Dieselgate: Mercedes-Benz, Nissan, Ford, Renault και Stellantis ξανά στο σκαμνί

Dieselgate: Mercedes-Benz, Nissan, Ford, Renault και Stellantis ξανά στο σκαμνί

Δέκα χρόνια αργότερα, το Dieselgate συνεχίζει να απασχολεί την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή τη φορά, η βρετανική Δικαιοσύνη καλεί τους κατασκευαστές τις Mercedes-Benz, Nissan, Ford, Renault και Stellantis να δώσουν εξηγήσεις ενώπιον των δικαστηρίων του HB.

Dieselgate

Το Dieselgate εξακολουθεί να ταράζει τα θεμέλια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο Λονδίνο, το Ανώτατο Δικαστήριο ξεκίνησε τη Δευτέρα νέα, μεγάλης κλίμακας δίκη με κατηγορούμενους πέντε μεγάλους κατασκευαστές: Renault, Stellantis, Mercedes-Benz, Ford και Nissan. 

Όλοι τους κατηγορούνται ότι εξόπλισαν ορισμένα μοντέλα ντίζελ με λογισμικό που αλλοίωνε τα αποτελέσματα των δοκιμών εκπομπών ρύπων. Οι ακροάσεις αναμένεται να διαρκέσουν περίπου τρεις μήνες. Σύμφωνα με το βρετανικό δικηγορικό γραφείο Leigh Day, που εκπροσωπεί χιλιάδες ενάγοντες, το οικονομικό διακύβευμα είναι τεράστιο. 

Το Dieselgate υπενθυμίζει στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να στηρίζεται σε παραπλανητικές υποσχέσεις

Dieselgate

Αν οι δικαστές αναγνωρίσουν την ευθύνη των κατασκευαστών, οι αποζημιώσεις θα μπορούσαν να φτάσουν σε αρκετά δισεκατομμύρια λίρες. Η υπόθεση αυτή ενδέχεται να δημιουργήσει νομικό προηγούμενο και να ανοίξει τον δρόμο για νέες αγωγές, τόσο στη Βρετανία όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Να θυμίσουμε ότι όλα ξεκίνησαν το 2015, όταν η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) αποκάλυψε ότι η Volkswagen είχε εγκαταστήσει λογισμικό που μπορούσε να αναγνωρίζει τις συνθήκες ελέγχου ρύπων. Έτσι, τα αυτοκίνητα έδειχναν «καθαρά» στα εργαστήρια, ενώ στον δρόμο εξέπεμπαν έως και 40 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου (NOx). Έκτοτε, πολλές άλλες μάρκες βρέθηκαν στο επίκεντρο παρόμοιων αποκαλύψεων.

Όπως και αλλού στον κόσμο, οι Βρετανοί οδηγοί δηλώνουν προδομένοι. Θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν και ζητούν αποζημίωση για την απώλεια αξίας των αυτοκινήτων τους. Συνολικά, 1,6 εκατομμύριο οδηγοί έχουν κινηθεί νομικά στη χώρα. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες ωστόσο, αρνούνται ότι επιχείρησαν να παρακάμψουν τους κανονισμούς. Renault και Stellantis, για παράδειγμα, επιμένουν ότι τα αυτοκίνητά τους ήταν «σύμφωνα με τις τότε προδιαγραφές».

Dieselgate

Η Mercedes-Benz, από την πλευρά της, κάνει λόγο για «τεχνικά δικαιολογημένα συστήματα», υποστηρίζοντας ότι στόχος τους ήταν η προστασία των κινητήρων ή η μείωση της κατανάλωσης, όχι η αλλοίωση των μετρήσεων. Η δίκη θα εξετάσει αρχικά αν οι κατασκευαστές όντως χρησιμοποίησαν παραπλανητικές μεθόδους· το ζήτημα των αποζημιώσεων αναμένεται να συζητηθεί από το 2026 και μετά.

Το Dieselgate υπενθυμίζει στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να στηρίζεται σε παραπλανητικές υποσχέσεις. Οι οδηγοί απαιτούν διαφάνεια και ειλικρίνεια από τις μάρκες iκαι το δικαστήριο του Λονδίνου ίσως αποδειχθεί ακόμη ένα ορόσημο στην πορεία προς μια καθαρότερη εποχή για το αυτοκίνητο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube