Citroën: Τεράστιοι τροχοί στα μελλοντικά οχήματα παραγωγής

Τελικά οι ζάντες 30" του πρωτοτύπου 19_19 δεν ήταν και τόσο επιστημονική φαντασία.

Τον περασμένο Μάη, με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της, η Citroën παρουσίασε το ηλεκτρικό και αυτόνομο πρωτότυπο 19_19, το οποίο προκάλεσε αίσθηση με τους τεράστιους τροχούς 30" που φορούσαν ελαστικά νέας γενιάς εξελιγμένα σε συνεργασία με την Goodyear. Αρχικά όλοι πίστεψαν πως το όχημα αποτελούσε απλά μια σχεδιαστική μελέτη όμως όπως όλα δείχνουν η γαλλική φίρμα σκέφτεται σοβαρά να χρησιμοποιήσει τροχούς παρόμοιων διαστάσεων στα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της!

H CEO της Citroën, Linda Jackson δήλωσε: «Οι άνθρωποι έχουν βαρεθεί. Χρειάζονται ένα νέο look, και με τους μεγάλους τροχούς έχεις μια διαφορετική παρουσία στο δρόμο. Ο εξηλεκτρισμός θα έχει τη μεγαλύτερη επιρροή στα SUV.»

Citroen

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ταξίδι στο μέλλον με το Citroën 19_19 Concept [video]

Εκτός από το θετικό αντίκτυπο που έχουν στις αναλογίες των αυτοκινήτων, οι μεγάλοι τροχοί επιτρέπουν στους επιβάτες κάθονται ψηλότερα χωρίς την ανάγκη μετατροπών στο αμάξωμα, ενώ παράλληλα προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Επιπλέον, όσο μεγαλύτερη διάμετρο έχει ένας τροχός, τόσο ευκολότερα μπορεί να φιλοξενήσει έναν ηλεκτροκινητήρα στο εσωτερικό του. Οι λεπτοί τροχοί έχουν οφέλη και στην αεροδυναμική, ενώ τα μειονεκτήματα της μικρότερης επιφάνειας που έρχεται σε επαφή με το δρόμο αντισταθμίζονται σε ένα βαθμό από τη μεγαλύτερη διάμετρο του ελαστικού.

Στα αρνητικά των τροχών μεγάλης διαμέτρου όταν συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ είναι η μειωμένη άνεση με τους κραδασμούς να φιλτράρονται πιο δύσκολα. Σύμφωνα με τον Pierre Leclercq, υπεύθυνο σχεδιασμού της Citroën, αυτό το πρόβλημα κλήθηκε να λύσει η Goodyear που επένδυσε πολλά χρήματα στην εξέλιξη των ελαστικών: «Στα επόμενα πέντε χρόνια δεν θα δούμε μόνο μια εξέλιξη - θέλω κάτι περισσότερο από αυτό. Είμαστε μπροστά στη μεγαλύτερη αλλαγή στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της προόδου της τεχνολογίας.»

Πηγή: Autocar

TAGS