Kινητήρας Renault F1: Λέει οριστικό «αντίο» στην F1 την Κυριακή

Kινητήρας Renault F1: Λέει οριστικό «αντίο» στην F1 την Κυριακή

Ύστερα από 48 χρόνια, ο κινητήρας της Renault στη Formula 1 σβήνει οριστικά αυτό το σαββατοκύριακο. Κι αυτή τη φορά δύσκολα φαντάζεσαι ότι θα επιστρέψει. Πρόκειται για το τέλος μιας συναρπαστικής εποποιίας που κλείνει με μια θλιβερή νότα.

Renault F1

Χάρη στην εφετινή κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών από τη McLaren, ο κινητήρας της Mercedes-Benz που χρησιμοποιούν κατέκτησε τον δωδέκατο τίτλο του στη Formula 1. Iσοφαρίζοντας επιτέλους τη Renault στη δεύτερη θέση της λίστας των πιο επιτυχημένων κατασκευαστών κινητήρων της F1. 

Θα μας πείτε βέβαια ότι βρίσκεται μακράν πίσω από τους δεκαέξι τίτλους της Ferrari. Σε αντίθεση με τον ιταλικό κινητήρα, όμως, το μοτέρ της Renault δεν κέρδισε μόνο με τα μονοθέσια της ίδιας εταιρείας. Το ακριβώς αντίθετο: Ο Renault F1 έλαμψε με ομάδες όπως η Lotus, η Ligier, η Williams, η Benetton και η Red Bull. Βρέθηκε μάλιστα και στα μονοθέσια της McLaren το 2019 και το 2020, με σαφώς λιγότερη επιτυχία.

Λιγότερες από δύο μέρες έμειναν πριν ο Renault F1 V6 Turbo πει το οριστικό «αντίο» στη Formula 1

Ύστερα από το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι 2025, αυτό το σαββατοκύριακο, όπου θα κριθεί το συναρπαστικό πρωτάθλημα οδηγών ανάμεσα σε Lando Norris, Oscar Piastri και Max Verstappen, ο κινητήρας της Renault στη Formula 1 θα εξαφανιστεί οριστικά: Το ιστορικό εργοστάσιο του Viry-Châtillon, όπου σχεδιάστηκαν όλοι οι V6 Turbo, οι V10, οι V8 και οι τελευταίοι V6 Turbo που φορούσαν το «διαμάντι» της Renault, θα μεταμορφωθεί πλήρως από το 2026, για να γίνει το νέο «Hypertech» της Alpine και των υπόλοιπων αγωνιστικών προγραμμάτων του ομίλου.

Renault F1

Η τεχνογνωσία της Renault ως κατασκευάστριας κινητήρων Formula 1 θα χαθεί μαζί με τον τερματισμό του προγράμματος, καθώς οι εργαζόμενοι του εργοστασίου θα αναλάβουν πλέον άλλες αποστολές -μερικές από τις οποίες, ευτυχώς, θα είναι συναρπαστικές. 

Όσο για τις Alpine των Pierre Gasly και Franco Colapinto, από του χρόνου θα κινούνται με κινητήρα Mercedes. Το Groupe Renault θα είναι πλέον απλώς μια πελατειακή ομάδα στη Formula 1, όπως η McLaren, η Williams και η Haas. Η Red Bull θα έχει αποκλειστική συνεργασία με τη Ford, η Aston Martin με τη Honda, με την Audi να ξεκινά μια μακρά περίοδο εκμάθησης και την Cadillac να προετοιμάζεται σε πρώτο χρόνο, χρησιμοποιώντας κινητήρα Ferrari.

Renault F1

Για να τιμήσει τη στιγμή, η Alpine αποφάσισε να γράψει τα ονόματα των εργαζομένων του Viry-Châtillon στα εξαρτήματα γύρω από τον V6 Turbo των μονοθεσίων της γι' αυτό το τελευταίο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Άμπου Ντάμπι. 

Renault F1

Αυτός ο V6 turbo, που εμφανίστηκε το 2014 μαζί με τους νέους υβριδικούς κανονισμούς, δεν κατάφερε να φτάσει τις επιτυχίες του ατμοσφαιρικού V10 των ’90s και 2000s (πρωταθλητής με Benetton, Williams και Renault), ούτε του ατμοσφαιρικού V8 της δεκαετίας του 2010 (πρωταθλητής με τη Red Bull).

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube