node/37750

Το 2020 σηματοδοτεί ραγδαίες εξελίξεις στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

«Αγκάθι» οι απώλειες θέσεων εργασία που μέχρι το 2030 υπολογίζεται να φτάσουν τις 234.000.

Αυτοκίνητα επικοινωνούν με τεχνητή νοημοσύνη και προειδοποιούν το ένα το άλλο για πιθανό κίνδυνο ατυχήματος. Ηλεκτρικά οχήματα «γράφουν» εκατομμύρια χιλιόμετρα εκτοπίζοντας τους συμβατικούς κινητήρες. Ταξί «κοινής χρήσης» εξοικονομούν διαδρομές και εκπομπές ρύπων. Αυτές και πολλές άλλες είναι οι προσδοκίες των καταναλωτών στα επόμενα χρόνια. Αλλά μπορεί και όχι. Η αβεβαιότητα για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας προκαλεί τριγμούς στα μεγάλα ονόματα του κλάδου. Ήδη καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Αγορά για λίγους η ηλεκτροκίνηση;

Η προστασία του κλίματος απαιτεί δραστικά μέτρα, όπως η στροφή στην ηλεκτροκίνηση και η αποκήρυξη των ρυπογόνων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Στη Γερμανία αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ωστόσο παραμένει χαμηλό το συνολικό τους μερίδιο στην αγορά. Η γερμανική κυβέρνηση έχει θεσπίσει οικονομικά και φορολογικά κίνητρα για να αυξήσει τις πωλήσεις τους. Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη, καθώς κυκλοφορούν συνεχώς νέα μοντέλα που θα κάνουν πιο ελκυστική την ηλεκτροκίνηση.

Σημαντικό εμπόδιο παραμένει η χαμηλή αυτονομία των οχημάτων. Η Volkswagen υπόσχεται την υπέρβαση με το νέο μοντέλο ID.3 που όχι μόνο είναι σχετικά οικονομικό, αλλά έχει και μια αξιοσημείωτη αυτονομία από φόρτιση σε φόρτιση. Παραμένει ωστόσο ένα άλλο πρόβλημα: το περιορισμένο δίκτυο σημείων για τη φόρτιση των οχημάτων. Οι ειδικοί υπόσχονται 50.000 νέα σημεία φόρτισης στα επόμενα δύο χρόνια, μεταξύ άλλων σε πάρκινγκ, υπόγεια γκαράζ και χώρους εργασίας. Αλλά για να γίνει αυτό απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας.

Αλλαγές στην αγορά εργασίας

Η ραγδαία άνοδος της ηλεκτροκίνησης ικανοποιεί τους οικολόγους, αλλά αρχίζει να ανησυχεί τα ...συνδικάτα. Ένας ηλεκτροκινητήρας έχει πολύ λιγότερα εξαρτήματα από τον συμβατικό κινητήρα και απαιτεί λιγότερες- αν και υψηλής εξειδίκευσης- εργατοώρες, άρα λιγότερο εργατικό δυναμικό. Πρόσφατη μελέτη του Center for Automotive Research (CAR) εκτιμά ότι μέχρι το 2030, μόνο στη Γερμανία, αναμένεται να καταργηθούν σχεδόν 234.000 θέσεις εργασίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στους προμηθευτές τους. Ήδη έχουν ανακοινωθεί απολύσεις στα εργοστάσια που παράγουν συμβατικούς κινητήρες. Η Audi καταργεί 9.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2025, αν και υπόσχεται να δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις σε καινοτόμους κλάδους όπως η ηλεκτροκίνηση και η ψηφιοποίηση. Η Daimler καταργεί 10.000 θέσεις εργασίας στα επόμενα τρία χρόνια, ελπίζοντας να μειώσει τη μισθολογική δαπάνη κατά € 1,4 δισ. Απολύσεις έχει εξαγγείλει η Bosch, ενώ κινητοποιήσεις αναμένονται στην Continental.

Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα ονόματα του κλάδου προωθούν την καινοτομία. Μόνο ο όμιλος VW διαθέτει € 33 δισ. στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2024. Η BMW, που ήταν ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης στη Γερμανία με το i3, υποστηρίζει ότι έχει ήδη πουλήσει περισσότερα από 500.000 ηλεκτρικά οχήματα και επενδύει στην κινεζική CATL. Την ίδια στιγμή η αμερικανική Tesla εγκαθίσταται στη Γερμανία και προαναγγέλει ένα κολοσσιαίο εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης (gigafactory) στις παρυφές του Βερολίνου με 7.000 νέες θέσεις εργασίας. Από το 2021 η νέα μονάδα της Tesla θα παράγει κινητήρες, μπαταρίες, καθώς και το Μodel Υ. Οι Γερμανοί κατασκευαστές προσπαθούν να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία τον νέο ανταγωνισμό, λέγοντας ότι «όλοι επωφελούνται από την καινοτομία». Μία επιπλέον πρόκληση για γερμανικές επιχειρήσεις όπως η Continental είναι η ψηφιοποίηση, που σημαίνει αυτοματοποίηση της παραγωγής, αλλά και διασύνδεση των οχημάτων, τα οποία γίνονται κάτι σαν κινούμενα smartphones.

