Βουλγαρία και Ρουμανία διεκδικούν το εργοστάσιο της VW που δεν θα πάει στην Τουρκία

Πυρετός διαβουλεύσεων και επαφών από στελέχη των δύο χωρών με το VW Group.

Βουλγαρία και Ρουμανία είναι έτοιμες να προσφέρουν περισσότερα κίνητρα στον όμιλο Volkswagen για να πάρουν το εργοστάσιο της εταιρείας στο έδαφός τους, μετά την απόφαση της γερμανικής εταιρείας να μην προχωρήσει στην επένδυση στην Τουρκία λόγω του πολέμου στη Συρία.

Η VW είχε επιλέξει την περιοχή της Manisa 40 km βορειοανατολικά της Σμύρνης, στη δυτική ακτή της Τουρκίας, για το εργοστάσιο των € 1,3 δις ευρώ, με προγραμματισμένη την έναρξη της παραγωγής το 2022.

Την Τρίτη, η εταιρεία ανέφερε ότι είχε αναβάλει την τελική απόφαση σχετικά με την περιοχή στην Τουρκία εν μέσω διεθνών επικρίσεων για τη στρατιωτική επιχείρηση της χώρας στη Συρία.

Η Βουλγαρία και η Ρουμανία ήταν και αυτές υποψήφιες για το νέο εργοστάσιο και τώρα η νέα τροπή αναπτερώνει τις ελπίδες τους. 

Η κυβέρνηση της Βουλγαρίας είναι έτοιμη να ενισχύσει την προσφορά της και να διπλασιάσει τις επιχορηγήσεις σε € 260 εκατ. ευρώ από τα αρχικά € 135 εκατ., δήλωσε ο Rosen Plevneliev, μέλος του μη κυβερνητικού βουλγαρικού ομίλου αυτοκινήτων.
Η Βουλγαρία έχει ετοιμάσει μια θαυμάσια πρόταση, η οποία προσφέρει το μέγιστο δυνατό με βάση τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης", δήλωσε ο Plevneliev.

«Μπορούμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη Volkswagen σε διαφορετικές περιοχές, η Βουλγαρία πρέπει να κατασκευάσει υποδομή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουμε επίσης ιδέες για την υποστήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας με πρόσθετες υποδομές και εκπαιδευτικά μέτρα», κατέληξε.

Το υπουργείο οικονομίας της Βουλγαρίας αρνήθηκε να σχολιάσει το κατά πόσο η Σόφια βελτιώνει την προσφορά της ή την ενδεχόμενη αύξηση της επιδότησης.

Μετά την απόφαση της VW, η γειτονική Ρουμανία δήλωσε ότι ξεκίνησε νέες συνομιλίες για να ασκήσει πιέσεις για την επένδυση.

«Έχουμε αρχίσει νέες συνομιλίες με τον όμιλο Volkswagen», ανέφερε ο υπουργός Εμπορίου Stefan Radu Oprea. Η Ρουμανία διαθέτει εργοστάσιο της Ford Motor και φιλοξενεί και τη Dacia, η οποία ανήκει στην Renault.