Aston Martin Racing.Green
node/44319

Aston Martin Racing.Green, πρώτο PHEV το 2024 και BEV το 2025

Το Gaydon επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό του με τη σφραγίδα «Aston Martin Racing.Green». Πρώτο PHEV της φίρμας η Valhalla το ’24 και πρώτο BEV έναν χρόνο αργότερα. 100% ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030.

Ακόμη και ως μικρός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων, η Aston Martin δεν μπορεί να αποφύγει το παλιρροϊκό κύμα της ηλεκτροκίνησης. Χθες, ο διευθύνων σύμβουλος, Tobias Moers, ανακοίνωσε το πρότζεκτ «Aston Martin Racing.Green» που θα οδηγήσει τη βρετανική φίρμα προς την ουδετερότητα άνθρακα.

To Aston Martin Racing.Green θα φτάσει στον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος για τη βρετανική φίρμα μέσω μιας επιταχυνόμενης πορείας πλήρους εξηλεκτρισμού. Αυτή θα καταλήγει σε μια εξ ολοκλήρου 100% ηλεκτρική γκάμα, σε εφοδιαστική αλυσίδα με ουδέτερο άνθρακα, αλλά και σε άλλες προσπάθειες που θα βλάπτουν λιγότερο το περιβάλλον και το κλίμα.

Aston Martin Racing.Green

Το μεγαλύτερο νέο που αφορά τα προϊόντα του Gaydon είναι ότι, υπό το πρότζεκτ Aston Martin Racing.Green, η Valhalla θα είναι το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο της βρετανικής φίρμας. Το κεντρομήχανο σούπερκαρ αναμένεται να λανσαριστεί στην αγορά το 2024. Αλλά προς το παρόν η Aston Martin εξακολουθεί να μιλά για έναν υβριδικό μοτέρ V8 με περισσότερους από 950 ίππους.

Η ηλεκτρική αυτονομία της Valhalla είχε ανακοινωθεί στα 15 km, αν και αναμένεται βελτιωμένη μέχρι το λανσάρισμα του αυτοκινήτου. 

Έναν χρόνο αργότερα, το 2025, περιμένουμε την άφιξη της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής Aston Martin που θα τροφοδοτείται από μπαταρίες της Britishvolt. Προφανώς, οι περισσότεροι θα θυμάστε πως η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Aston ήταν πριν από κάμποσο καιρό η Rapide-E, της οποίας όμως το πρότζεκτ ανεστάλη λίγο πριν από το λανσάρισμά της. Η Aston Martin δεν έχει προσώρας δημοσιοποιήσει πληροφορίες γι’ αυτό το νέο μοντέλο.

Aston Martin Racing.Green

Τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα μοντέλα του Gaydon θα εξαφανίζονται σταδιακά από την γκάμα της Aston Martin. Και μέχρι το 2030, ολόκληρη η βασική γκάμα (σπορ GT και SUV) θα εξηλεκτριστούν πλήρως. Ο Βρετανός κατασκευαστής αφήνει την πόρτα μισάνοιχτη για πιθανές ειδικές εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως η σημερινή Valkyrie.

Εκτός από την γκάμα των μοντέλων της όμως, μέσω του πρότζεκτ Aston Martin Racing.Green, η βρετανική φίρμα εστιάζει επίσης στην αλυσίδα εφοδιασμού και στη διαδικασία παραγωγής.

Έως το 2030, όλα τα εργοστάσια πρέπει να είναι ουδέτερα από άνθρακα και η εφοδιαστική αλυσίδα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 30%. Και έως το 2039, ολόκληρη η αλυσίδα πρέπει να γίνει ουδέτερη από άνθρακα.

Aston Martin Racing.Green

Μέσα σε τρία χρόνια, όλες οι πλαστικές συσκευασίες πρέπει να εξαλειφθούν, η κατανάλωση νερού πρέπει να μειωθεί κατά 15% και θα δοθεί επίσης έμφαση σε βιώσιμα υλικά στα αυτοκίνητα, όπως κράματα αλουμινίου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και vegan δέρμα για το εσωτερικό.

Σε λίγα χρόνια δηλαδή, θα μπορείς κατά πώς λέει η βρετανική φίρμα με το πρότζεκτ Aston Martin Racing.Green, να οδηγείς την Aston Martin σου με ήσυχη συνείδηση, αλλά θα παραμείνουν ανέπαφα τα συναισθήματα και οι αισθήσεις… Ρε, λες;