Robo-cars προ των πυλών;

robo

Η περαιτέρω εξέλιξη και τελειοποίηση της διασύνδεσης θα μπορούσε να καταλήξει σε πλήρη αυτονομία κίνησης και σε οχήματα που κινούνται χωρίς οδηγό. Εδώ οι Γερμανοί έχουν μείνει πολύ πίσω από αμερικανικές εταιρείες όπως η Waymo και αυτό τους αναγκάζει να συνάψουν συμμαχίες που φάνταζαν αδιανόητες παλαιότερα. Έτσι η Daimler συνεργάζεται με τη BMW και η VW με τη Ford. Ήδη Daimler και Bosch δοκιμάζουν ένα δικό τους μοντέλο αυτόνομης οδήγησης στο Σαν Χοσέ των ΗΠΑ. Ωστόσο, πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Θα υπάρξει επαρκής ζήτηση για τη νέα τεχνολογία; Και αν ναι, θεωρείται δεδομένο ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι πράγματι πιο ασφαλής;

Μέχρι να απαντηθούν όλα αυτά τα ερωτήματα, οι κατασκευαστές επιδιώκουν άμεσα κέρδη από νέα μοντέλα επιχειρηματικότητας, όπως το Carsharing. Πολλοί οδηγοί αξιολογούν θετικά τη δυνατότητα να πληρώνουν απλώς για τη χρήση και όχι για την κατοχή του αυτοκινήτου. Επιτυχείς θεωρούνται εφαρμογές του κλάδου όπως η Car2Go της Daimler και η DriveNow της BMW, που έχουν πλέον συγχωνευθεί. Στο παιχνίδι προσπαθεί να μπει και η VW, η οποία μπορεί να εγκατέλειψε την πρώτη απόπειρα με το Quicar στο Ανόβερο της Γερμανίας, αλλά κάνει μία δεύτερη προσπάθεια με την εφαρμογή We Share.

[Πηγή: Deutsche Welle]

node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

[Πηγή CleanTechnica]

node/39696

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Αμιγώς ηλεκτρική με τρεις ηλεκτροκινητήρες - Υπολογίζεται να κυκλοφορήσει το 2024.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η επόμενη BMW M5 θα έχει 1.000 ίππους!

Η BMW εργάζεται πάνω στην εξέλιξη δύο εκδόσεων της επόμενης 5-Series, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο τρίμηνο του 2023. 
Όπως συνηθίζει η εταιρεία λίγο καιρό μετά (περίπου σε 12 μήνες) θα παρουσιαστεί και η έκδοση Μ5. 
Η συγκεκριμένη έκδοση φημολογείται ότι θα εφοδιάζεται με δύο επιλογές κινητήρων. Η πρώτη θα είναι μια επαναφορτιζόμενη υβριδική που θα συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συνδυαστική τους ισχύς αναμένεται να φτάνει τους 750 ίππους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στην πίστα των Σερρών και σε έρημα ορεινά στροφιλίκια

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ταυτόχρονα (ή λίγο αργότερα) θα παρουσιαστεί και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση. Εδώ τα πράγματα αναμένεται να είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα: Η ηλεκτρική Μ5 θα έχει νέας γενιάς μπαταρίες Gen V, με χωρητικότητα 135 kWh. 
Εδώ θα έχουμε τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο πίσω και ένας εμπρός, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 1.000 ίππους. Η αυτονομία θα φτάνει τα 750 km (κατά WLTP) και η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h υπολογίζεται στα 3 δευτερόλεπτα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανανεωμένες BMW M5 και M5 Competition [video]

Ωστόσο η επόμενη γενιά BMW M5 δεν θα είναι το μόνο ηλεκτρικό σεντάν με τέτοιου είδους επιδόσεις. Η Tesla ετοιμάζει μια έκδοση τριών ηλεκτροκινητήρων του Model S που πιθανότατα και αυτή θα φτάνει τους 1.000 ίππους.

Καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης εξαφανίζονται σιγά-σιγά, φαίνεται ότι τα... σούπερ-σεντάν θα είναι εδώ για πολλά χρόνια ακόμη.