Θα νοικιάζατε συστήματα αυτόνομης οδήγησης με €7 την ώρα;

Θα νοικιάζατε συστήματα αυτόνομης οδήγησης με €7 την ώρα;

Η Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να νοικιάζει ορισμένες από τις δυνατότητες των μελλοντικών της μοντέλων που θα ενεργοποιούνται/απενεργοποιούνται από απόσταση.

Ο Klaus Zellmer, υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της Volkswagen, δήλωσε πως αν η εταιρεία νοίκιαζε τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Level 4 με κόστος €7 την ώρα τότε θα υπήρχε περιθώριο κέρδους και εξισορρόπησης του κόστους των περιφεριεακών συστημάτων (κάμερες, αισθητήρες, λογισμικό κτλ).

Οι δηλώσεις του ισχυρού άντρα της VW έγιναν στα πλαίσια συνέντευξης του στο βρετανικό Top Gear. Εκεί, περιέγραψε ένα διαφορετικό μοντέλο παραγωγής που εξετάζει η γερμανική φίρμα για το μέλλον. Αντί να προσφέρει διαφορετικές εκδόσεις τεχνολογικού εξοπλισμού για κάθε αυτοκίνητο, η Volkswagen θα μπορούσε να τα κατασκευάζει όλα full-extra και να ενεργοποιεί όσα έχει αγοράσει - ή νοικιάσει - ο εκάστοτε οδηγός.

Με τις online αναβαθμίσεις λογισμικού θα είναι δυνατή η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση οποιουδήποτε στοιχείου, έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης του οχήματος να πληρώνει μόνο όταν το χρειάζεται. Ένα τέτοιο μοντέλο θα ήταν ιδιαίτερα βολικό και για υπηρεσίες car sharing / car pooling, όπου ο κάθε χρήστης πρέπει να έχει πρόσβαση σε εξατομικευμένες υπηρεσίες χρησιμοποιώντας όμως τον ίδιο στόλο οχημάτων.

Ο Klaus Zellmer το περιγραφει ως εξής: «Αν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και τη στιγμή της αγοράς δεν ήσουν πεπεισμένος ότι χρειάζεσαι δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης αλλά στη συνέχεια αποφασίσεις πως θα σου άρεσε να την έχεις, τότε θα μπορόυσαμε να την ενεργοποιήσουμε, αλλά και να την απενεργοποιήσουμε αν ο επόμενος ιδιοκτήτης αποφασίσει πως δεν τη χρειάζεται. Πηγαίνοντας μπροστά, βλέπουμε πως στο μέλλον ο άνθρωπος θα έχει πρόσβαση στην κινητικότητα μόνο όταν το χρειάζεται, και δεν θα δεσμεύεται στην ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου για αρκετά χρόνια».

Στο ερώτημα πόσο θα κόστιζε υποθετικά ένα έξτρα πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Level 4 αυτονομίας (το Level 5 είναι η πλήρως αυτόνομη οδήγηση), ο Zellmer δήλωσε: «Αν πάρουμε για παράδειγμα μια λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Level 4, το κόστος για να εξοπλίσουμε με αυτή τη δυνατότητα ένα όχημα είναι τεράστιο και υπολογίζεται σε ευρώ με πενταψήφιο αριθμό. Ποιος θα το πληρώσει αυτό; Σίγουρα δεν είναι για όλους. Τώρα σκεφτείτε το ενδεχόμενο να το ενσωματώσουμε στο όχημα αλλά να το ενεργοποιούμε/απενεργοποιούμε ασύρματα. Το μοντέλο κόστους λέει πως αν χρεώσουμε €7 την ώρα για αυτονομία Level 4, αυτό θα ήταν μια επιχειρηματικά κερδοφόρα δραστηριότητα».

Δε γνωρίζουμε πόσο μακριά στο μέλλον βρίσκεται αυτό το σενάριο χρέωσης ανά ώρα όμως για να ανακοινώνεται στον τύπο από υψηλόβαθμα στελέγχη μάλλον είμαστε κοντά στην πιλοτική εφαρμογή του - τουλάχιστον σε συγκεκριμένες αγορές όπου θα είχε περισσότερο νόημα για τους πελάτες με βάση το αντίστοιχα υψηλό κόστος μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

[Πηγή: Top Gear]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube