node/32579

Καύσιμα: Καινούργια σήμανση σε αντλίες και αυτοκίνητα

Μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94, θα πρέπει να ισχύσουν οι νέες ονομασίες για τα καύσιμα στις αντλίες και τα στόμια των καινούργιων αυτοκινήτων. Στόχος, η ευρωπαϊκή εναρμόνιση.

Από τα μέσα Οκτωβρίου, η σήμανση στις αντλίες καυσίμου θα αλλάξει, αποτέλεσμα της ευρωπαϊκής εναρμόνισης. Κάποια χρώματα στην Ελλάδα θα αλλάξουν και άλλα θα παραμείνουν ως έχουν: Πράσινο για την αμόλυβδη, κίτρινο για το ντίζελ. Οι συνηθισμένοι όροι «super» ή «diesel» θα επιβιώσουν επίσης.

Αυτό που αλλάζει είναι το επίσημο όνομα των καυσίμων, αυτό που εμφανίζεται σε μια ετικέτα κολλημένη στην αντλία. Για τις βενζίνες, λογικά, το όνομα αποτελείται από ένα «E» με αριθμό που αντιστοιχεί στο μέγιστο ποσοστό αιθανόλης. Έτσι, η κλασική αμόλυβδη με αριθμό οκτανίου 95 και 98 θα  ονομάζεται Ε5, η αμόλυβδη 95 Ε10 θα είναι η Ε10 και η βενζίνη σούπερ Ε85, με το χαρακτηριστικό σήμα να εμφανίζεται σε ένα κύκλο. 

Αντίθετα, για το ντίζελ θα υπάρχει το γράμμα «Β». Το κλασικό ντίζελ θα ονομάζεται B7, το πιο οικολογικό με 10% αιθανόλη θα ονομάζεται Β10 -άγνωστο στην Ελλάδα, ενώ XTL θα σημαίνεται το συνθετικό πετρέλαιο. Η σήμανση θα εμφανίζεται μέσα σε ένα τετράγωνο. 

Στα άλλα καύσιμα, η σήμανση θα εμφανίζεται μέσα σε ένα ρόμβο: LPG για το υγραέριο, CNG για το πεπιεσμένο φυσικό αέριο, LNG για το υγροποιημένο φυσικό αέριο και H2 για το υδρογόνο.

νέα σήμανση καυσίμων

Ο στόχος είναι να υπάρξει μια ενιαία σήμανση στην Ευρώπη, η οποία θα διευκολύνει όσους περνούν τα εθνικά σύνορα. Και η ίδια σήμανση, ακόμα καλύτερα, θα πρέπει επίσης να εμφανίζεται στην τάπα του ρεζερβουάρ. Κάτι ιδιαίτερα βολικό τόσο για τον πρατηριούχο όσο και για τον οδηγό.

Η γενίκευση αυτής της σήμανσης πρέπει να γίνει πριν από τις 12 Οκτωβρίου 2018, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2014/94. 

node/40231
Peugeot 508

Peugeot 508: Καταργούνται τα BlueHDi 130 με χειροκίνητο σασμάν, 160 και 180

Το 2021 θα αποτελέσει τη λαιμητόμο του ντίζελ, καθώς γίνεται υποχρεωτικό το πολύ περιοριστικό πρότυπο Euro 6 D-Full. Ως εκ τούτου τρία ντίζελ καταργούνται από τον κατάλογο του 508.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot 508: Καταργούνται τα BlueHDi 130 με χειροκίνητο σασμάν, 160 και 180

Οξύμωρο, αλλά ισχύει. Η μεγάλη μπερλίνα του Sochaux, το 508, αποψιλώνεται από τις εκδόσεις ντίζελ. Τα νέο περιοριστικό πρότυπο και οι επικείμενες ή ισχύουσες απαγορεύσεις στα μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα είναι οι υπαίτιοι.

Έτσι, από την πλούσια γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων διασώθηκε μόνο τα βασικό Peugeot 508 BlueHDi 130 με αυτόματο κιβώτιο EAT8, ενώ το χειροκίνητο, όπως και τα δίλιτρα BlueHDi 160 και 180, θα δουν την παραγωγή τους να τερματίζεται τον επόμενο μήνα. 

Όπως και στο ανανεωμένο 3008, η Peugeot προτιμά τώρα να προωθεί την ακριβή υβριδική έκδοση με τα 225 άλογα (300 PS το τετρακίνητο) που σύντομα θα υποστηρίζεται από το σπορ 508 PSE. Τεχνολογία που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στους εταιρικούς στόλους και (πολύ) πιο ευεργετική για το μέσο όρο εκπομπών CO2 κάθε φίρμας. Ωστόσο, το ντίζελ είναι επίσης θύμα της άφιξης του προτύπου Euro 6 D-Full, υποχρεωτικού από την 1η Ιανουαρίου 2021, το οποίο απαιτεί την εγκατάσταση ακριβών συστημάτων αντιρρύπανσης και μια νέα πιστοποίηση. 

Φυσικά το θέμα αφορά ελάχιστα την Ελλάδα, παρόλο που το 508 εισάγεται είτε με τον 1.500άρη κινητήρα ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο (που παραμένει σε παραγωγή) είτε με τον δίλιτρο ντίζελ των 180 PS είτε με βενζινοκινητήρα 1.6 Puretech με 180 άλογα ή 225 άλογα. Και την αφορά ελάχιστα καθώς, από άποψη όγκου πωλήσεων, το 508 με όλες τις εκδόσεις του έχει κάνει εφέτος μόλις 37 πωλήσεις (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2020).

[Πηγή L'argus]

node/40086

Έρευνα LeasePlan: Οικονομικότερη χώρα για EV και ντίζελ η Ελλάδα

Ποιες είναι οι ακριβότερες και ποιες οι φθηνότερες χώρες σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας.

Τετάρτη, 07 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Έρευνα LeasePlan: Οικονομικότερη χώρα για EV και ντίζελ η Ελλάδα

Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η έρευνα αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι, σύμφωνα με τα ευρήματα, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης.

Ταυτόχρονα, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, €501 κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).


Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου - συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψη και του κόστος συντήρησης - σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».

Δείτε ΕΔΩ το LeasePlan Car Cost Index 2020

[Πηγή: LeasePLan]