node/36228

Alfa Romeo: «Καμπανάκι» από την πτώση των πωλήσεων

Σχέδιο ανάκαμψης με νέα μοντέλα και αιχμή του δόρατος την Tonale.

Η Alfa Romeo έχει πρόβλημα, λένε οι αναλυτές καθώς βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρώτο εξάμηνο του 2019 την ξεπέρασε ακόμη και η Tesla με το Model 3. Συνολικά οι πωλήσεις της Alfa στο πρώτο εξάμηνο έχουν μειωθεί κατά 42% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Κάποιοι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: Στο παραπάνω χρονικό διάστημα η Tesla πούλησε 37.476 οχήματα, η Alfa Romeo 29.059 και η Lancia (που έχει μόνο το Ypsilon και μόνο για την ιταλική αγορά) 34.693 οχήματα.
Επιπλέον, η Alfa ξεπεράστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου από την Jaguar και την Porsche ενώ ακόμη και η μάρκα Lexus της Toyota, η οποία πώλησε 27.267 αυτοκίνητα, απειλεί να περάσει την ιταλική μάρκα.

Μια πρώτη εξήγηση, ειδικά σε ό,τι αφορά στην Τesla, είναι πως οι αγοραστές κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Μια δεύτερη, πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, είναι πως η Alfa Romeo έχει στην ουσία μόνον τρία μοντέλα: Tην Giulia την Stelvio και την «γερασμένη» Giulietta.
Να σημειώσουμε πως Giulia και Stelvio με βάση το αρχικό επενδυτικό σχέδιο του 2014 έπρεπε να φέρουν το 2018 τις παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa στις 400.000 κάτι που δεν συνέβη.

Τώρα όλες οι ελπίδες εναποτίθενται στην Tonale η οποία όμως δεν πρόκειται να βγει στην αγορά πριν το τέλος του 2020. Και σε ένα ακόμη μοντέλο που έρχεται, ένα crossover, που θα βασίζεται στην Giulietta.

Οι αναλυτές επισημαίνουν δύο πράγματα: Το ένα έχει να κάνει με το ότι Giulia και Stelvio απευθύνονται σε ένα πεπερασμένο κοινό, την ώρα που ο ανταγωνισμός έχει πολλές προτάσεις και ειδικά στην κατηγορία των SUV και crossover που είναι αυτή που πουλάει τα περισσότερα οχήματα παγκοσμίως.
Το δεύτερο είναι με τη στρατηγική της FCA γενικότερα και η οποία –πάντα σύμφωνα με τους επικριτές – δεν έδωσε στηνAlfa Romeo το βάρος αυτό που θα έπρεπε με τον Manley να επισημαίνει πως ήταν λάθος να μπει το brand κάτω από το ίδιο αφεντικό με τη Maserati. Μάλιστα ο Manley είχε επικριθεί καθώς τον Οκτώβριο του 2018 είχε δηλώσει πως «η  Alfa Romeo δεν συνεισφέρει στο επιχειρησιακό μας σχέδιο» για να σπεύσει αργότερα να διορθώσει ότι αναφερόταν στις επιδόσεις εκείνης της χρονιάς.  

Ποιο είναι το μέλλον;
Σίγουρα η Alfa Romeo θα ανακάμψει. H Tonale είναι το πρώτο βήμα. Το πρόβλημα είναι ότι στην FCA δεν θέλουν να μιλούν –λόγω νοοτροπίας/φιλοσοφίας – για τα μελλοντικά τους σχέδια πριν αυτά ολοκληρωθούν. Για παράδειγμα ουδείς γνώριζε για την Tonale πριν αυτή αποκαλυφθεί. Όπως ουδείς γνωρίζει αν στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις από την Alfa.
Αυτή η «μυστικοπάθεια» -  προϊόν μάλλον του αμερικανικού σκέλους της εταιρείας -  είναι που πυροδοτεί και τα περισσότερα δυσμενή σενάρια για το μέλλον της μάρκας.

Παρά το γεγονός ότι η Jeep είναι αυτή που σηκώνει το βάρος του μεγάλου όγκου των πωλήσεων και του τζίρου της FCA παγκοσμίως, κανένας μέσα από την εταιρεία δεν θέλει να χάσει ένα brand σαν την Alfa Romeo.

node/39721

Γιατί αυτό το FIAT Uno του 1996 κοστίζει €5.900;

Πωλείται στη Γερμανία και μάλλον δεν θα δυσκολευτεί να βρει νέο ιδιοκτήτη. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Γιατί αυτό το FIAT Uno του 1996 κοστίζει €5.900;

Όταν παρουσιάστηκε το FIAT Uno ήταν μια αληθινή επανάσταση στην κατηγορία του! Η FIAT δημιούργησε ένα αυτοκίνητο-χρυσάφι για τα ταμεία της, αφού πούλησε πάνω από 9 εκατ. αντίτυπα στη διάρκεια της ζωής του, όντας το όγδοο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Από αυτήν την άποψη και μολονότι έχουν περάσει τόσα χρόνια από την παρουσίασή του, το Uno δεν αποτελεί αυτό που θα λέγαμε «συλλεκτικό μοντέλο». Ωστόσο, κάπου στη Γερμανία, ένας έμπορος αυτοκινήτων έχει βγάλει προς πώληση ένα Uno του 1996 αντί του ποσού των €5.900.
Αξίζει τόσα χρήματα για ένα αυτοκίνητο σαν το Uno; 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT Uno Turbo i.e. 1985-1993: To ιταλικό GTI [video]

Προφανώς ναι, αφού το συγκεκριμένο είναι σαν να βγήκε μόλις τώρα από το εργοστάσιο, έχοντας στο οδόμετρό του μόλις 900 km, καθώς είχε χρησιμοποιηθεί για πολύ λίγο σαν αυτοκίνητο test drive και στη συνέχεια αποσύρθηκε. Είναι σε άψογη κατάσταση, ενώ έχει ακόμη στο πίσω κάθισμα τα εργοστασιακά πλαστικά προστατευτικά. 

Σύμφωνα με τον έμπορο, το συγκεκριμένο Uno ήταν συνεχώς σταθμευμένο σε κλειστό γκαράζ. Ο κινητήρας του είναι ο βασικός τετρακύλινδρος «Fire» με ισχύ μόλις 45 ίππων και ροπή 74 Nm. Το Uno έφτανε την καλή για την εποχή του και τον κινητήρα του τελική ταχύτητα των 145 km/h, αλλά για να την πετύχετε έπρεπε να έχετε μπόλικη υπομονή, καθώς για το τυπικό 0-100 km/h χρειαζόταν σχεδόν μια... αιωνιότητα με τα σημερινά δεδομένα που μεταφράζεται σε 18 ολόκληρα δευτερόλεπτα. 

Αλλοι καιροί, άλλα ήθη... 

node/39717

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-Type με την έκδοση «60 Edition»

Θα κατασκευαστούν συνολικά 12 αυτοκίνητα από το τμήμα Jaguar Classic της εταιρείας. 

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

H Jaguar τιμά τα 60 χρόνια της E-Type με την έκδοση «60 Edition»

To 1961, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Jaguar παρουσίασε την εμβληματική E-Type. Δύο αυτοκίνητα, μια κουπέ και μια roadster ήταν εκεί και οδηγηθήκαν από το κοινό. 
Η E-type παρουσιάστηκε το 1961 ως αντικαταστάτρια της XK150, που είχε γεράσει και βαρύνει. Ήταν ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, που από τον προκάτοχό του διατηρούσε μόνο τον 6κύλινδρο κινητήρα ΧΚ 3,8 λίτρων και προσφερόταν ως διθέσιο κλειστό κουπέ και ανοιχτό ρόουντστερ. Το 1964 ο κινητήρας μεγάλωσε στα 4,2 λίτρα και τοποθετήθηκε νέο κιβώτιο με συγχρονιζέ και στις 4 ταχύτητες.

etype

Σήμερα, εξήντα χρόνια μετά, η Jaguar θέλοντας να τιμήσει αυτήν την επέτειο, θα κατασκευάσει 12 αντίτυπα της E-Type (έξι ζεύγη) με τη συμβολή της aguar Classic.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar E-type S3 4.2 2+2

Κάθε ζεύγος της «νέας» E-Type 60 Edition θα απαρτίζεται από μία κουπέ (Fixed Head Coupe) και μία ανοικτή (Roadster) έκδοση, που θα παραπέμπουν στις E-Type ‘9600 HP’ και E-Type ‘77RW’ του 1961.

Εκείνη τη χρονιά, μια ‘9600 HP’ χρώματος Opalescent Gunmetal Grey, έφυγε από το το Coventry της Βρετανίας και έχοντας στο τιμόνι τον τότε υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, τον Bob Berry, έφτασε οδικώς στη Γενεύη. 
Το αυτοκίνητο συγκέντρωσε αμέσως όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όλοι ήθελαν να την οδηγήσουν και έτσι η Jaguar έστειλε στην Ελβετία, ένα ακόμη αυτοκίνητο, την ανοικτή αυτή τη φορά ’77 RW’ στο θρυλικό χρώμα British Racing Green. Την μεταφορά ανέλαβε ο υπεύθυνος εξέλιξης του μοντέλου, ο Norman Dewis.

e-type

Επιστρέφοντας στο σήμερα, τα αντίτυπα  της νέας E-Type 60 Edition θα κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της Jaguar Classic στο Warwickshire και θα είναι έτοιμα έως τον Μάρτιο του 2021, οπότε και συμπληρώνονται τα 60 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου. β
Τα κουπέ ακούν στο όνομα Flat Out Grey ‘9600 HP’ και τα roadster στο Drop Everything Green ’77 RW’.