Ford StreetKa «ντύνεται» AC Cobra και του πάει
Τι κοινό έχει ένα Ford StreetKa με την AC Cobra; Αν είναι στην Πολωνία, την εμφάνιση του μπροστινού μέρους.
Ήταν μια εποχή που τα καμπριολέ πόλης είχαν πέραση, πριν κυριαρχήσουν τα crossover και «εξαφανίσουν» τα μικρά fun-to-drive μοντέλα. Mitsubishi Colt, Peugeot 206 CC, Ford StreetKa, Opel Tigra TwinTop… μια ολόκληρη κατηγορία που σήμερα μοιάζει σχεδόν ξεχασμένη.
Το Ford StreetKa βασίστηκε στο Ka πρώτης γενιάς, αλλά στην πραγματικότητα μοιραζόταν μαζί του μόνο τη γενική φιλοσοφία. Το αμάξωμα είχε σχεδιαστεί από τον οίκο Pininfarina, ο οποίος μάλιστα αναλάμβανε και τη συναρμολόγηση στην Ιταλία.
Οι καμπύλες του αμαξώματος, οι τονισμένοι θόλοι και το έντονο «χαμόγελο» στη μάσκα χάριζαν στο StreetKa μια παιχνιδιάρικη, ξεχωριστή προσωπικότητα. Με ευχάριστη οδική συμπεριφορά και ανοιχτή οροφή, πρόσφερε μια ιδιαίτερη εμπειρία, ακόμη κι αν δεν διεκδικούσε τίτλους στις επιδόσεις.
Και να, τώρα, που ένα «πολωνικό» Ford StreetKa έχει φορέσει τα «μούτρα» της AC Cobra. Το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο περίεργο όσο φαντάζεσαι στο πρώτο άκουσμα
Κάτω από το καπό, ο γνωστός 1.6 Duratec με τους 95 ίππους δεν εντυπωσίαζε στα χαρτιά, αλλά το χαμηλό βάρος κι η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου χάριζαν στο StreetKa ζωντάνια στην πόλη και στους επαρχιακούς δρόμους.
Κοινός τόπος για τα Ford εκείνης της εποχής: Ξεχείλιζαν από οδηγική αίσθηση σε τιμόνι, κιβώτιο και κράτημα, αλλά σπάνια συνδυάζονταν με το μοτέρ που θα αναδείκνυε πραγματικά το πλαίσιο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Από Ford Ka σε... Karrari: «Ferrari» 53 ίππων από Βραζιλία γίνεται viral
Γιατί όμως κάποιος να φορέσει «μούρη» που να θυμίζει AC Cobra; Σίγουρα όχι για να «αδειάζει» την αριστερή λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο. Το StreetKa δεν έχει την ισχύ για κάτι τέτοιο: Η τελική ταχύτητα έφτανε μεν τα 173 km/h, αλλά μετά τα 120–130 η επιτάχυνση γινόταν αργή και υποτονική.
Συνήθως, σε τέτοιες περιπτώσεις, έχει προηγηθεί κάποιο τρακάρισμα. Κι αφού ο ιδιοκτήτης θα έβαζε έτσι κι αλλιώς το χέρι στην τσέπη, έδωσε κάτι παραπάνω για να κάνει την τροποποίηση.
Το ζητούμενο όμως είναι τι γίνεται αν υπάρξει νέο «λαβωματιά» από υπαιτιότητα άλλου. Όταν έρθει ο πραγματογνώμονας της ασφαλιστικής, θα δεχτεί να το επισκευάσει ώστε να ξαναγίνει εργοστασιακό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda MX-5 μασκαρεύεται με φώτα από Supra και BMW Z4
Αν η μετατροπή σου φαίνεται εξωτική, σκέψου ότι κάποτε είχε εμφανιστεί στις ελληνικές αγγελίες κι ένα αντίστοιχα «πειραγμένο» Mazda MX-5.



