VW: Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης βάζει στο περιθώριο τα μοντέλα CNG

Η εταιρεία θέλει να επενδύσει όλα της τα χρήματα στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Ο όμιλος Volkswagen σταμάτησε να εξελίσσει νέα αυτοκίνητα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Ο διευθύνων σύμβουλος Herbert Diess δήλωσε πρόσφατα στους διευθυντές της εταιρεία ότι ο κινητήρας θα καταργηθεί, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα επενδύσει περισσότερα για την ηλεκτροκίνηση, σύμφωνα με τη γερμανική επιχειρηματική εφημερίδα Handlesblatt.

Ο Diess πρόσθεσε ότι το κόστος ανάπτυξης CNG «είναι υψηλότερο από τα πιθανά έσοδα». Η VW έχει δεσμευτεί να δαπανήσει σχεδόν € 50 δισ σε ηλεκτρικά οχήματα, καθώς σε βάθος χρόνου θα ρίξει στην αγορά συνολικά 70 ηλεκτροκίνητα μοντέλα. (Δείτε ΕΔΩ όλα τα νέα μοντέλα, τιμές και εξοπλισμούς της VW)

Η σταδιακή κατάργηση δεν θα επηρεάσει την τρέχουσα παραγωγή των αυτοκινήτων CNG των ομίλων VW. Ο επικεφαλής ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen, Thomas Sedran, δήλωσε ότι το Caddy της πέμπτης γενιάς που παρουσιάστηκε πρόσφατα θα είναι διαθέσιμο με ένα CNG. Να σημειώσουμε πως και η ισπανική θυγατρική  του γκρουπ, η SΕΑΤ  έχει παρουσιάσει μια έκδοση CNG του νέου Leon.

Οι ειδήσεις σχετικά με το ενδεχόμενο τέλος των αυτοκινήτων CNG στην VW Group έρχονται μόλις δύο χρόνια μετά την ανακοίνωση του πρώην CEO της SEAT, του Luca de Meo ότι «το CNG έχει μεγάλες επιχειρηματικές δυνατότητες για την αυτοκινητοβιομηχανία». Μια πηγή SΕΑΤ δήλωσε ωστόσο στην Automotive News Europe ότι το CNG θεωρείται πάντοτε ως τεχνολογία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Με 19 μοντέλα CNG στην γκάμα του, το VW Group έχει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο της Ευρώπης. Στην Ιταλία, τα μοντέλα του VW Group κατείχαν πέρυσι εννιά θέσεις στον κατάλογο των 10 κορυφαίων μοντέλων σε πωλήσεις σύμφωνα με την ένωση εισαγωγέων UNRAE. Το VW Golf ήταν το πρώτο, ακολουθούμενο από τις εκδόσεις CNG των VW Up και Fiat Panda.

Οι αγορές του CNG και του υγραερίου (LPG) υπήρξαν ιστορικά οι κύριες εναλλακτικές λύσεις για τα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου στην Ευρώπη.

Η αγορά του υγραερίου είναι μεγαλύτερη από τον τομέα του CNG. Οι πωλήσεις υγραερίου αυξήθηκαν 11% σε 180.229 πέρυσι, σύμφωνα με την ACEA. Η Ιταλία οδηγεί επίσης την αγορά LPG. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,7% σε 135.484 πέρυσι. Η δεύτερη θέση ανήκει στην Ισπανία που είχε μόλις 19.715 πωλήσεις.

Και ενώ το VW Group απομακρύνεται από την εξειδικευμένη γκάμα CNG, η Renault ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα προσφέρει τα Clio και Captur με το σύστημα διπλού καυσίμου που συνδυάζει LPG και βενζίνη.