Αμερικανικές εκλογές: Όλα τα… αυτοκίνητα των προέδρων!

Αμερικανικές εκλογές: Όλα τα… αυτοκίνητα των προέδρων!

Σήμερα μπήκαμε στην τελική ευθεία των αμερικανικών εκλογών, αναμένοντας (σε λίγες ημέρες;) να μάθουμε το όνομα του 46ου προέδρου των ΗΠΑ. Μέχρι τότε όμως ας γνωρίσουμε τα αυτοκίνητά τους.

Από τον Roosevelt στον Trump διά μέσου του Kennedy. Μέσα στο πάρκινγκ του Λευκού Οίκου, εδώ και 80 χρόνια, παρήλασαν ούτε λίγο ούτε πολύ 16 προεδρικές λιμουζίνες. 

Όλες τους ήταν «Born in USA» και κατάλληλα διαμορφωμένες έτσι ώστε να μεταφέρουν με ασφάλεια τον αρχηγό του αμερικανικού κράτους. 

Ο ιστότοπος Vanarama.com ανατρέχει στην εξέλιξη 12 από αυτές τις λιμουζίνες. Και όπως θα δείτε, μέσα σε αυτά τα 80 χρόνια, τα αυτοκίνητα έχουν αλλάξει πολύ. Όσον αφορά τον μελλοντικό POTUS (President Of The United States) και ποιο αυτοκίνητο θα επιλέξει όταν αναλάβει καθήκοντα στον Λευκό Οίκο τον Ιανουάριο του 2021, θα πρέπει να περιμένουμε την απάντηση σε μερικές εβδομάδες...

Η Lincoln K Sunshine Special του Roosevelt
Η ιστορία με τις προεδρικές λιμουζίνες ξεκινά το 1939. Ο Franklin D. Roosevelt ήταν ο πρώτος πρόεδρος που επέβαινε σε επίσημο όχημα. Μια Lincoln K Sunshine Special. Προηγουμένως, οι πρόεδροι Warren Harding και Calvin Coolidge κινούνταν οδηγώντας την προσωπική τους Lincoln. Η «Sunshine Special» είχε την ιδιαιτερότητα να διαθέτει ένα ραδιόφωνο ικανό και να λαμβάνει και να μεταδίδει, κάτι σαν Walkie-Talkie. Μια σύσταση από τις μυστικές υπηρεσίες.

Lincoln K Sunshine Special

Οι πράκτορες εκμεταλλεύονταν επίσης τα φαρδύτερα μαρσπιέ και τις λαβές των θυρών για να ανεβαίνουν στο αυτοκίνητο εάν ήταν απαραίτητο. Η Lincoln K Sunshine Special δεν έχει ενισχυμένη οροφή. Αντίθετα, πόρτες και παράθυρα ήταν θωρακισμένα, μετά την επίθεση στο Pearl Harbor στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το 1941, η προεδρική λιμουζίνα εφοδιάστηκε με λάστιχα ανθεκτικά στις βολίδες από ελαφρά πυροβόλα όπλα και απέκτησε πλευρικούς χώρους για την αποθήκευση υποπολυβόλων. Η Sunshine Special φορούσε κινητήρα V12 περίπου 150 ίππων και μπορούσε να πιάσει τα 160 km/h.

Η Lincoln Custom των Roosevelt και Truman
Το 1942, η αμερικανική προεδρία απέκτησε νέα λιμουζίνα. Ήταν η πρώτη που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ως εκ τούτου υιοθετήθηκε θωρακισμένο αμάξωμα από κατασκευής της. Θωράκιση που ήρθε να προσθέσει περισσότερους από τρεις τόνους στο αρχικό βάρος, αλλά απαραίτητη για να διασφαλιστεί η προστασία των Franklin D. Roosevelt και Harry Truman.

Lincoln Custom

Το παράδοξο ήταν ότι για να κινηθεί η Lincoln Custom δεν της φόρεσαν κάποιον σπέσιαλ κινητήρα. Έτσι ο V12 των 4,8 lt απέδιδε μόνο 132 άλογα. Από την άλλη πλευρά, για να μπορέσει να επιβραδύνει το «θηρίο», οι σχεδιαστές του τοποθέτησαν ένα βελτιστοποιημένο σύστημα πέδησης που προήλθε από την αεροπορία! Τέλος, για να μπορεί να έχει όλα της τα φώτα αναμμένα, προσετέθη μια ειδική γεννήτρια.

Η Lincoln Cosmopolitan των Truman και Eisenhower
Το 1945, ο Harry S. Truman κατέλαβε στο ανώτατο αξίωμα, αλλά δεν είχε την ευκαιρία να αλλάξει λιμουζίνα. Το 1948, του δόθηκε αυτή η ευκαιρία, ωστόσο η General Motors αρνήθηκε να δανείσει τις Cadillac κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας. Έτσι ο πρόεδρος, μόλις εξελέγη, επέστρεψε στη Lincoln, φίρμα του ανταγωνιστικού ομίλου της Ford, επιλέγοντας μια Cosmopolitan με μοτέρ V8 5,8 lt και 154 ίππων.

 Lincoln Cosmopolitan

Οι τροποποιήσεις στην προεδρική λιμουζίνα περιλάμβαναν θωράκιση και, περιέργως, υπερυψωμένη οροφή (+18 cm) για να μπορεί να φιλοξενεί VIP που θα μπορούσαν να φορούν το ψηλό μεταξωτό καπέλο τους στην καμπίνα, ένα δημοφιλές αξεσουάρ εκείνη την εποχή. Το 1954, ο πρόεδρος Dwight D. Eisenhower προσέθεσε μια διαφανή φούσκα στο πίσω μέρος για να μπορούν να τον βλέπουν κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών του υπό βροχή.

Η Lincoln Continental SS-100-X του Kennedy
Στη δεκαετία του ’60, η Lincoln συνέχισε να είναι ο επίσημος προμηθευτής των Αμερικανών προέδρων. Τέσσερις εκδόσεις της Continental χρησιμοποιήθηκαν μεταξύ του 1961 και του 1972, περιλαμβανομένης της SS-100-X του John F. Kennedy. Ένα κομμάτι ιστορικής θλιβερής μνήμης, δεδομένου ο ένοικος του Λευκού Οίκου δολοφονήθηκε στις 22 Νοεμβρίου του 1963 μέσα σε αυτό το αυτοκίνητο.

 Lincoln Continental SS-100-X

Η SS-100-X θα ήταν το τελευταίο ανοιχτό αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε υπηρεσιακά από την αμερικανική κυβέρνηση. Σε αντίθεση με τα άλλα μοντέλα που παρουσιάζουμε, αυτή η Continental -που επιμηκύνθηκε ένα και πλέον μέτρο- δεν ενσωμάτωνε ενισχύσεις ασφαλείας. Ύστερα από τη δολοφονία του Αμερικανού προέδρου, νέα χαρακτηριστικά προστέθηκαν στην προδιαγραφές της προεδρικής λιμουζίνας, όπως θωράκιση τιτανίου, μόνιμη αλεξίσφαιρη οροφή και ενισχυμένες γυάλινες επιφάνειες. Οι άλλες παραλλαγές, που υπηρέτησαν τον Αμερικανό πρόεδρο, και στα επόμενα χρόνια συνέχισαν να φορούν κάτω από το καπό κινητήρα V8 με 355 άλογα. Λιμουζίνες που χρησιμοποιήθηκαν από τους Lyndon B. Johnson, Richard Nixon, Gerald Ford, Jimmy Carter και Ronald Reagan. 

Η Cadillac Fleetwood του Reagan
Το 1983, ο Ronald Reagan εγκατέλειψε τη Lincoln Continental για μια Cadillac Fleetwood. Αυτό το αυτοκίνητο ήταν διάσημο για την οροφή και τα ψηλωμένα καθίσματα που διευκόλυναν τον πρόεδρο να βλέπει πλήθος σε κάθε είδους παράτα που πήγαινε εποχούμενος. Είχε πραγματικό αμάξωμα, βάζοντας τέλος στα αυτοκίνητα που άνοιγαν, και θωρακισμένα παράθυρα.

Cadillac Fleetwood

Ήταν επίσης εξοπλισμένο με μεγάλους τροχούς και λάστιχα για να αντεπεξέρχεται στο μεγαλύτερο βάρος του. Με ένα 6λιτρο V8 κάτω από το καπό, απέδιδε 142 άλογα και μπορούσε να πιάσει τα 179 km/h. Κατά τα ειωθότα, ενσωμάτωνε και ενισχυμένο σύστημα φρένων.

Η Lincoln Town Car του πατέρα Bush
Το 1989, η Lincoln ανέλαβε και πάλι υπηρεσία στον Λευκό Οίκο με την «Town Car» που παρήγγειλε ο George H. W. Bush. Σύμφωνα με τους συναδέλφους μας στο vanarama.com, αυτό είναι ένα από τα πιο δύσκολα προεδρικά αυτοκίνητα για την εύρεση πληροφοριών.

