Mate Rimac, η Bugatti θα ξανακυνηγήσει τα ρεκόρ ταχύτητας

Mate Rimac, η Bugatti θα ξανακυνηγήσει τα ρεκόρ ταχύτητας

Το 2019, η Bugatti ανακοίνωσε ότι θα σταματούσε τα ρεκόρ ταχύτητας από τη στιγμή που ξεπέρασε τα 300 mph (483 kmh). Ο σημερινός CEO Mate Rimac όμως, τα λιγουρεύεται.

Mate Rimac

Το 2019, ο τότε πρόεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα σταματούσε τις απόπειρες για ρεκόρ ταχύτητας. Ο αρχιδοκιμαστής της Bugatti, Andy Wallace, είχε μόλις σπάσει το φράγμα των 300 mph (483 km/h) με μία Chiron Super Sport 300+. Πέντε χρόνια μετά, ο Mate Rimac ορέγεται νέα ανδραγαθήματα.

Τότε, ο Winklemann — τώρα διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini — δήλωνε απόλυτα ικανοποιημένος. «Στόχος μας ήταν να γίνουμε ο πρώτος κατασκευαστής που θα φτάσει το μαγικό όριο των 300 μιλίων ανά ώρα. Το πετύχαμε», είχε δηλώσει. «Έχουμε αποδείξει πολλές φορές ότι κατασκευάζουμε τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα στον κόσμο. Στο μέλλον, θα επικεντρωθούμε σε άλλους τομείς». Ο διάδοχός του Mate Rimac, η πρωτοποριακή ιδιοφυΐα της Κροατίας πίσω από το Rimac Nevera των σχεδόν 2.000 ίππων, ανέλαβε το τιμόνι της Bugatti το 2021 και τώρα θέλει να αφήσει το δικό του στίγμα.

Κατασκεύασε το καλύτερο ηλεκτρικό hypercar του πλανήτη από λευκό χαρτί. Αμφιβάλλεις ότι θα μεγαλουργήσει τώρα που ηγείται της ήδη κορυφαίας Bugatti;

Mate Rimac

Το έχει κάνει ήδη με την Tourbillon, το αριστούργημα με τον ολοκαίνουργιο ατμοσφαιρικό V16 των 8,3 lt. Τον συνδράμουν τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 1.800 ίππων. Είναι να αφήνεις τέτοιο διαμάντι ανεκμετάλλευτο; Ο Rimac είναι γνωστός για την επιμονή του. Όταν ήταν έφηβος, μετέτρεψε στο γκαράζ του μια BMW 3 Series του 1984 σε ηλεκτρική.

Μέχρι τα 23 του, είχε κατασκευάσει το πρώτο του ηλεκτρικό σούπερκαρ, το Concept One. Ναι, αυτό που τράκαρε ο Richard Hammond. Στη συνέχεια τράβηξε την προσοχή — μεταξύ άλλων — της Porsche καθώς ίδρυσε την ομώνυμη εταιρεία του, τη Rimac. Κατά τη φάση εξέλιξης του Concept One, η βασιλική οικογένεια στο Άμπου Ντάμπι πρόσφερε μια δελεαστικότατη οικονομική προσφορά που θα απογείωνε οικονομικά τον Mate. Με μία σημαντική προϋπόθεση: Θα έπρεπε να μεταφέρει την εταιρεία του στη Μέση Ανατολή. Ο περήφανος Κροάτης εφευρέτης απέρριψε την πρόταση. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι όταν βάζει κάτι στο μυαλό του, το πραγματοποιεί.

Mate Rimac

«Η Bugatti στο μέλλον θα πρέπει να κινείται σε υπέρ-υψηλές ταχύτητες αλλά όχι να αφοσιωθεί σε αυτό το αέναο κυνηγητό. Πρέπει να έχει καλύτερη αεροδυναμική, μικρότερο βάρος, ένα κινητήρα που θα βγάζει περισσότερο συναίσθημα», λέει. «Θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε να ανεβάσουμε τον πήχη όλο και ψηλότερα, αλλά διατηρώντας την προσέγγιση αλά Bugatti. Της άνεσης και της σταθερότητας. Το να κινείσαι τόσο γρήγορα δεν θα είναι μια τρομακτική εμπειρία, αλλά όσο πιο συναισθηματική γίνεται».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Bugatti Tourbillon πακέτο με ρολόι αξίας 340.000 δολαρίων

Ξέρει ότι πρέπει να συνεχίσει να παλεύει με όλες του τις δυνάμεις για το καλό της γαλλικής εταιρείας. «Διακυβεύονται τόσα πολλά, δεν είμαι μόνο εγώ», ισχυρίζεται ο Rimac. «Πρόκειται, στην περίπτωσή μας, για δυόμισι χιλιάδες άτομα. Πρόκειται για την κληρονομιά μιας μάρκας που υπάρχει εδώ και πάνω από 100 χρόνια. Δεν θέλεις να είσαι αυτός που τα κατέστρεψε όλα».

Mate Rimac

Ενώ νιώθει ότι έχει ήδη καταφέρει αρκετά, ο Mate Rimac λέει ότι όταν τα καλοσκέφτεται, βλέπει να ξεπροβάλλουν δύο δρόμοι μπροστά του. «Ο ένας είναι να συνεχίσω να κινούμαι τέρμα γκάζι. Ο άλλος είναι να σηκώσω λίγο το πόδι από το γκάζι. Αλλά δε γίνεται. Ή θα είσαι 100% γκαζωμένος ή 0%, δεν υπάρχει μέση κατάσταση. Δεν μπορείς να έχεις μια κανονική ζωή σε αυτή τη δουλειά».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Bugatti Tourbillon φέρει έναν ατμοσφαιρικό V16 με μήκος ένα μέτρο. Για να καταλήξει εκεί όμως, o Mate Rimac πέρασε έναν μικρό Γολγοθά.

Χρησιμοποιεί ως παράδειγμα τον Elon Musk. Ήταν 37 ετών, μόλις ένα χρόνο μεγαλύτερος από όσο είναι τώρα ο Mate, όταν ανέλαβε το ρόλο του CEO στην Tesla. Αυτό έγινε πριν από 17 χρόνια κι ο Rimac λέει ότι δεν μπορεί να φανταστεί ότι θα κρατήσει αυτόν τον φρενήρη ρυθμό εργασίας για τόσο πολύ.

Mate Rimac

Ο Musk είναι ένας από τους ανθρώπους που θαυμάζει στην αυτοκινητοβιομηχανία, μαζί με τον Σουηδό κατασκευαστή υπεραυτοκίνητων Christian von Koenigsegg και τον γεννημένο στην Κροατία Nikola Tesla. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν το πάθος του για τόσα χρόνια. Σχεδόν απορεί που βρέθηκε στο τιμόνι μιας εταιρείας με θορυβώδεις και τόσο βενζινοβόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η σύζυγος του Zelensky ΔΕΝ αγόρασε Bugatti Tourbillon, λέει η Bugatti

Το αγαπημένο τμήμα του στη νέα Bugatti Tourbillon είναι η 3D εκτυπωμένη ανάρτηση επειδή είναι «όμορφη αλλά λειτουργική». Είναι 45% ελαφρύτερη από την ανάρτηση της Chiron, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο αντί για ατσάλι.

Mate Rimac

Δεν ήταν εύκολο να πείσει για τέτοιες ριζοσπαστικές λύσεις. Παρά τα προϊόντα της που σπάνε τα όρια, θεωρεί τη Bugatti μια συντηρητική εταιρεία που πάντα προσπαθούσε να αποφύγει τους περιττούς κινδύνους. Ο Rimac υπερκέρασε αυτές τις φωνές, αποκαλώντας τον εαυτό του «απόλυτο ριψοκίνδυνο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί ο Mate Rimac «μετανιώνει» για το ηλεκτρικό του hypercar;

«Μα αν δεν πάρεις τέτοια ρίσκα σε μια Bugatti, πού αλλού θα τολμήσεις να δοκιμάσεις νέα πράγματα; Είναι η ίδια περίπτωση με τα αναλογικά όργανα και τον ατμοσφαιρικό V16… είναι απλώς επιπλέον πολυπλοκότητα πάνω στην πολυπλοκότητα. Αλλά έτσι πρέπει να κινούμαστε, παίρνοντας ρίσκα και πετυχαίνοντάς τα. Πηδάς από το αεροπλάνο κι ενώ πέφτεις, κατασκευάζεις ένα αλεξίπτωτο».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube