Hydrogen car station
node/39237

Η Γερμανία επενδύει €9 δισ. στο υδρογόνο

Παρά το επικείμενο λανσάρισμα νέων EV από τους εθνικούς ομίλους, η γερμανική κυβέρνηση υιοθέτησε την αντίθετη άποψη ανακοινώνοντας προϋπολογισμό 9 δισ. ευρώ για το υδρογόνο. Στόχος να γίνει η Νο 1 χώρα παραγωγής στον κόσμο.

To VW Group, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ένα κοινό σημείο αυτή την εποχή: Ευρεία επικοινωνία για την ηλεκτρική κινητικότητα και επενδύσεις που ανέρχονται συνολικά σε δισεκατομμύρια ευρώ. Κι ενώ οι κατασκευαστές έχουν πέσει με τα μούτρα στα επαναφορτιζόμενα EV, η γερμανική κυβέρνηση περί άλλων τυρβάζει, ανακοινώνοντας ειδικό κονδύλι εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ για το… υδρογόνο. Την άλλη εναλλακτική οδό για το αυτοκίνητο του αύριο.

Συγκεκριμένα, η Γερμανία επικεντρώνεται κυρίως στην πλευρά των καυσίμων, ελπίζοντας να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή υδρογόνου. Ωστόσο, οι κατασκευαστές θα πρέπει να ακολουθήσουν για να στηριχτεί ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, κάτι που δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί. Η Daimler επιβεβαίωσε μόλις πρόσφατα ότι εγκαταλείπει προς το παρόν τα σχέδια για ένα αυτοκίνητο με ενεργειακή κυψέλη καυσίμου.

Ας θυμηθούμε επίσης ότι, στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο δεν προσφέρει το ίδιο ενέργεια, αλλά αποτελεί έναν «φορέα» που καθιστά δυνατή την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί από τα ηλεκτρομοτέρ. Η απόδοση της ενεργειακής αλυσίδας είναι επομένως σαφώς χειρότερη από ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες, καθώς οι απώλειες δεν είναι αμελητέες σε μια κυψέλη καυσίμου.

Η Γερμανία διευκρινίζει ότι προτίθεται να παράγει καθαρό υδρογόνο, το οποίο προφανώς δεν είναι κάτι που γίνεται χωρίς ενέργεια. Σχεδόν όλο το υδρογόνο που παράγεται σήμερα στον κόσμο προέρχεται από πηγές φυσικού αερίου και πετρελαίου, και ιδίως από το φυσικό αέριο.

node/39647

Iούνιος 2020: Μια στις επτά ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν EV ή υβριδικό

Η αγορά αυτοκινήτου εξηλεκτρίζεται παρά την κρίση του Covid-19, σύμφωνα με την Jato Dynamics, η οποία παρέχει μια ανάλυση της ευρωπαϊκής αγοράς όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα απογειώνονται.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Iούνιος 2020: Μια στις επτά ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν EV ή υβριδικό

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Ελλάδα σημείωσε μείωση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και τον Ιούνιο του 2020. Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, σε μια ευρωπαϊκή αγορά που μειώθηκε κατά 22%, με τη χώρα μας να «υπερθεματίζει» τον Ιούνιο του ’20, μειωμένο κατά 37,2% σε σχέση με τον περυσινό. Πώς εξελίχθηκε όμως το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε αυτό το έκρυθμο πλαίσιο; Η Jato Dynamics μελέτησε την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, δίνοντάς μας μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Η πτώση στην αγορά επηρέασε κυρίως τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, είτε αφορούσε τη βενζίνη είτε το ντίζελ, με την πτώση να είναι πάνω από 30%. Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν άνοδο 65% με 183.300 ταξινομημένα κομμάτια οχήματα. Έτσι, το μερίδιό τους ήταν 16% τον Ιούνιο 2020, έναντι 7% το 2019. Στην Ελλάδα, το μερίδιο έφτασε το 1% το α’ 6μηνο του ’20 (1,02% τον Ιούνιο) έναντι 0,35% το αντίστοιχο διάστημα του ’19. Από αυτά το 36,8% αφορούσε BEV και το υπόλοιπο 61,2% αφορούσε plug-in hybrid.

JATO table EV demand

Τα ποσοστά βέβαια είναι η μία ανάγνωση της ελληνικής αγοράς. Η δεύτερη είναι ότι η αγορά BEV/plug-in hybrid ήταν μόλις 367 αυτοκίνητα για το 6μηνο και 84 για τον Ιούνιο. Από αυτά τουλάχιστον 50 αυτοκίνητα αφορούν ταξινομήσεις που έκαναν οι ίδιες οι αντιπροσωπείες για χρήση test-drive. 

«Παρά την πτώση της εμπιστοσύνης και της απασχόλησης των καταναλωτών, το νέο τοπίο φαίνεται να αποτελεί εφαλτήριο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που δεν συνέβαινε όταν εμφανίστηκαν», αναλύει ο Felipe Munoz της Jato Dynamics, «ο συνδυασμός μεταξύ προσφορών, εκπτώσεων, επιδοτήσεων και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε ένα πιο πράσινο μέλλον αυξάνουν τη ζήτηση περισσότερο από ποτέ». 

Παρόλο που ακόμη τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα δεν έχουν ακόμη εισέλθει στο Ευρωπαϊκό Top 10, επιβεβαιώνεται μια τάση. Στις μαζικές κατηγορίες προφανώς το υβριδικά έχουν το πάνω χέρι στα εξηλεκτρισμένα, με το Toyota Yaris να κατατάσσεται στην πέμπτη θέση με σχεδόν σταθερές πωλήσεις, πίσω από το Dacia Sandero και το Renault Captur. Εάν και ο Ιάπωνας κατασκευαστής τοποθετεί τέσσερα από τα μοντέλα του στις πρώτες τέσσερις θέσεις μεταξύ των υβριδικών, η Ford κάνει την έκπληξη στα plug-in hybrid. Με το νέο Kuga, ο Αμερικανός κατασκευαστής βρίσκεται πολύ εμπρός από το Mitsubishi Outlander PHEV και το Volvo XC40 Recharge T4/T5.

JATO table - Top Best Selling Cars June 2020

Στα 100% ηλεκτρικά, το Renault Zoé κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στην αγορά της Γαλλίας. Με πωλήσεις πάνω από 10.000 κομμάτια έχει πάρει κεφάλι έναντι των Tesla Model 3 και Volkswagen e-Golf. Τέταρτο είναι το Peugeot e-208, ξεπερνώντας το κορεατικό δίδυμο Hyundai Kona/Kia e-Niro, ενώ το Nissan Leaf στενάζει εμπορικά με λιγότερες από 2.000 πωλήσεις.

Στην ελληνική αγορά για το α’ 6μηνο πρώτο BEV είναι το BMW i3, με δεύτερο το Peugeot e-208 και τρίτο το Volkswagen e-Golf. Στα plug-in hybrid, την πρωτιά στην Ελλάδα κατέχει το Volvo XC60 που έχει μια ανάσα πίσω του τα BMW X5, Range Rover, Porsche Cayenne και MINI Countryman.

TAGS
node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.