
Άκυρες οι φήμες, τέλος στη συγχώνευση Stellantis και Renault
Εδώ και καιρό ακουγόταν έντονα ότι ο Όμιλος Stellantis θα συγχωνευόταν με το Groupe Renault. Αλλά τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί.

Με 15 μάρκες αυτοκινήτων υπό την εταιρική ομπρέλα του, ο Όμιλος Stellantis είναι ήδη ένα μεγαθήριο. Αλλά ούτε το Groupe Renault είναι μικρό, αφού περιλαμβάνει τη σπορ Alpine και την προσιτή Dacia.
Παρά τις αναφορές που τόσο καιρό ακούγονταν για πιθανή συγχώνευση, μάθαμε πλέον ότι οι δύο όμιλοι δεν επιδιώκουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους. Μιλώντας στο «Future of the Car Summit» των Financial Times στο Λονδίνο, ο πρόεδρος του Ομίλου Stellantis John Elkann δήλωσε: «Δεν συζητάμε καμία συγχώνευση». Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη. Ο όμιλος έχει αρκετά ανοιχτά μέτωπα. Ο παλιός CEO Carlos Tavares παραιτήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024 και ακόμη δεν έχει οριστεί ο διάδοχός του. Σύμφωνα με νέο ρεπορτάζ του Automotive News, ο Antonio Filosa είναι ο επικρατέστερος υποψήφιος για να αναλάβει τα ηνία. Αυτή τη στιγμή είναι COO του Ομίλου στη Βόρεια Αμερική, ενώ διατηρεί τη θέση του CEO της Jeep.
Όσο σφίγγει ο κλοιός εξ Ανατολών τόσο οι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα επιζητούν τις συνεργασίες
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, καθώς ο Όμιλος Stellantis διαχειρίζεται αρκετές μάρκες με χαμηλές επιδόσεις. Η Chrysler αποτελεί σκιά του παλιού της εαυτού, ενώ η αναβίωση της Lancia δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες.
Υπάρχει επίσης η DS Automobiles, η οποία στην ουσία απορροφά μεγάλα κονδύλια χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Η κίνηση της Abarth να στραφεί πλήρως στην ηλεκτρική ενέργεια εγείρει ανησυχίες για το μέλλον της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο βάθος Stellantis για τον Wayne Griffiths;
Το μεγάλο αγκάθι όμως είναι η Maserati, με τη φημολογία να κάνει λόγο για πώλησή της στους Κινέζους. Εν ολίγοις, ο Όμιλος Stellantis έχει πιο πιεστικές προτεραιότητες από το να χειριστεί μια μαζική συγχώνευση.
Η οποία θα ήταν ακόμα πιο περίπλοκη ένεκα των δεσμών της Renault με τη Nissan και τη Mitsubishi, οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Με τόσες σκοτούρες στο κεφάλι του, το τελευταίο που θα ήθελε ο Elkan είναι να διαχειριστεί κάτι τόσο μεγάλο.
Ο ίδιος ο Όμιλος Stellantis γεννήθηκε από μια συγχώνευση, όταν στις αρχές του 2021 η FCA και η PSA ένωσαν τις δυνάμεις τους. Η συνεργασία με τη Renault θα έφερνε ουσιαστικά την Peugeot και την Citroën από αντιπάλους σε συμμάχους με την Billancourt.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Carlos Tavares, βούλιαξε τον Stellantis, έβγαλε €100+ εκατομμύρια
Παρόλο που δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί η συγχώνευση, οι δύο όμιλοι έχουν μια κοινή ανησυχία. Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, συμφωνούν ότι τα μικρά αυτοκίνητα πρέπει να επιβιώσουν στην Ευρώπη.