node/36921

Οριστικό STOP στο εργοστάσιο της VW στην Τουρκία

Το ΔΣ της VW ανακοίνωσε ότι το «θέμα έχει παγώσει» λόγω της επίθεσης της Τουρκίας στη Συρία.

Tο Δ.Σ. του ομίλου VW ανέβαλε την οριστική απόφαση για δημιουργία μονάδας του ομίλου στη Σμύρνη, αντιδρώντας στην τουρκική στρατιωτική επέμβαση στη βόρεια Συρία. 

Μόλις στα τέλη Αυγούστου το Εποπτικό Συμβούλιο της VW έδωσε επί της αρχής το πράσινο φως να δημιουργηθεί στην πόλη Μανίσα (Μαγνησία) που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης, το νέο εργοστάσιο του ομίλου για αυτοκίνητα που προορίζονται για τις αγορές της Ανατολικής και Νοτιονατολικής Ευρώπης. Στα μέσα Νοεμβρίου αναμένονταν η οριστική έγκριση. Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις στις οποίες είχε εμπλακεί και ο τούρκος πρόεδρος Erdogan είχαν ουσιαστικά ολοκληρωθεί, με εξαίρεση ορισμένα φορολογικά ζητήματα. Το όλο θέμα θεωρούνταν λήξαν, η θυγατρική της VW είχε ήδη εγγραφεί αρχές Οκτωβρίου στα τουρκικά εμπορικά μητρώα. Ωστόσο μετά τη στρατιωτική επίθεση της Τουρκίας στη βόρεια Συρία το όλο εγχείρημα βρίσκεται πλέον στον αέρα.

«Το θέμα έχει παγώσει» ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης εκπρόσωπος της VW. Η τουρκική επίθεση στη Συρία οδηγεί σε μια «νέα εκτίμηση». Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να αναβάλει την οριστική απόφαση και παρακολουθεί «την υπόθεση πολύ προσεκτικά και με ανησυχία», δήλωσε ο ίδιος εκπρόσωπος της εταιρείας. Πριν την ανακοίνωση είχαν προηγηθεί δηλώσεις του Stephan Weil, μέλους του Εποπτικού Συμβουλίου της VW, ο οποίος εκπροσωπεί ως πρωθυπουργός το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας όπου εδρεύει η μητρική εταιρεία του ομίλου. Το κρατίδιο ως δεύτερος βασικός μέτοχος της VW διαθέτει το απαιτούμενο ποσοστό ψήφων για να μπλοκάρει κάθε απόφαση.

Στον αέρα 30.000 θέσεις εργασίας
Μιλώντας στο Ανόβερο, ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός Stephan Weil (φωτογραφία άρθρου) απέκλεισε, τουλάχιστον προς το παρόν, τη δημιουργία μιας νέας μονάδας στην Τουρκία. «Οι εικόνες που βλέπουμε από τη βόρεια Συρία είναι φρικτές», δήλωσε. Η στρατιωτική επίθεση συνιστά μια «προφανή» παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, προκάλεσε νέα προσφυγικά κύματα και οδήγησε σε μια επιδείνωση της κατάστασης της ασφάλειας. «Δεν μπορώ να διανοηθώ», τόνισε ο κ. Weil, «ότι η VW κάτω από αυτές τις συνθήκες θα προβεί σε μια επένδυση δισεκατομμυρίου.»

Το ύψος της προγραμματισμένης επένδυσης της VW στην Τουρκία υπολογίζεται στα 1,2 με 1,5 δις ευρώ ενώ η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα ανέρχεται στις 300.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Η θυγατρική θα απασχολεί γύρω στους 4.000 εργαζόμενους και υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν εκτός αυτού άλλες 25.000 θέσεις εργασίας σε προμηθεύτριες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παραγωγή θα ξεκινούσε το 2022.

Επένδυση με πολιτικά κριτήρια πλέον
Στην απόφαση της VW να δημιουργήσει την θυγατρική της για την Ανατολική Ευρώπη στην Τουρκία και όχι στη Βουλγαρία που είναι κράτος μέλος της ΕΕ και ήταν το άλλο φαβορί, υπερίσχυσαν οικονομικά κριτήρια. Εκτός από κρατικές επιδοτήσεις και ήδη υπάρχουσες προμηθεύτριες εταιρείες του κλάδου, η περιοχή της Σμύρνης διαθέτει και εξειδικευμένο προσωπικό. Στις πολιτικές ενστάσεις για παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία, η VW αντέτεινε το επιχείρημα ότι ή χώρα είναι υποψήφια χώρα για ένταξη στην ΕΕ. Τώρα με την τουρκική επέμβαση στη Συρία το σκηνικό έχει αλλάξει.

Το κατά πόσο η αναβολή μιας οριστικής απόφασης είναι προσωρινή ή όχι θα εξαρτηθεί από τις περαιτέρω εξελίξεις και κυρίως από τη στάση της γερμανικής κυβέρνησης, της ΕΕ αλλά και των ΗΠΑ απέναντι στην Τουρκία. Η γερμανική αντιπολίτευση πάντως απαιτεί περαιτέρω μέτρα. «Πράσινοι» και το κόμμα «Η Αριστερά» προτείνουν για παράδειγμα τον περιορισμό των κρατικών εγγυήσεων Hermes για εξαγωγές γερμανικών προϊόντων στην Τουρκία.

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39143

Έκλεψαν πάνω από 50 αυτοκίνητα από αντιπροσωπεία [video]

Το περιστατικό έγινε στην California εν μέσω των ταραχών που έχουν ξεσπάσει μετά από τη δολοφονία του George Floyd.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Έκλεψαν πάνω από 50 αυτοκίνητα από αντιπροσωπεία [video]

Μια ομάδα ατόμων εισέβαλε το βράδυ της Κυριακής σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων στην California, κλέβοντας πάνω από 50 ολοκαίνουρια μοντέλα από τον χώρο. Οι κλέφτες εκμεταλλεύτηκαν την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στις ΗΠΑ το τελευταίο διάστημα, με αμέτρητους διαδηλωτές να έχουν βγει στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για τη δολοφονία του αφροαμερικανού, George Floyd, από αστυνομικό.

Ο Carlos Hidalgo, ιδιοκτήτης της αντιπροσωπείας San Leandro Chrysler Dodge Jeep RAM SRT, αποκάλυψε στο δίκτυο CBS Local ότι τα αυτοκίνητα που εκλάπησαν κόστιζαν μεταξύ $60.000 και $90.000 το καθένα. Όπως φαίνεται και από βίντεο που κυκλοφόρησαν στο Instagram, ανάμεσά τους ήταν και πολλά Dodge Challenger SRT Hellcat.

Οι ταραξίες μπήκαν στο χώρο σπάζοντας τις τζαμαρίες, και βρήκαν το συρτάρι που ήταν αποθηκευμένα τα κλειδιά των αυτοκινήτων. Στη συνέχεια εντόπισαν ποια αυτοκίνητα αντιστοιχούσαν σε ποια κλειδιά χρησιμοποιώντας το συναγερμό. Παρά τις προσπάθειες του προσωπικού να μπλοκάρει το πάρκινγκ με άλλα αυτοκίνητα, οι κλέφτες κατάφεραν να διαφύγουν χρησιμοποιώντας ένα Hellcat για να εμβολίσουν άλλα οχήματα που εμπόδιζαν την έξοδό τους από το χώρο. Ακόμα, δεν δίστασαν να κλέψουν και ένα όχημα μέσα από την αντιπροσωπεία, οδηγώντας απευθείας μέσα από τη τζαμαρία.

Όλα τα αυτοκίνητα είχαν πομπό εντοπισμού μέσω GPS και όπως δήλωσε ο ιδιοκτήτης η διαδικασία εντοπισμού τους δείχνει πως έχουν διασκορπιστεί στις γύρω περιοχές. Η αστυνομία κλήθηκε όμως λόγω της κατάστασης είναι πολύ απασχολημένη ώστε να αναλάβει δράση. Όπως αναφέρει ο Carlos Hidalgo, αυτή η ενέργεια επηρεάζει άμεσα όχι μόνο τον ίδιο αλλά και τους 100 ανθρώπους που εργάζονται για αυτόν, οι οποίοι ήδη αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα μετά από την κρίση του κορονοϊού.

[Πηγή: CBS Local μέσω Carscoops]

node/39141
Tesla Model 3, Taiwan

To Autopilot κάρφωσε το Tesla Model 3 στο φορτηγό! [video]

Σε αυτοκινητόδρομο της Ταϊβάν, ένα Tesla Model 3 σούβλισε κυριολεκτικά ένα φορτηγό. Σύμφωνα με τον οδηγό, το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο. Ένα εντυπωσιακό ατύχημα που ευτυχώς δεν προκάλεσε τραυματισμούς.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

To Autopilot κάρφωσε το Tesla Model 3 στο φορτηγό! [video]

Η εμπιστοσύνη στα αυτόνομα συστήματα οδήγησης μερικές φορές υπερβαίνει τις πραγματικές δυνατότητές τους. Στην Tesla, ο Elon Musk υπερθεμάτισε για τις δυνατότητες του Autopilot (κάνοντας και τις ανάλογες πωλήσεις), αλλά πολλοί οδηγοί είχαν τροχαία συμβάντα, μερικές φορές θανατηφόρα. Το πιο πρόσφατο έγινε στην Ταϊβάν χθες, 1η Ιουνίου 2020.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για αστοχία του συστήματος, αλλά και κάτι που δείχνει ότι ο άνθρωπος επιβάλλεται να παραμένει κύριος της κατάστασης
Το τροχαίο συμβάν διαδραματίστηκε στον κεντρικό αυτοκινητόδρομο Νο. 1 που διασχίζει το νησί από βορρά προς νότο. 

Νωρίς το πρωί, ένα φορτηγό βρισκόταν τουμπαρισμένο στις δύο αριστερές λωρίδες. Κατά τη διάρκεια του λεπτού ύστερα από το ατύχημα, όλα τα φορτηγά και τα αυτοκίνητα απέφυγαν το τουμπαρισμένο φορτηγό, εκτός από το Tesla Model 3. Η καλιφορνέζικη μπερλίνα φάνηκε να φρενάρει, αλλά τελικά σφηνώθηκε στην καρότσα του φορτηγού, που ευτυχώς «έβλεπε» το Tesla με την οροφή της.

Η σύγκρουση ήταν βίαια, αλλά ο οδηγός του φορτηγού βρισκόταν ήδη ασφαλής στην κεντρική νησίδα. Ευτυχώς, ούτε ο οδηγός του Model 3 τραυματίστηκε. Σύμφωνα με τον τοπικό ιστότοπο CNA, το Autopilot καθοδηγούσε το αυτοκίνητο με ταχύτητα 110 km/h. Με τον οδηγό, να φανταζόμαστε να μένει έκπληκτος που δεν είδε το Tesla να επιβραδύνει, οπότε επενέβη ο ίδιος, αλλά όταν πια ήταν πολύ αργά. 

Πρόκειται λοιπόν για ένα ακόμη ατύχημα-απόδειξη ότι ακόμη και το πιο προηγμένο σύστημα δεν είναι αλάνθαστο. Προφανώς, το τουμπαρισμένο φορτηγό παρερμηνεύτηκε από τις κάμερες του Autopilot που δεν το θεώρησαν ως όχημα ή εμπόδιο.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι παρόλο που ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο ανά πάσα στιγμή, η συσκευή παραμένει βοήθημα οδήγησης και όχι εργαλείο υποκατάστασης του ανθρώπου. Το Autopilot στο φάκελο λειτουργίας του υποδεικνύει ότι πρέπει να κρατάς και με τα δύο χέρια το τιμόνι και να έχεις την προσοχή σου στο δρόμο. Ενεργοποιημένο χειροκίνητα, προειδοποιεί οπτικά μετά από λίγα δευτερόλεπτα εάν δεν κάνεις κάποια ενέργεια με το τιμόνι. Στη συνέχεια, εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε αυτήν την ειδοποίηση, το Autopilot απενεργοποιείται και δεν μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί όσο το αυτοκίνητο κινείται.