node/38208

Deutsche Welle: Ο κορωνοϊός «χτυπά» την αυτοκινητοβιομηχανία

Η επιδημία του νέου ιού μπορεί να πλήξει καίρια τον κλάδο, προειδοποιούν ειδικοί - Επαγρύπνηση και στη Γερμανία.

Η επιδημία του κορωνοϊού στην Κίνα μπορεί να πλήξει καίρια την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Τουλάχιστον αυτή είναι η εκτίμηση εμπειρογνωμόνων του κλάδου. Μόνο στην επαρχία Χουμπάι, που έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλη περιοχή της χώρας, υπάρχουν δεκάδες εργοστάσια που κατασκευάζουν 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο, όπως αναφέρεται σε μελέτη της εταιρείας παροχής συμβουλών Boston Consulting Group BCG. Αντιστοιχεί σε ποσοστό του 8% του συνολικού αριθμού οχημάτων που καταστκευάζονται στην Κίνα. Μάλιστα στην κατηγορία των ελαφρώς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το Χουμπάι μετά την επαρχία Γκουανγκντόνγκ είναι το βασικότερο κέντρο παραγωγής αυτοκινήτων. Βέβαια όχι μόνο στο Χουμπάι, αλλά και σε μια σειρά από άλλες επαρχίες, εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων κατέβασαν ρολά.

Σημαντική αγορά αυτοκινήτων η Κίνα

Βέβαια, λόγω του κορωνοϊού έχουν υποστεί πλήγμα κι άλλοι κλάδοι της οικονομίας, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται σε πρώτη θέση λόγω του αποφασιστικού ρόλου που διαδραματίζει η Κίνα, σύμφωνα με την BCG. Είναι η χώρα με τις περισσότερες πωλήσεις οχημάτων και παράλληλα σημαντική έδρα για παραγωγούς και προμηθευτές. Συνολικά υπάρχουν 700 ξένοι και κινέζοι προμηθευτές στην αυστηρά απομονωμένη Βουχάν, την πρωτεύουσα του Χουμπάι. Αλλά και ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δραστηριοποιούνται στο Χουμπάι, σε ένα μεγάλο ποσοστό σε σύμπραξη με κινεζικές εταιρείες. Έτσι, μία τυχόν μείωση της παραγωγής θα μπορούσε να έχει παγκόσμιες επιπτώσεις στην αλυσίδα προμήθειας υλικών, πχ. φρένων, ελαστικών, ή σασί. Κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες καταγράφει εξαγωγές ύψους 5 έως 6 δις δολάρια. Το ήμισυ εξ αυτών προορίζεται για αγορές στις ΗΠΑ και την ΕΕ.

Οι επιπτώσεις από την έλλειψη υλικών αυτοκινήτου θα μπορούν να γίνουν πολύ αισθητές στις έδρες αυτοκινητοβιομηχανιών με πολλές σχέσεις με την Κίνα, προφητέψουν οι σύμβουλοι της BCG. Ίσως μάλιστα, όπως συστήνουν, θα πρέπει να μεταφέρουν τα συμφέροντα και τις δραστηριότητές τους σε άλλες χώρες. Ιδιαίτερα για τη γερμανική βιομηχανία η Κίνα έχει τεράστια σημασία. Για τις Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volkswagen και Porsche η Κίνα είναι η σημαντικότερη αγορά. Το 40% των εξαγωγών της VW γίνεται στη χώρα. Αλλά το ίδιο συμβαίνει και για άλλες παγκοσμίου εμβέλειας αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μείωση πωλήσεων παγκοσμίως

Τον περασμένο Ιανουάριο κατασκευάστηκαν 1,6 εκ αυτοκίνητα, 1/5 λιγότερα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. ΄Ηταν η μεγαλύτερη μείωση από το 2012, επισημαίνει ο σύνδεσμος κατασκευών China Association of Automobile Manufactures. Λόγω της επιδημίας οι καταναλωτές αποφεύγουν την αγορά αυτοκινήτων. Ο σύνδεσμος υπολογίζει ότι λόγω του κορωνοϊού θα μειωθεί φέτος η κατασκευή αυτοκίνητων κατά ένα εκατομμύριο. Η επιδημία έχει δείξει το «άσχημο πρόσωπό της» και στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η BMW παρέτεινε τις πρωτοχρονιάτικες διακοπές στις μεγαλύτερες παγκοσμίως εγκαταστάσεις της στο Σενγιάνγκ μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου.

