Alfa Romeo: «Καμπανάκι» από την πτώση των πωλήσεων

Alfa Romeo: «Καμπανάκι» από την πτώση των πωλήσεων

Σχέδιο ανάκαμψης με νέα μοντέλα και αιχμή του δόρατος την Tonale.

Η Alfa Romeo έχει πρόβλημα, λένε οι αναλυτές καθώς βλέπει τις πωλήσεις της να πέφτουν.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρώτο εξάμηνο του 2019 την ξεπέρασε ακόμη και η Tesla με το Model 3. Συνολικά οι πωλήσεις της Alfa στο πρώτο εξάμηνο έχουν μειωθεί κατά 42% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Κάποιοι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: Στο παραπάνω χρονικό διάστημα η Tesla πούλησε 37.476 οχήματα, η Alfa Romeo 29.059 και η Lancia (που έχει μόνο το Ypsilon και μόνο για την ιταλική αγορά) 34.693 οχήματα.
Επιπλέον, η Alfa ξεπεράστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου από την Jaguar και την Porsche ενώ ακόμη και η μάρκα Lexus της Toyota, η οποία πώλησε 27.267 αυτοκίνητα, απειλεί να περάσει την ιταλική μάρκα.

Μια πρώτη εξήγηση, ειδικά σε ό,τι αφορά στην Τesla, είναι πως οι αγοραστές κάνουν στροφή στην ηλεκτροκίνηση.
Μια δεύτερη, πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, είναι πως η Alfa Romeo έχει στην ουσία μόνον τρία μοντέλα: Tην Giulia την Stelvio και την «γερασμένη» Giulietta.
Να σημειώσουμε πως Giulia και Stelvio με βάση το αρχικό επενδυτικό σχέδιο του 2014 έπρεπε να φέρουν το 2018 τις παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa στις 400.000 κάτι που δεν συνέβη.

Τώρα όλες οι ελπίδες εναποτίθενται στην Tonale η οποία όμως δεν πρόκειται να βγει στην αγορά πριν το τέλος του 2020. Και σε ένα ακόμη μοντέλο που έρχεται, ένα crossover, που θα βασίζεται στην Giulietta.

Οι αναλυτές επισημαίνουν δύο πράγματα: Το ένα έχει να κάνει με το ότι Giulia και Stelvio απευθύνονται σε ένα πεπερασμένο κοινό, την ώρα που ο ανταγωνισμός έχει πολλές προτάσεις και ειδικά στην κατηγορία των SUV και crossover που είναι αυτή που πουλάει τα περισσότερα οχήματα παγκοσμίως.
Το δεύτερο είναι με τη στρατηγική της FCA γενικότερα και η οποία –πάντα σύμφωνα με τους επικριτές – δεν έδωσε στηνAlfa Romeo το βάρος αυτό που θα έπρεπε με τον Manley να επισημαίνει πως ήταν λάθος να μπει το brand κάτω από το ίδιο αφεντικό με τη Maserati. Μάλιστα ο Manley είχε επικριθεί καθώς τον Οκτώβριο του 2018 είχε δηλώσει πως «η  Alfa Romeo δεν συνεισφέρει στο επιχειρησιακό μας σχέδιο» για να σπεύσει αργότερα να διορθώσει ότι αναφερόταν στις επιδόσεις εκείνης της χρονιάς.  

Ποιο είναι το μέλλον;
Σίγουρα η Alfa Romeo θα ανακάμψει. H Tonale είναι το πρώτο βήμα. Το πρόβλημα είναι ότι στην FCA δεν θέλουν να μιλούν –λόγω νοοτροπίας/φιλοσοφίας – για τα μελλοντικά τους σχέδια πριν αυτά ολοκληρωθούν. Για παράδειγμα ουδείς γνώριζε για την Tonale πριν αυτή αποκαλυφθεί. Όπως ουδείς γνωρίζει αν στο άμεσο μέλλον θα έχουμε και υβριδικές ή ηλεκτρικές εκδόσεις από την Alfa.
Αυτή η «μυστικοπάθεια» -  προϊόν μάλλον του αμερικανικού σκέλους της εταιρείας -  είναι που πυροδοτεί και τα περισσότερα δυσμενή σενάρια για το μέλλον της μάρκας.

Παρά το γεγονός ότι η Jeep είναι αυτή που σηκώνει το βάρος του μεγάλου όγκου των πωλήσεων και του τζίρου της FCA παγκοσμίως, κανένας μέσα από την εταιρεία δεν θέλει να χάσει ένα brand σαν την Alfa Romeo.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube