node/36228

Alfa Romeo: «Καμπανάκι» από την πτώση των πωλήσεων

Σχέδιο ανάκαμψης με νέα μοντέλα και αιχμή του δόρατος την Tonale.

Η Alfa Romeo έχει πρόβλημα, λένε οι αναλυτές καθώς βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρώτο εξάμηνο του 2019 την ξεπέρασε ακόμη και η Tesla με το Model 3. Συνολικά οι πωλήσεις της Alfa στο πρώτο εξάμηνο έχουν μειωθεί κατά 42% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Κάποιοι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: Στο παραπάνω χρονικό διάστημα η Tesla πούλησε 37.476 οχήματα, η Alfa Romeo 29.059 και η Lancia (που έχει μόνο το Ypsilon και μόνο για την ιταλική αγορά) 34.693 οχήματα.
Επιπλέον, η Alfa ξεπεράστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου από την Jaguar και την Porsche ενώ ακόμη και η μάρκα Lexus της Toyota, η οποία πώλησε 27.267 αυτοκίνητα, απειλεί να περάσει την ιταλική μάρκα.

Μια πρώτη εξήγηση, ειδικά σε ό,τι αφορά στην Τesla, είναι πως οι αγοραστές κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Μια δεύτερη, πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, είναι πως η Alfa Romeo έχει στην ουσία μόνον τρία μοντέλα: Tην Giulia την Stelvio και την «γερασμένη» Giulietta.
Να σημειώσουμε πως Giulia και Stelvio με βάση το αρχικό επενδυτικό σχέδιο του 2014 έπρεπε να φέρουν το 2018 τις παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa στις 400.000 κάτι που δεν συνέβη.

Τώρα όλες οι ελπίδες εναποτίθενται στην Tonale η οποία όμως δεν πρόκειται να βγει στην αγορά πριν το τέλος του 2020. Και σε ένα ακόμη μοντέλο που έρχεται, ένα crossover, που θα βασίζεται στην Giulietta.

Οι αναλυτές επισημαίνουν δύο πράγματα: Το ένα έχει να κάνει με το ότι Giulia και Stelvio απευθύνονται σε ένα πεπερασμένο κοινό, την ώρα που ο ανταγωνισμός έχει πολλές προτάσεις και ειδικά στην κατηγορία των SUV και crossover που είναι αυτή που πουλάει τα περισσότερα οχήματα παγκοσμίως.
Το δεύτερο είναι με τη στρατηγική της FCA γενικότερα και η οποία –πάντα σύμφωνα με τους επικριτές – δεν έδωσε στηνAlfa Romeo το βάρος αυτό που θα έπρεπε με τον Manley να επισημαίνει πως ήταν λάθος να μπει το brand κάτω από το ίδιο αφεντικό με τη Maserati. Μάλιστα ο Manley είχε επικριθεί καθώς τον Οκτώβριο του 2018 είχε δηλώσει πως «η  Alfa Romeo δεν συνεισφέρει στο επιχειρησιακό μας σχέδιο» για να σπεύσει αργότερα να διορθώσει ότι αναφερόταν στις επιδόσεις εκείνης της χρονιάς.  

Ποιο είναι το μέλλον;
Σίγουρα η Alfa Romeo θα ανακάμψει. H Tonale είναι το πρώτο βήμα. Το πρόβλημα είναι ότι στην FCA δεν θέλουν να μιλούν –λόγω νοοτροπίας/φιλοσοφίας – για τα μελλοντικά τους σχέδια πριν αυτά ολοκληρωθούν. Για παράδειγμα ουδείς γνώριζε για την Tonale πριν αυτή αποκαλυφθεί. Όπως ουδείς γνωρίζει αν στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις από την Alfa.
Αυτή η «μυστικοπάθεια» -  προϊόν μάλλον του αμερικανικού σκέλους της εταιρείας -  είναι που πυροδοτεί και τα περισσότερα δυσμενή σενάρια για το μέλλον της μάρκας.

Παρά το γεγονός ότι η Jeep είναι αυτή που σηκώνει το βάρος του μεγάλου όγκου των πωλήσεων και του τζίρου της FCA παγκοσμίως, κανένας μέσα από την εταιρεία δεν θέλει να χάσει ένα brand σαν την Alfa Romeo.

node/39105

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Το ΔΣ της VW έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γεγονός - Σε ποιους τομείς θα συνεργαστούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Ένα χρόνο περίπου πριν, η VW και η Ford είχαν ανακοινώσει ότι προτίθενται να συνεργαστούν και να χαράξουν μια κοινή πορεία στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. 
Πλέον αυτή η πρόθεση μετουσιώνεται σε πράξη, καθώς το ΔΣ της VW ενέκρινε τα βασικά σημεία της συμφωνίας που θα ανοίξει νέους ορίζοντες και στις δύο μεγάλες εταιρείες. 

ΜΕΒ

Βασικότερο σημείο της συμφωνίας είναι ότι η VW θα παραχωρήσει στη Ford το δικαίωμα χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην πλατφόρμα αυτή που βασίζεται το ID.3 της VW θα «πατήσει» και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη. 
Από την πλευρά της η Ford θα δώσει στη VW ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Ford στην κατηγορία (που είναι σημαντικότατη) και το οποίο βέβαια θα κυκλοφορήσει με τα σήματα της VW.
Τέλος, στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ανάλογη τεχνολογία μέσω της Argo AI, εταιρείας που η Ford χρησιμοποιεί ήδη για το σκοπό αυτό. 
 

node/39102

Drag Race: BMW M8 Competition εναντίον S1000RR [video]

Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της BMW σε μια κόντρα με το ισχυρότερο δίκυκλο της βαυαρικής φίρμας.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Drag Race: BMW M8 Competition εναντίον S1000RR [video]

Το αυστραλέζικο CarExpert οργάνωσε μια αντισυμβατική κόντρα μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, θέλοντας να διαπιστώσει πόση διαφορά έχουν στις επιδόσεις δύο κορυφαία μοντέλα του ίδιου κατασκευαστή - η BMW M8 Competition και η BMW S1000RR!

H M8 Competition είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της BMW με 625 PS και 750 Nm από τον twin-turbo V8 4,4 λίτρων. Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου Steptronic 8 σχέσεων, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,2" και τελική ταχύτητα έως 305 km/h.

Αντίστοιχα, στον κόσμο των δύο τροχών, η S1000RR είναι η ισχυρότερη πρόταση από τη βαυαρική φίρμα με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 999 cc να αποδίδει 207 PS και 113 Nm. Το χαμηλό βάρος των 193,3 kg επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,6" και τελική ταχύτητα 303 km/h σε ιδανικές συνθήκες. 

Συνοψίζοντας, το αυτοκίνητο έχει το πλεονέκτημα της τετρακίνησης (ειδικά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης), ενώ το δίκυκλο έχει το πλεονέκτημα της ασυναγώνιστης αναλογίας kg/hp. Μπορεί λοιπόν στα χαρτιά η διαφορά να είναι χαοτική, όμως σε πραγματικές συνθήκες τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν.

Εκτός από το drag race, οι Αυστραλοί υπέβαλαν τα δύο οχήματα σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες δοκιμασίες όπως sound check, μετρήσεις επιτάχυνσης και φρένων. Πριν σας αφήσουμε να δείτε το βίντεο, να πούμε πως τα δύο μοντέλα έχουν τεράστια διαφορά στην τιμή, καθώς η M8 Competition κοστίζει στην Αυστραλία $352.900 (€211.655) ενώ η S1000RR ξεκινά από τα $30.990 (€18.585).

[Πηγή: CarExpert]