 
 Jean Alesi: Πουλάει τη Ferrari F92A για την καριέρα του υιού του
Μετά από την προσωπική του F40, ο Jean Alesi πουλάει τώρα ένα μονοθέσιο της Scuderia για να χρηματοδοτήσει την καριέρα του υιού του στη Formula 2.
 
 Ο Jean Alesi, θρυλικός πιλότος της Scuderia Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula One, ανακοίνωσε ότι θα εκθέσει προς δημοπρασία τη Ferrari F92A του 1992, η οποία έχει παραμείνει στην κατοχή του για περισσότερα από 30 χρόνια.
Γιατί την αποχωρίζεται τη δεδομένη χρονική στιγμή; Έχει προκύψει μεγάλη ανάγκη για μετρητά. Όπως θα έκανε κάθε στοργικός πατέρας, προσπαθεί να στηρίξει τα αγωνιστικά όνειρα του υιού του.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αποχωρίζεται κάποιο αυτοκίνητό του. Το 2020, ο γαλλό-σικελικής καταγωγής πούλησε την F40, που του είχε κάνει δώρο η Ferrari μετά τη μεταγραφή του από τη Tyrell στο Maranello το 1990.
Τώρα, ο Jean Alesi ετοιμάζεται να εκποιήσει την F92A του 1992. Πάνω από όλα η νέα γενιά, έτσι δεν πρέπει;

Η συγκεκριμένη F92A δωρήθηκε στον Alesi μετά το πέρας της σεζόν του 1992 κι έκτοτε παραμένει στην ιδιοκτησία του. Δεν έχει χρησιμοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια, αλλά διατηρήθηκε στο γυμναστήριο της έπαυλής του κοντά στην Avignon.
Η F92A είναι ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα μονοθέσια της Ferrari: Κατά τη σεζόν του 1992 οι μηχανικοί της ομάδας -υπό τον Ιάπωνα σχεδιαστή Iwao Ikeda- προσπάθησαν να εφαρμόσουν εκτεταμένες αεροδυναμικές βελτιώσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πουλούν την F430 που τους αγόρασε ο Michael Schumacher
Παράλληλα όμως παραμελήθηκε η εξέλιξη του V12 κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η ομάδα υπέφερε από σοβαρά τεχνικά προβλήματα: Διαρροές λαδιού, 40-50 ίπποι μικρότερη ισχύς συγκριτικά με τον ανταγωνισμό και αναξιοπιστία που οδήγησε σε πολλές εγκαταλείψεις.
Ο Jean Alesi Alesi είχε έρθει στην ομάδα της Ferrari ώστε να ηγηθεί της ανάκαμψης, μετά από τα προβλήματα 1991, αλλά η F92A δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Ο ίδιος ο 61χρονος είχε εννιά εγκαταλείψεις εκείνη τη χρονιά.

Παρόλο που η F92A δεν απέδωσε τα αναμενόμενα εντός πίστας, η σπανιότητά της και η σύνδεσή της με έναν εμβληματικό πιλότο όπως ο Alesi την καθιστούν σαφώς ένα συλλεκτικό μονοθέσιο.
Η ιστορία της -με τις δυσκολίες της ομάδας Ferrari εκείνη την εποχή- προσφέρει στους συλλέκτες τη δυνατότητα να αποκτήσουν κάτι από τα «πέτρινα χρόνια» της Scuderia.
Και να ενισχύσουν τον Alesi στην προσπάθεια χρηματοδότησης του Giuliano, στο πλευρό του οποίου στέκεται εδώ και τόσα χρόνια.




 
  
  
  
  
  
  
  
  
 