CO₂: Ποιοι πέρασαν το τεστ του α' 6μήνου 2025 και ποιοι κλαίνε;

CO₂: Ποιοι πέρασαν το τεστ του α' 6μήνου 2025 και ποιοι κλαίνε;

Παρά τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τις εκπομπές CO₂, η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπερνά ακόμα τα όρια. Κάποιες μάρκες δείχνουν ξεκάθαρη πρόοδο, ενώ άλλες παραμένουν πίσω ή μακράν πίσω -με εκπλήξεις.

CO₂

Ανάλυση του International Council on Clean Transportation (ICCT) για τις εκπομπές CO₂ των νέων αυτοκινήτων δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπερνά κατά 9% τα ευρωπαϊκά όρια. 

Πιο συγκεκριμένα, η μέση εκπομπή CO₂ για το πρώτο 6μηνο του 2025 ανήλθε σε 101 g/km, ενώ το ευρωπαϊκό όριο είναι 93 g/km. Ωστόσο, οι επιδόσεις διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα στις μάρκες. Κάθε κατασκευαστής έχει έναν εξατομικευμένο στόχο, βάσει του μέσου βάρους των μοντέλων του. Επιπλέον, επιτρέπεται η δημιουργία «συμμαχιών» μεταξύ εταιρειών, ενώ κυρώσεις δεν θα επιβληθούν πριν ολοκληρωθεί η μέση τριετία 2025–2027.

Στην κούρσα του CO₂ δεν χωράνε καθυστερήσεις, η πράσινη μετάβαση δεν περιμένει κανέναν

CO₂

Οι Γερμανοί: Από πρωτοπόροι έως «μέτριοι». Ο Όμιλος BMW ξεχωρίζει με 92 g CO₂/km, κυρίως χάρη στην ποικιλία του στόλου του, όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα καλύπτουν το 25% των πωλήσεων και τα plug-in hybrid το 14%. Το σχήμα Mercedes-Benz–Volvo–Polestar βρίσκεται οριακά πάνω από το όριο, με 94 g CO₂/km, αλλά η επερχόμενη ηλεκτρική CLA ίσως αλλάξει την εικόνα. Ο όμιλος Volkswagen, παρά την ισχυρή παρουσία στην αγορά EV, υστερεί με 18% ηλεκτρικά και 9% plug-in hybrid στις συνολικές πωλήσεις -κυρίως λόγω της υψηλής ζήτησης για θερμικά μοντέλα όπως το Tiguan.

Renault και Stellantis: H πρόοδος δεν αρκεί. Το κοινό σχήμα Tesla–Stellantis–Toyota αποτυγχάνει να φτάσει τον στόχο, με μέσο όρο 101 g/km. Η Tesla δεν έχει αρκετό όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη για να εξισορροπήσει τις υψηλότερες εκπομπές των άλλων.

Η Renault βρίσκεται στο 102 g CO₂/km. Παρά την πρόοδο στις ηλεκτρικές πωλήσεις, απέχει ακόμη από τον εξατομικευμένο της στόχο των 96 g/km.

CO₂

Hyundai–Kia και Nissan: Το καλό, το μέτριο και το κακό Οι Hyundai και Kia τα πηγαίνουν αξιοπρεπώς με 96 και 99 g CO₂/km αντίστοιχα. Νέα μοντέλα όπως το Hyundai Inster και το επερχόμενο Kia EV2 αναμένεται να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τα νούμερα. Αντιθέτως, η Nissan βρίσκεται στο κάτω μέρος της λίστας, με μέσο όρο 122 g CO₂/km, δείχνοντας ότι έχει αρκετό δρόμο να διανύσει προς την πλήρη μετάβαση.

Ευρωπαϊκή κατάταξη CO₂ - Πραγματικότητα και στόχοι
 Εκπομπή CO₂ g/kmΣτόχος CO₂ g/km 
Μάρκες/σχήματαΙανουάριος-Ιούνιος 20252025-2027
BMW9388
MΒ-Volvo-Polestar9486
Kia9693
Hyundai9994
Tesla-Stellantis-Toyota10195
Μέσος όρος10193
Renault10296
Volkswagen10592
SAIC10695
Nissan12293

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube