node/39703

$428 εκατ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO₂

Για το Q2 του 2020, η «πώληση» του δικαιώματος εκπομπής CO₂ σε άλλους κατασκευαστές εισέφερε σχεδόν το 7% των συνολικών εσόδων στο ταμείο της εταιρείας.

Στα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla -που πρόσφατα ανακοίνωσε πως ξεκινά να δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα- για το Q2 του 2020, την περίοδο δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο εν μέσω Covid-19, υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων αστερίσκος: Το ότι τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση «δικαιώματος εκπομπής CO2» σε άλλες εταιρείες ανήλθαν στα $428 εκ. και ισοδυναμούν με το 7% των συνολικών.

Για να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του στοιχείου για την οικονομική υγεία της Tesla, σημειώστε πως η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν $102 εκατ. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς αυτά τα έσοδα το αποτέλεσμα θα ήταν ζημιογόνο, όπως άλλωστε θα ήταν και καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους χωρίς αυτή τη δραστηριότητα.

Με άλλα λόγια, θα μπορούσε κανείς να πει πως αυτή η συναλλαγή αλλάζει τα δεδομένα για την ανάπτυξη αλλά ίσως και την ύπαρξη την ίδια της εταιρείας, αφού είναι το κλειδί για την κερδοφορία της.

Είναι μάλιστα εντυπωσιακή η πληροφορία πως παρότι οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι προοδευτικά τα εν λόγω έσοδα θα άρχιζαν να υποχωρούν για την Tesla -επειδή οι άλλοι κατασκευαστές θα έκαναν τα δικά τους βήματα προς την μείωση των εκπομπών ρύπων-η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Από $419 εκατ. το 2018 ανέβηκαν στα $593 εκατ. το 2019 και αναμένεται να ξεπεράσουν το $1 δισ. το 2020.

Το ποιος αγοράζει αυτά τα δικαιώματα και πόσο, είναι άγνωστο. Ουσιαστικά επιβεβαιωμένη εδώ και καιρό είναι η συνεργασία με την FIAT Chrysler Automobiles που προβλέπει την εξαγορά δικαιωμάτων ύψους $1,1 δισ. μέχρι το 2023, ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι και η GM είναι «πελάτης». Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές των συνεργατών μας από το βρετανικό Autocar, κάποιος γνωστός, πεπειραμένος και καλά δικτυωμένος CEO αποκάλυψε πρόσφατα πως «σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αγοράζουν κάποιας μορφής τέτοια δικαιώματα, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν με οποιονδήποτε τρόπο».

[Πηγή: Autocar.co.uk]

TAGS
node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39928
Kia EV model-program

Kia: Λανσάρισμα επτά νέων EV

To μεγάλο πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της Kia περιλαμβάνει το λανσάρισμα επτά ολοκαίνουργιων μοντέλων μέχρι το 2027, με πρεμιέρα ένα crossover το 2021.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Kia: Λανσάρισμα επτά νέων EV

Η Kia αποσαφηνίζει τη στρατηγική της όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, αλλά και για να αποτελέσει μέρος των ηγετών της αγοράς, η κορεατική φίρμα θα λανσάρει επτά νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027.

Η Kia προσώρας διαθέτει ηλεκτρικές εκδόσεις των Soul και Niro, αλλά το 2021 προγραμματίζει να λανσάρει το πρώτο της μοντέλο, αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, πάνω στη νέα αρχιτεκτονική e-GMP -Electric-Global Modular Platform. Σύμφωνα με την κωδική περιγραφή «CV», θα πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο όσον αφορά την τοποθέτησή του στην αγορά, μεταξύ μπερλίνας και SUV. Αυτοκίνητο που αναμένεται επίσης να λανσάρει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Kia.

Kia EV model-program

Ύστερα από το «CV», θα ακολουθήσουν έξι ακόμη μοντέλα, για τα οποία η Kia δεν δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμά της. Αρκέστηκε απλώς να διευκρινίσει ότι θα καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες, από ένα EV που θα ανταποκρίνεται στις αστικές μετακινήσεις μέχρι ένα EV ικανό να διανύει μεγάλες αποστάσεις. Η φωτογραφία-teaser μας αφήνει να μαντέψουμε το γενικό σουλούπι του SUV… αλλά και ένα μοντέλο που μοιάζει σπορ.

Η Kia έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο για το τέλος αυτής της δεκαετίας: Να επιτύχει το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεών της να αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Σε αγορές όπου η ηλεκτρική κινητικότητα έχει ήδη ξεκινήσει καλά, όπως η Ευρώπη, η Kia μάλιστα στοχεύει να πιάσει το 20% από το 2025. Για να υποστηρίξει την αύξηση των πωλήσεων της σε EV, η Kia θα επιταχύνει την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, προσβάσιμους στους πελάτες της.