Ηλεκτρικά, πόσο η υψηλή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Ηλεκτρικά, πόσο η υψηλή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Με την υπερβολική ζέστη, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών είναι πιθανό να εκπλαγούν βλέποντας την αυτονομία του EV να καταρρέει. Δείτε πώς η υψηλή θερμοκρασία επηρεάζει την αντοχή της μπαταρίας και πώς να περιορίσετε τις επιπτώσεις αυτού του φαινομένου.

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται πιο ευαίσθητα στις ακραίες θερμοκρασίες από τα αντίστοιχα θερμικά με πολλούς τρόπους. 

Πέρα από τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα που δεν συμπαθούν τις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες, είναι η αυτονομία της μπαταρίας που συχνά δημιουργεί πρόβλημα, ιδίως όταν πρόκειται να ταξιδέψεις.

Το Recurrent Auto μελέτησε το φαινόμενο, αναλύοντας δεδομένα από τις μπαταρίες 7.500+ ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Αν και οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν ότι το κρύο μπορεί να μειώσει την αντοχή της μπαταρίας σε αναλογίες μερικές φορές μεγαλύτερες από 30%, πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου ότι η ψηλή θερμοκρασία μπορεί επίσης να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία. Ειδικά τώρα που ξεκίνησαν οι καλοκαιρινές διακοπές και η θερμοκρασία χτυπάει 40άρια και το βράδυ δεν πέφτει κάτω από τους 30 °C.

Το βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μεταξύ 20 °C και 25 °C, όπως επιβεβαιώνεται από τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Recurrent Auto. Σε περιόδους ακραίας ζέστης, η απώλεια ενέργειας της μπαταρίας μπορεί να φτάσει έως και το 31%. Αυτός ο αριθμός λαμβάνει υπόψη μόνο τις συνέπειες της θερμοκρασίας περιβάλλοντος. Αλλά δεν λαμβάνει υπόψη του άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα την κατάσταση του δρόμου ή το στιλ οδήγησης.

Αυτές είναι οι τιμές που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της μελέτης

Θερμοκρασία περιβάλλοντος Ποσοστιαία απώλεια αυτονομίας
24 °C0%
27 °C2,8%
29 °C3,5%
32 °C5%
35 °C15%
38 °C31%

Όπως είναι φυσικό, όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ της θερμοκρασίας περιβάλλοντος και της βέλτιστης θερμοκρασίας λειτουργίας τόσο περισσότερο μειώνεται η αυτονομία των ηλεκτρικών. Από τους 32 °C, ένα EV χάνει κατά μέσο όρο το 5% της αυτονομίας του, ποσοστό που αυξάνεται στο 15% από τους 35 °C και κορυφώνεται στο 31% με θερμοκρασία περιβάλλοντος 38 °C. Δηλαδή, κατά πώς μας έχει προκύψει μια συνηθισμένη (ήπια) καλοκαιρινή θερμοκρασία για την Ελλάδα

Η χρήση κλιματιστικού για να γίνει η καμπίνα επιβατών βιώσιμη δεν είναι άσχετη με αυτά τα πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα που, ωστόσο, αποτελούν μόνο έναν μέσο όρο. Είναι πράγματι πιθανό να παρατηρηθούν περισσότερο ή λιγότερο σημαντικές διαφορές ανάλογα με το μοντέλο.

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Τι θα μπορούσε λοιπόν να κάνει ο χρήστης EV για να περιορίσει τις επιπτώσεις της θερμοκρασίας στην αυτονομία; Μερικές συμβουλές βοηθούν στον περιορισμό των βλαβερών επιπτώσεων του κρύου ή της ζέστης στην αυτονομία του ηλεκτρικού.

Η μελέτη Recurrent Auto υπολογίζει τη μέση κατανάλωση των σύγχρονων συστημάτων κλιματισμού σε περίπου 3-5 kWh για να κατέβει η καμπίνα από τους 35 °C στην επιθυμητή θερμοκρασία. Αυτή η τιμή στη συνέχεια πέφτει στη μία κιλοβατώρα για να διατηρηθεί η εσωτερική επιλεγμένη θερμοκρασία στους 21-22 °C.

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Για να αποφύγετε τη σημαντική κατανάλωση που προκαλείται από τον κλιματισμό του θαλάμου επιβατών το καλοκαίρι, συνιστάται να αφήνετε το αυτοκίνητο συνδεδεμένο στην παροχή ρεύματος κατά τη διάρκεια αυτής της ενεργοβόρας φάσης. 

Με αυτόν τον τρόπο, η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνεται από το κλιματιστικό για να φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία θα προέρχεται από το δίκτυο και δεν θα επηρεάσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Το καλοκαίρι, εάν το αυτοκίνητο δεν μπορεί να συνδεθεί σε σταθμό φόρτισης, μερικά μέτρα κοινής λογικής που ισχύουν για κάθε αυτοκίνητο μπορούν να εξοικονομήσουν ενέργεια στην μπαταρία. 

Το άνοιγμα όλων των παραθύρων λίγα λεπτά μπεις στο αυτοκίνητο, μπορεί να μειώσει σημαντικά τη θερμοκρασία στην καμπίνα.

Ηλεκτρικά, πόσο η θερινή θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία;

Το παρκάρισμα σε σκιερό μέρος είναι προφανώς εκ των ων ουκ άνευ. Κι αν αυτό δεν είναι δυνατό, η χρήση της παραδοσιακής ηλιοπροστασίας, είναι επίσης χρήσιμη για τον περιορισμό της χρήσης του κλιματισμού, ιδιαίτερα όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή.

Τέλος, να έχετε υπόψη σας ότι συνιστάται να μην υπερβαίνετε τη διαφορά των 15 °C μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού του αυτοκινήτου, ενώ οι 22 °C είναι η θερμοκρασία η οποία θεωρείται ιδανική για την οδήγηση. Χειμώνα καλοκαίρι.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube