Volvo XC90 charging

Βέλγιο: Στο κυνήγι των επαναφορτιζόμενων υβριδικών

Η βελγική φορολογία άλλαξε με μια τροπολογία που αποκλείει τα υβριδικά από το σύστημα φοροαπαλλαγής όταν οι μπαταρίες είναι πολύ μικρές.

Οι κατασκευαστές και οι νομοθέτες παίζουν ένα παιχνιδάκι που είναι γνωστό εδώ και χρόνια: Από τη μια, τα πρότυπα που είναι μερικές φορές ευμετάβλητα και λίγο περίπλοκα στην ομολογκασιόν νέων οχημάτων, και από την άλλη, οι εταιρείες που προσπαθούν με ήσσονος οικονομικής και ουσιαστικής αξίας βελτιώσεις να αποφύγουν την επιβολή κυρώσεων στα φορολογικά συστήματα. 

Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα ιδιότυπο φαινόμενο «φορολογικού αυτοκινήτου», που αφορά στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα plug-in hybrid. Στην Ελλάδα αφορά ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα, καθώς τα mild hybrid με τα 12βολτα, 24βολτα και 48βολτα συστήματα πληρώνουν επίσης μισό τέλος ταξινόμησης, όπως και τα αυτοφορτιζόμενα και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Με άλλα λόγια, αρκεί μόνο η λέξη «hybrid» να υπάρχει στο όνομα του αυτοκινήτου και απευθείας βαφτίζεται «πράσινο».

Στο Βέλγιο, οι δημόσιες αρχές αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο των ψευτοϋβριδικών αυτοκινήτων. Για τη χώρα αυτή, πρόκειται για τα μοντέλα που είναι μεν επαναφορτιζόμενα υβριδικά για να πέσουν στην ομολογκασιόν κάτω από τα 50 g/km CO2, αλλά τα οποία στην πραγματικότητα έχουν πολύ μικρές μπαταρίες για να είναι τόσο «πράσινα» σε πραγματικές συνθήκες.

Από την 1η Ιανουαρίου, το Βέλγιο έλαβε μέτρα για να σκληρύνει την επιλογή που εξακολουθεί να είναι εμφανώς πολύ χαλαρή και στον κύκλο WLTP: Έτσι για να επωφεληθείς κατά το 100% του φορολογικού επιδόματος και για χαμηλό φορολογικό υπολογισμό της χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου (ΑΤΝ), αυτό όχι μόνο πρέπει να είναι ομολογκαρισμένο κάτω από τα 50 g/km, αλλά να διαθέτει και μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 0,5 kWh/100 kg της μάζας του.

Οι συνάδελφοί μας από την L’Echo παραθέτουν το παράδειγμα μιας υβριδικής Cayenne, που είδε τη φορολογία της να απογειώνεται: «και δεδομένου ότι οι εκπομπές CO2 των ψευτοϋβριδικών έχουν αναθεωρηθεί προς τα πάνω, με βάση το ίδιο μοντέλο με θερμικό κινητήρα, το ATN αναθεωρείται επομένως προς τα επάνω. Για παράδειγμα σε μια υβριδική Porsche Cayenne, το ATN πολλαπλασιάζεται επί τέσσερα, ανεβαίνοντας από τις €3.263,69 στις €12.565,21, ενώ για μια Mercedes-Benz C 350e από 1.717,51 στα 3.563,83 ευρώ».

Είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε αν θα υπάρξει αντίστοιχη προσέγγιση στο νέο σχέδιο νόμου που ετοιμάζει η ελληνική κυβέρνηση για το τι είναι «πράσινο» και τι όχι… Και πώς θα διαμορφωθούν οι επιδοτήσεις ανάλογο με το επίπεδο υβριδισμού, λαμβάνοντας υπόψη και την ικανότητα της μπαταρίας και όχι μόνο της ομολογκασιόν…