node/42580

Βρετανική κοινοπραξία για την ανάπτυξη solid-state συσσωρευτών

Μία ομάδα επτά Βρετανικών οργανισμών, από εταιρίες κατασκευής συσσωρευτών μέχρι το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, αποφάσισαν να συνεργαστούν με στόχο την εξέλιξη μίας νέας γενιάς solid-state συσσωρευτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η δημιουργία αυτής της κοινοπραξίας θεωρείται πως θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να κερδίσουν τεχνογνωσία και ταυτόχρονα να επιταχύνουν τους χρόνους ανάπτυξης μίας νέας γενιάς συσσωρευτών στερεάς κατάστασης για EV. Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον μπαταρίες τεχνολογίας ιόντων λιθίου, με τον ηλεκτρολύτη σε μορφή υγρού ή γέλης (gel).

Η τεχνολογία solid-state αναμένεται να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα των συσσωρευτών και κατ’ επέκταση την αυτονομία των αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα τα υλικά που χρησιμοποιεί δεν είναι εύφλεκτα, οπότε εξασφαλίζει ένα ακόμα πλεονέκτημα στον τομέα της ασφάλειας σε ενδεχόμενη σύγκρουση. Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Christian Gunther, επί κεφαλής των υλικών συσσωρευτών στο Johnson Matthe. «Η παροχή αυξημένης αυτονομίας και ασφάλειας... θα είναι ο βασικός άξονας για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες, υποστηρίζοντας τη μετάβαση σε ένα μέλλον μηδενικών ρύπων».

Μεταξύ των φορέων που ενώθηκαν κάτω από την ίδια ομπρέλα είναι η start-up Britishvolt η οποία ετοιμάζει μία γραμμή παραγωγής συσσωρευτών στη βόρια Αγγλία, η οποία θα λειτουργήσει αρχικά το 2023, με στόχο το 2027 να έχει ολοκληρωθεί τελείως και να ξεκινά με την κατασκευή solid-state συσσωρευτών. Πρόσφατα μάλιστα η ίδια εταιρία υπέγραψε συμβόλαιο με τη μεταλλευτική Glencore, η οποία θα φροντίζει να την προμηθεύει με κοβάλτιο, ένα από τα βασικά δομικά στοιχεία των νέων μπαταριών. 

Η λίστα περιλαμβάνει επίσης και το Faraday Institution, το οποίο χρηματοδοτείται από τη Βρετανική κυβέρνηση και έχει στόχο να βοηθήσει την εγχώρια βιομηχανία, στην προκειμένη περίπτωση να αναπτύξει και να κατασκευάζει συσσωρευτές ηλεκτρικών οχημάτων.