Η διακοπή των εργασιών δεν φαίνεται προς το παρόν να επηρέασε το παγκόσμιο δίκτυο προώθησης αυτοκινήτων στην αγορά, σύμφωνα τουλάχιστον με τα όσα υποστηρίζει ο επικεφαλής της εταιρείας Όλιβερ Τσίπσε. Για την VW η κατάσταση είναι διαφορετική. Ο νέος ιός επηρέασε την παραγωγή του Ιανουαρίου. Αλλά και συνολικά καταγράφηκε μείωση 343.000 οχημάτων όλων των μοντέλων, ή 11,3% σε σχέση με πέρυσι. Η μείωση σε παγκόσμιο επίπεδο είναι γύρω στο 5,2%. 

[Πηγή: Deutsche Welle

node/39703

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Για το Q2 του 2020, η «πώληση» του δικαιώματος εκπομπής CO2 σε άλλους κατασκευαστές εισέφερε σχεδόν το 7% των συνολικών εσόδων στο ταμείο της εταιρείας.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Στα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla -που πρόσφατα ανακοίνωσε πως ξεκινά να δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα- για το Q2 του 2020, την περίοδο δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο εν μέσω Covid-19, υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων αστερίσκος: Το ότι τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση «δικαιώματος εκπομπής CO2» σε άλλες εταιρείες ανήλθαν στα $428 εκ. και ισοδυναμούν με το 7% των συνολικών.

Για να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του στοιχείου για την οικονομική υγεία της Tesla, σημειώστε πως η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν $102 εκ.. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς αυτά τα έσοδα το αποτέλεσμα θα ήταν ζημιογόνο, όπως άλλωστε θα ήταν και καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους χωρίς αυτή τη δραστηριότητα.
Με άλλα λόγια, θα μπορούσε κανείς να πει πως αυτή η συναλλαγή αλλάζει τα δεδομένα για την ανάπτυξη αλλά ίσως και την ύπαρξη την ίδια της εταιρείας. Για παράδειγμα για το Q2 θα μιλούσαμε για κερδοφορία μόλις 1% αντί για το 5% που σημειώθηκε και είναι ένα ποσοστό που θεωρείται υγιές για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι μάλιστα εντυπωσιακή η πληροφορία πως παρότι οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι προοδευτικά τα εν λόγω έσοδα θα άρχιζαν να υποχωρούν για την Tesla -επειδή οι άλλοι κατασκευαστές θα έκαναν τα δικά τους βήματα προς την μείωση των εκπομπών ρύπων-η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Από $419 εκ. το 2018 ανέβηκαν στα $593 εκ. το 2019 και αναμένεται να ξεπεράσουν το $1 δισ. το 2020.

Το ποιος αγοράζει αυτά τα δικαιώματα και πόσο, είναι άγνωστο. Ουσιαστικά επιβεβαιωμένη εδώ και καιρό είναι η συνεργασία με την FIAT Chrysler Automobiles που προβλέπει την εξαγορά δικαιωμάτων ύψους $1,1 δισ. μέχρι το 2023, ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι και η GM είναι «πελάτης».
Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές των συνεργατών μας από το βρετανικό Autocar, κάποιος γνωστός, πεπειραμένος και καλά δικτυωμένος CEO αποκάλυψε πρόσφατα πως «σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αγοράζουν κάποιας μορφής τέτοια δικαιώματα, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν με οποιονδήποτε τρόπο».

Πηγή: Autocar.co.uk

TAGS
node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

[Πηγή CleanTechnica]