοκίνητο της Ferrari. Οι αμέτρητες επιτυχίες στους αγώνες, η σπανιότητα, ο ατμοσφαιρικός V12 και η εμβληματική σχεδίαση, καθιστούν την 250 GTO κάτι σαν ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες αυτοκινήτων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως το 2018, μια 250 GTO του 1962 δημοπρατήθηκε έναντι $48,4 εκατομμυρίων, ενώ μια άλλη 250 GTO του 1963 πουλήθηκε εκτός δημοπρασίας σε τιμή που λέγεται ότι έφτασε τα $70 εκατομμύρια.

Δε γνωρίζουμε αν η Ferrari θα ασκήσει έφεση στη συγκεκριμένη απόφαση, ενώ μένει να δούμε αν η Ares Design θα εκμεταλλευτεί την κατάσταση για να κατασκευάσει τη δική της μοντέρνα εκδοχή της 250 GTO.

node/39448

Στην Autobahn με την Porsche 911 Turbo S Cabriolet [video]

Πόσα πιάνει η ανοιχτή έκδοση της Porsche 911 Turbo S με τέρμα γκάζι στην εθνική οδό της Γερμανίας;

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Στην Autobahn με την Porsche 911 Turbo S Cabriolet [video]

Η νέα Porsche 911 Turbo S (γενιά 992) είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα της αγοράς με εμφάνιση σπορστκαρ και επιδόσεις σούπερκαρ. Η ανοιχτή της έκδοση αποδεικνύει τις δυνατότητές της σε ένα βίντεο του Hart voor Autos στο οποίο επισκέπτεται τη γερμανική Autobahn.

Να θυμίσουμε πως η 911 Turbo S Cabriolet φορά τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο μπόξερ κινητήρα 3,8 λίτρων της Porsche με απόδοση 650 PS και 800 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου PDK 8 σχέσεων. Σύμφωνα με τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,7" ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η νέα Porsche 911 Turbo S είναι ταχύτερη και ισχυρότερη από ποτέ!

Τι γίνεται λοιπόν όταν βγάζεις την κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοση της 992 στην Autobahn - εκεί όπου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας; Όπως θα δείτε στο βίντεο, το γερμανικό σπορτσκαρ μαζεύει χιλιόμετρα με εντυπωσιακό τρόπο, ξεπερνώντας για πλάκα τα 250 km/h. Παρόλο που τη συγκεκριμένη ώρα η κίνηση στο δρόμο ήταν αυξημένη με αρκετά φορτηγά, ο οδηγός καταφέρνει να πιάσει 313 km/h με σχετική άνεση και είναι σίγουρο πως η βελόνα θα ανέβαινε ακόμα περισσότερο αν οι συνθήκες το επέτρεπαν.

[Πηγή: Hart voor Autos μέσω Carscoops]