Lincoln Town Car

Ο κινητήρας του ήταν ελάχιστα γνωστός και ήταν ένας 7,5λιτρος V8 που προερχόταν από ένα pick-up Ford F-250. Μοτέρ για το οποίο δεν υπάρχουν στοιχεία ισχύος, αλλά τα άλογα θα πρέπει να ήταν πολλά για τους τρεις και βάλε τόνους της προεδρικής Town Car. 

Η Cadillac Fleetwood του Clinton
Με τα χρόνια, τα προεδρικά αυτοκίνητα γίνονταν όλο και πιο ανθεκτικά έναντι κάθε είδους απειλής. Το 1993, μια Cadillac Fleetwood επέστρεψε στο προεδρικό χώρο στάθμευσης του Λευκού Οίκου με τον Bill Clinton. Το αυτοκίνητο δεν είχε ούτε ανοιγόμενη οροφή ούτε μρασπιέ για να ελαχιστοποιήσει τις απειλές από τον έξω κόσμο. 

Cadillac Fleetwood

Η Fleetwood, σε μεγάλο βαθμό θωρακισμένη, ήταν φορτωμένη με πολλά εσωτερικά συστήματα επικοινωνίας, ώστε να μην αφήσει τον πρόεδρο «αποκομμένο από τον κόσμο». Αυτή η Cadillac ήταν λοιπόν εξοπλισμένη με τηλέφωνο, πρόσβαση στο ίντερνετ, ακόμη και δορυφορικές συνδέσεις. Την κίνησή της αναλάμβανε ένας κινητήρας V8 από ένα pick-up της Chevrolet με χωρητικότητα 7,4 λίτρων, με τη λιμουζίνα να αγγίζει σε τελική ταχύτητα 230 km/h.
Με τα χρόνια όμως, με τα ολοένα και πιο πολύπλοκα και πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και θωράκισης, ανέβαινε και η τιμή της προεδρικής λιμουζίνας. Έτσι η Cadillac Fleetwood κόστιζε $600.000 ή 45 φορές τη Lincoln του Roosevelt!

Η Cadillac DeVille του υιού Bush
Το 2001, ο Georges W. Bush jr. επέλεξε για λιμουζίνα του μια Cadillac DeVille. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι το προεδρικό αυτοκίνητο μόνο κατ’ όνομα ήταν DeVille, ακόμα και στο σασί. Οι φήμες εκείνη την εποχή έλεγαν ήταν η λιμουζίνα του ενοίκου του Λευκού Οίκου στηριζόταν σε πλατφόρμα κάποιου SUV της General Motors SUV.

Cadillac DeVille

Μεταξύ των χαρακτηριστικών της προεδρικής DeVille ήταν το σύστημα νυχτερινής όρασης υπέρυθρης ακτινοβολίας και αποθεματικό αίματος της ομάδας του προέδρου για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Η άλλη πλευρά του νομίσματος ήταν ότι τα παράθυρα ήταν τόσο παχιά σε αυτό το αυτοκίνητο των 280 ίππων που το εξωτερικό φως έφτανε με δυσκολία στο εσωτερικό.

Η Cadillac DTS Presidental State Car των Bush και Obama
Πρόκειται για αυτοκίνητο μοναδικό στο είδος του! Αυτή η Cadillac DTS ήταν ειδική παραγγελία που έγινε το 2005 με τις συστάσεις και την καθοδήγηση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Για την προστασία του προέδρου, οι σχεδιαστές ζήτησαν συγκεκριμένη θωράκιση πάχους περίπου 13 cm. Σε αντίθεση με άλλα προεδρικά αυτοκίνητα, τα (θωρακισμένα) παράθυρα δεν άνοιγαν για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια όλων των επιβατών.

Cadillac DTS Presidental State Car

Όπως και στην Cadillac DeVille, ελάχιστο φυσικό φως περνούσε στην καμπίνα. Επίσης, προστέθηκε ένα σύστημα φωτισμού φθορισμού όπως και προστατευτικό χώρισμα μεταξύ του οδηγού και των επιβατών. Τέλος, η απόλυτη καινοτομία ήταν η υιοθέτηση ελαστικών run flat για να διασφαλιστεί η κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και με σκασμένα λάστιχα. Για να απομακρυνθεί γρήγορα από μια κακοτοπιά, αναλάμβανε ένας κινητήρας V8 με χωρητικότητα 4,6 lt που έδινε τελική ταχύτητα πάνω από 240 km/h.

H Cadillac «Cadillac One» του Obama και του Trump
Και αυτή η Cadillac ήταν ένα μοναδικό δείγμα εξ ου και το όνομα «One». Ανέλαβε καθήκοντα τον Ιανουάριο του 2009, ταυτόχρονα με τον Barrack Obama. Αυτή η λιμουζίνα που σχεδιάστηκε σε στενή συνεργασία με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες «διαθέτει ίσως τις πιο ολοκληρωμένες αμυντικές ικανότητες», επιβεβαιώνουν οι συνάδελφοί μας στο Vanarama.com.

Cadillac «Cadillac One»

Ήταν εξοπλισμένη με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα (σύστημα νυχτερινής όρασης, κανόνι δακρυγόνων, υπερσύγχρονα αεροβόλα όπλα), γυάλινες επιφάνειες πάχους 12,7 cm που αντέχουν μέχρι και σε έκρηξη βόμβας, αεροστεγές εσωτερικό για ασφάλεια από επιθέσεις NBC. Η Cadillac One, που παρουσιάσαμε αναλυτικά στο DRIVE το 2013, αφυπηρέτησε το 2018, όταν το νέο μοντέλο εισήλθε σε υπηρεσία. Το ψευδώνυμό του, όπως και του προκατόχου της, «The Beast». Το Κτήνος!

Το Ground Force One του Obama
Κατά τη διάρκεια των δύο θητειών του, ο Barack Obama για να κάνει μεγάλες διαδρομές, αντί ελικοπτέρου, χρησιμοποίησε επίσης ένα λεωφορείο μήκους 15 μέτρων! Ονομαζόταν «Ground Force One», ως αντιστοίχιση στο προεδρικό αεροπλάνο Air Force One. Όπως τα δύο προηγούμενα οχήματα, και το προεδρικό λεωφορείο εξελίχτηκε από κοινού με τη Μυστική Υπηρεσία.

Ground Force One

Μετέφερε πλήθος εξοπλισμού, από μπουκάλες οξυγόνου για προστασία από χημικές επιθέσεις, έως απόθεμα αίματος για τον προέδρο. Για να χαιρετίσουν το πλήθος, οι επιβάτες έπρεπε να στέκονται δίπλα στον οδηγό, καθώς όλα τα άλλα παράθυρα είναι αδιαφανή. 

Η Cadillac «The Beast» του Trump
Ο Donald Trump δεν ψάχτηκε για να φτιάξει τη δική του λιμουζίνα. Από την ορκωμοσία του το 2017, χρησιμοποιεί τη Cadillac, την επονομαζόμενη «The Beast». Το αυτοκίνητο, το 2018, υπέστη κάποιες κοσμητικές αλλά και τεχνικές βελτιώσεις. Η λιμουζίνα αυτή φοράει λάστιχα με επικάλυψη κέβλαρ, ενώ το ρεζερβουάρ έχει υποστεί ξεχωριστή φροντίδα για να αποτρέψει οποιαδήποτε έκρηξη. Στο εσωτερικό της, ο πρόεδρος διαθέτει πάντα το αποθεματικό του για μετάγγιση αίματος, παροχή οξυγόνου και όλα τα σύγχρονα εργαλεία για επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι τα πράγματα διαφορετικά για έναν φανατικό των μέσωn κοινωνικής δικτύωσης όπως ο Trump.

 Cadillac «The Beast»

Και όπως είπε ένας Αμερικανός παρουσιαστή αναφερόμενος στην προεδρική λιμουζίνα, «θα έπρεπε να ονομάζεται “κινούμενο καταφύγιο”», συμπληρώνοντας: «Μπορεί να είναι άσχημη, αλλά θα μπορούσε να αντέξει ακόμα και αστεροειδή».

Ποιος είχε την ακριβότερη; 
Στην περίπτωση που αναρωτηθήκατε ποιος πρόεδρος είχε την ακριβότερη λιμουζίνα, το Vanarama.com φρόντισε και γι’ αυτό. Όπως αποδεικνύεται λοιπόν, όταν συνυπολογίσεις και τον πληθωρισμό, η Lincoln Continental SS-100-X του προέδρου Kennedy ήταν το πιο ακριβό από όλα τα προεδρικά αυτοκίνητα. Έχει αναφερθεί από τον Henry Ford ότι μια στάνταρ Lincoln Continental κόστιζε $7.347. Ωστόσο, λόγω των μετασκευών που έγιναν στο αυτοκίνητο του Kennedy, το πραγματικό κόστος ήταν σχεδόν $200.000, το 1961. Προσαρμοσμένο για τον πληθωρισμό, το ποσό αυτό θα έφτανε σήμερα στα 1.741.000 δολάρια!

Presidential limo cost

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube