Δε φταίμε εμείς, οι πολιτικοί ευθύνονται!

Δε φταίμε εμείς, οι πολιτικοί ευθύνονται!

Ο CEO του Stellantis Group, Carlos Tavares, δήλωσε ότι η ευθύνη για τη «βίαιη» μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση βαραίνει τους πολιτικούς και όχι τους κατασκευαστές.

Η αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και καιρό αναπτύσσει, εξελίσσει και επενδύει πακτωλό χρημάτων στην ηλεκτροκίνηση. Πολλοί κατασκευαστές μάλιστα έχουν ανακοινώσει επίσημα μέχρι και ακριβείς ημερομηνίες που το σύνολο της γκάμας τους θα μπαίνει στην πρίζα, δίχως κανένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στη φαρέτρα τους. 

Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO του Stellantis Group, Carlos Tavares, αυτή η «βιασύνη» για ένα ηλεκτρικό μέλλον δεν είναι απόφαση των κατασκευαστών αλλά της πολιτικής ηγεσίας της Ευρώπης, των ΗΠΑ και της Κίνας. Μάλιστα, υποστήριξε ότι οι ακραίοι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων και τα υψηλότατα πρόστιμα που επιβάλλονται και θα συνεχίσουν να επιβάλλονται, ανάγκασαν την αυτοκινητοβιομηχανία να στραφεί νωρίτερα απ’ ότι θα ήθελε στην ηλεκτροκίνηση. Τόνισε όμως πως η «βίαιη» αυτή μετάβαση είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει και «κοινωνικές εντάσεις».

tavares

Ο Tavares σημείωσε, πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια και ότι υπάρχουν πολλοί καλύτεροι αλλά και φθηνότεροι τρόποι ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων που είναι και το ζητούμενο. Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά πως «ένα EV θα χρειαστεί σχεδόν 70.000 km για να αντισταθμίσει πλήρως το οικολογικό του αποτύπωμα, ενώ τα υβριδικά μοντέλα θα μπορούσαν να έχουν το ίδιο αποτέλεσμα, σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Είναι δε φθηνότερα τόσο για τους καταναλωτές όσο και για εμάς τους κατασκευαστές».

Παρόλα αυτά, ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis παραδέχτηκε ότι πλέον είναι αργά για τους κατασκευαστές να κάνουν πίσω. Ο όμιλος στον οποίο ηγείται θα επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. σε ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025 ώστε οι φίρμες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του να είναι ανταγωνιστικές. Το σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία τουλάχιστον 20 νέων ηλεκτρικών μοντέλων έως τα τέλη του 2023, ενώ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποκτήσει άμεσα τόσο η Alfa Romeo όσο και η Lancia που θα πραγματοποιήσει το μεγάλο come back.

Λεπτομέρειες και αναλυτικό χρονοδιάγραμμα του πλάνου του ομίλου θα έχουμε την 1η Μαρτίου, όταν το Group θα ανακοινώσει επίσημα το νέο στρατηγικό του σχέδιο. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube