node/40035

Bentley: Τρισδιάστατες ξύλινες επενδύσεις για τη νέα Flying Spur

Μια πρωτοποριακή τεχνοτροπία - Ποια είναι η επεξεργασία για να δημιουργηθούν. 

H Bentley παρουσιάζει ένα πρωτοποριακό, τρισδιάστατο ξύλινο ένθετο πίσω πόρτας, στην ολοκαίνουργια Flying Spur. Η συγκεκριμένη υλοποίηση είναι η πρώτη στον κόσμο στην αυτοκινητοβιομηχανία - ένα εντυπωσιακό, μονοκόμματο κομμάτι ξύλου ειδικά κατεργασμένο, με τρισδιάστατο φινίρισμα που προσομοιάζει σε διαμάντια, 150 στο κάθε μπλοκ. 

Κάθε ένθετο στην πίσω πόρτα είναι χειροποίητα κατασκευασμένο από ενιαίο τεμάχιο βιώσιμης αμερικάνικης καρυδιάς ή αμερικάνικης κερασιάς.
Η ιδέα για γνήσιο ξύλο με σκαλιστή, τρισδιάστατη εμφάνιση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο “EXP 10 Speed 6” της Bentley, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2015. Σκοπός των σχεδιαστών ήταν να μεταφερθεί το μοτίβο των διαμαντιών στις δερμάτινες ταπετσαρίες των καθισμάτων και σε άλλες επιφάνειες του αυτοκινήτου. 

bent

Τα τρισδιάστατα μέρη του ξύλου δεν κατασκευάζονται με καπλαμά, όπως συνήθως. Αντ’ αυτού, το καθένα δημιουργείται από ένα ενιαίο κομμάτι ξυλείας. Για την επίτευξη της τρισδιάστατης επιφάνειας, ειδικευμένοι τεχνίτες χαράζουν το ξύλο με σύστημα φρέζας πολλαπλών αξόνων, σε ανοχή 0,1 mm, μικρότερη από το πάχος μιας ανθρώπινης τρίχας, τελειώνοντας στο χέρι τις κορυφαίες λεπτομέρειες, για τέλειο αποτέλεσμα. Στη συνέχεια, ακολουθεί λακάρισμα ανοικτών πόρων, επιτρέποντας στο πραγματικό χρώμα και την υφή του ξύλου να λάμπει, για πιο εκλεπτυσμένη, φυσική εμφάνιση.

Αρχικά, γίνεται η κατεργασία της πίσω πλευράς του ξύλινου μπλοκ, έτσι ώστε να ταιριάζει με ένα πρότυπο πάνελ πόρτας από χυτό αλουμίνιο. Στη συνέχεια, το κομμάτι ξύλου συνδέεται σε μία βάση προκειμένου να ακολουθήσει η κατεργασία της μπροστινής πλευράς, με την επιφάνεια να κόβεται στην τρισδιάστατη μορφή της.

bntl

Τόσο η αμερικάνικη καρυδιά όσο και η αμερικάνικη κερασιά προέρχονται από δάση σκληρού ξύλου της Βόρειας Αμερικής. Η Bentley επιλέγει τα καλύτερα ξύλα, χωρίς ρόζους ή ρητίνες σε όλο το βάθος του υλικού. 

Η αμερικάνικη καρυδιά είναι ένα από τα πιο περιζήτητα είδη ξύλου σε όλο τον κόσμο. Είναι πιο σκουρόχρωμη από την ευρωπαϊκή καρυδιά, ενώ διατίθεται σε τρεις ποιότητες πυκνότητας. Η αμερικάνικη κερασιά θεωρείται ιδανική και πολύτιμη για έπιπλα και εσωτερικά κουφώματα – ο φυσικός χρωματισμός του ξύλου της ποικίλλει από πλούσιο κόκκινο έως κοκκινωπό καφέ.  

[Πηγή: Bentley]

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40249
SSC Tuatara

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Το hypercar Tuatara πράγματι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε το όριο των 500 km/h; Κάποιοι αμφιβάλλουν, αναλύοντας τα δεδομένα…

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Πριν από μια εβδομάδα, ο μικρός Αμερικανός κατασκευαστής SSC διοργάνωσε μια εκδήλωση όπου ανακοίνωσε ότι το Tuatara είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 500 km/h. Στη δεύτερη μάλιστα απόπειρά του, ο οδηγός του Oliver Webb, κατάφερε να φτάσει τα 532 km/h! Ρεκόρ που πλέον αμφισβητείται.

Ο διάσημος Youtuber Shmee δημοσίευσε ένα video μεγάλης διάρκειας όπου αναλύει αυτό το ρεκόρ, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ανακοίνωσε η SSC και το video της φίρμας όπου μπορούμε παράλληλα να δούμε ένα σύστημα τηλεμετρίας. 

Ο Shmee ξεκίνησε με τον πιο προφανή τρόπο υπολογισμού της ταχύτητας. Δηλαδή, τον χρόνο που χρειάστηκε το SSC για να περάσει από δύο σταθερά σημεία στον δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για το ρεκόρ (κοντά στο Las Vegas) και της απόστασης μεταξύ τους, για την οποία ο Shmee χρησιμοποίησε Google Maps. Έκανε επίσης υπολογισμούς με βάση τη διαγράμμιση του δρόμου και τις προδιαγραφές των ΗΠΑ γι’ αυτήν. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους, ο Shmee υπολόγισε ανώτατη ταχύτητα περίπου 450 km/h. Σαφώς αστρονομικό νούμερο για ταχύτητα, αλλά πολύ μακριά από το ρεκόρ που ανακοίνωσε η SSC. 

SSC Tuatara

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το ρεκόρ του Tuatara, η SSC χρησιμοποίησε την ίδια διαδρομή με την Koenigsegg, τον Σουηδό κατασκευαστή hypercar που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας με την Agera RS. Αλλά συγκρίνοντας τα video των δύο αυτοκινήτων με σημεία αναφοράς, ο Shmee διαπίστωσε ότι το σουηδικό hypercar κάλυπτε την απόσταση ταχύτερα από το αμερικανικό.

Τέλος, υπάρχει ένα καθαρό τεχνικό δεδομένο που λέει ότι η ταχύτητα των 530 km/h δεν ήταν δυνατή. Με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από τη φίρμα, όπως το μέγεθος των ελαστικών και οι σχέσεις του κιβωτίου, ο Shmee υπολόγισε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα για το αυτοκίνητο, με την 6η κοντά στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου (φαίνεται στο βίντεο), περίπου στα 470 km/h.

Από την πλευρά της, η SSC άφησε να γίνει γνωστό ότι η εγγραφή δεν είναι fake και ότι έχει δουλέψει γι’ αυτό με την Dewetron, αναγνωρισμένο κατασκευαστή συστημάτων μέτρησης.