BYD ξεπερνά την Tesla για δεύτερο μήνα στην ΕΕ – Επιστροφή σε ανάπτυξη για Stellantis

BYD ξεπερνά την Tesla για δεύτερο μήνα στην ΕΕ – Επιστροφή σε ανάπτυξη για Stellantis

Η BYD συνεχίζει την ανοδική της πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν την Tesla για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Παράλληλα, o Όμιλος Stellantis σημείωσε αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη για πρώτη φορά ύστερα από έναν χρόνο.

BYD

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD ξεπέρασε την Tesla στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Αύγουστο, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα Πέμπτη (25/9) ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι πωλήσεις της BYD ήταν τριπλάσιες σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, ανεβάζοντας το μερίδιό της στο 1,3% της αγοράς, έναντι 1,2% της Tesla, η οποία κατέγραψε πτώση 36,6%.

Η άνοδος της BYD και η πτώση της Tesla δείχνουν πως η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών μπαίνει σε νέα φάση ανακατατάξεων

Συνολικά, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, στη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (EFTA) αυξήθηκαν κατά 4,7% φτάνοντας τα 800.000 αυτοκίνητα. Στην ίδια τάση, η Stellantis σημείωσε άνοδο 2,2%, καταγράφοντας για πρώτη φορά θετικό πρόσημο από τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ η Volkswagen και η Renault είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 4,8% και 7,8% αντίστοιχα.

BYD

Ιδιαίτερα δυναμική παρουσία είχε και η SAIC Motor, ιδιοκτήτρια της MG, με αύξηση πωλήσεων 59,4% τον Αύγουστο, γεγονός που της έδωσε μερίδιο αγοράς 1,9% στο σύνολο του έτους και την τοποθέτησε στη δέκατη θέση μεταξύ των κατασκευαστών στην Ευρώπη.

Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνολικά ενισχύθηκε κατά 5,3% τον Αύγουστο, με τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα να οδηγούν την ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) αυξήθηκαν κατά 30,2%, των υβριδικών (HEV) κατά 54,5% και των plug-in υβριδικών (PHEV) κατά 14,1%. Τα μοντέλα αυτών των κατηγοριών πλέον αντιπροσωπεύουν το 62,2% των συνολικών ταξινομήσεων, έναντι 52,8% τον Αύγουστο του 2024.

Η δυναμική της BYD και η στρατηγική της Κίνας με την προώθηση PHEV για μείωση του αντίκτυπου των ευρωπαϊκών δασμών αναδεικνύουν τις πιέσεις που δέχονται οι παραδοσιακοί ευρωπαίοι κατασκευαστές. 

Την ίδια στιγμή, η επιστροφή του Ομίλου Stellantis στην ανάπτυξη δίνει ένα θετικό σήμα σε μια περίοδο που η ευρωπαϊκή βιομηχανία αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από τις ΗΠΑ και την Κίνα, αλλά και τις αυστηρές απαιτήσεις των κανονισμών εκπομπών της ΕΕ. Μην ξεχνάμε ότι ο όμιλος αναγκάστηκε να επιβραδύνει τον ρυθμό παραγωγής σε έξι εργοστάσιά του στην Ευρώπη εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube