Βγήκε από τη γραμμή παραγωγής η τελευταία Porsche 991

Βγήκε από τη γραμμή παραγωγής η τελευταία Porsche 991

Με μια συλλεκτική Speedtser "συνταξιοδοτήθηκε" η προηγούμενη γενιά της 911.

Η Porsche ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγής της 991, η οποία με 233.540 μονάδες ήταν η πιο επιτυχημένη γενιά στην ιστορία της 911. Το τελευταίο μοντέλο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ήταν μια 911 Speedster βαμμένη σε λευκό και ασημί χρώμα.

Σύντομο Ιστορικό

Η 991 παρουσιάστηκε στην έκθεση Φρανκφούρτης το 2011, με περίπου 90% των εξαρτημάτων της να είναι καινούρια ή ανασχεδιασμένα σε σχέση με τον προκάτοχό της, την 997. Η έβδομη γενιά του εμβληματικού σπορτσκαρ διατήρησε τη σιλουέτα που χαρακτήριζε όλες τις προηγούμενες γενιές όμως έδειχνε ακόμη πιο δυναμική χάρη στο φαρδύτερο αμάξωμα, τις όμορφες καμπύλες και το μεγαλύτερο μεταξόνιο της νέας πλατφόρμας. Σημαντικά αναβαθμισμένο ήταν και το εσωτερικό με καλύτερη εργονομία και μεγαλύτερη οθόνη αφής για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Στην έκθεση Φρανκφούρτης του 2015, η Porsche παρουσίασε την ανανεωμένη 991.2 με την προσθήκη νέων υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ και μικρές αισθητικές επεμβάσεις που την κράτησαν επίκαιρη μέχρι το 2018 οπότε και παρουσιάστηκε ο διάδοχός της με την κωδική ονομασία 992.

Η 991 ήταν διαθέσιμη σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων με διαφορετική απόδοση, στήσιμο, αεροδυναμική και τύπο αμαξώματος (Coupe, Cabriolet, Targa και Speedster). Η πλούσια γκάμα περιλάμβανε την βασική Carrera, την τετρακίνητη Carrera 4 και την ελαφρύτερη Carrera T (350-370 PS), τις πιο ισχυρές Carrera S και Carrera 4S (400-420 PS), την σπορ GTS (430 PS), τις πισταδόρικες GT3 (475-500 PS) και GT3 RS (500-520 PS), τις ναυαρχίδες Turbo (520-540 PS) και Turbo S (560-580 PS) και την απόλυτη GT2 RS (700 PS). Η τελευταία ήταν η ταχύτερη 911 όλων των εποχών με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,8" και τελική ταχύτητα 340 km/h, ενώ σημείωσε και το ρεκόρ μοντέλου παραγωγής στην πίστα του Nürburgring το 2017, με χρόνο 6:47.3.

Επιπλέον, υπήρχαν και ειδικές εκδόσεις - η ελαφριά 911 R (500 PS), η Turbo S Exclusive Series (607 PS) με αισθητικές προσθήκες, η επετειακή 911 Carrera 50th Anniversary Edition (420 PS), η στυλάτη Speedster (510 PS) με ανασχεδιασμένο μηχανισμό οροφής και η αποκλειστικά για χρήση σε πίστα 935 (700 PS) με μηχανικά μέρη από GT2 RS και αμάξωμα που παρέπεμπε στη θρυλική αγωνιστική 953/78 Moby Dick.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube