Η Ferrari επιστρέφει στο Le Mans και ετοιμάζεται για τη Formula E

Η Ferrari επιστρέφει στο Le Mans και ετοιμάζεται για τη Formula E

Μετά από απουσία 50 χρόνων, η Ferrari επιστρέφει στο φημισμένο 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans με την 499P, έχοντας στην άκρη του μυαλού της έναν και μόνο στόχο...

Έχουν περάσει 50 χρόνια από την τελευταία φορά που μια Ferrari παρατάχθηκε «ετοιμοπόλεμη» στο grid του La Sarthe. Τότε, το μακρινό 1973, κατακτούσε με την ανοιχτή 312PB (V12 μοτέρ) τη δεύτερη θέση. Φέτος θέλει η επιστροφή της στα αγωνιστικά δρώμενα του φημισμένου 24ωρου αγώνα αντοχής του Le Mans, να ολοκληρωθεί με την κατάκτηση της κορυφής. Έχοντας στραμμένο το βλέμμα της στο μέλλον. 

Από το 1973 και μετά, η Ferrari ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη συμμετοχή της στη Formula 1 

«Αισθανόμαστε το βάρος της ιστορίας στους ώμους μας», δήλωσε ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, του οποίου ο παππούς, Gianni Agnelli, θυμίζουμε έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόκτηση του 90% της Ferrari από τη Fiat μετά τον θάνατο του ιδρυτή της, Enzo Ferrari, το 1988.

Ferrari 499P

Οι επιστροφές ωστόσο όπως μας έχει διδάξει πολλές φορές η ιστορία είναι... και καταστροφικές. Τα σημάδια βέβαια μέχρι στιγμής είναι άκρως ενθαρρυντικά για τη Ferrari. Ο εκ των οδηγών της ομάδας Antonio Giovinazzi σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εξάωρη δοκιμή το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Le Mans, ενώ και στην test day, η 499P ήταν ταχύτερη των αντιπάλων της.  

Η Ferrari 499P έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για να πληροί τους κανονισμούς των αγωνιστικών αυτοκινήτων Le Mans Hypercar (LMH) για το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC). 

Εκτός από τη Ferrari, υβριδικά hypercars έχουν η Porsche, η Cadillac, η Peugeot, η Toyota, η Glickenhaus Racing, η βρετανική φίρμα Floyd Vanwall Racing Team, ενώ στη λίστα του 2024 θα προστεθούν επιπλέον, η Lamborghini, η BMW και η Alpine! 

LeMans

Στην κλάση LMH οι κατασκευαστές φτιάχνουν μόνοι τους το σασί σε αντίθεση με τους αγωνιζόμενους στην κατηγορία LMDh όπου οι συμμετέχοντες είναι υποχρεωμένοι να διαλέξουν ανάμεσα σε σασί των Multimatic, Dallara, Oreca ή Ligier. Επίσης, όλα τα αγωνιστικά LMDh χρησιμοποιούν ένα υβριδικό σύστημα, που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων της Xtrac το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες της Williams Advanced Engineering.

Η συνολική απόδοση του συστήματος ανέρχεται συνδυαστικά στους 680 ίππους αλλά το ηλεκτρομοτέρ στο υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης μπορεί να αποδώσει έως και 268 ίππους στους μπροστινούς τροχούς. 

To κύριο ατού του υβριδικού συστήματος είναι ότι η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύεται στην μπαταρία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το ηλεκτρικό σύστημα για τη μείωση της ζήτησης ισχύος στο θερμικό σύνολο, βελτιώνοντας έτσι όχι μόνο την απόδοση αλλά και την κατανάλωση καυσίμου. 

Η 499P κινείται από έναν V6 κινητήρα 2,9 lt (περιεχόμενη γωνία 120ο) ο οποίος συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 900V και κινεί τους εμπρός τροχούς. Όπως ίσως έχετε καταλάβει το εν λόγω σύστημα τροφοδοτεί (με τις απαραίτητες αλλαγές φυσικά) και τις νέες plug-in hybrid Ferrari 296 GTB και 296 GTS. 

Ferrari 499P

Στο ερώτημα τώρα, «γιατί η Ferrari επιστρέφει τώρα στο Le Mans» την απάντηση έδωσε όσο πιο εύστοχα θα μπορούσε ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας, John Elkann. 

«Οι δύο παράγοντες που μας οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση ήταν το ρυθμιστικό πλαίσιο και η διασφάλιση των συμφωνηθέντων κανόνων για τα επόμενα 5 χρόνια» ανέφερε, για να προσθέσει «Η Ferrari πιστεύει ότι η κατηγορία LMH προσφέρει την ευκαιρία για αυτούσια μεταφορά της αγωνιστικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Βλέπουμε την 499P ως έναν τρόπο για να καινοτομούμε και ως έναν μέσο οι καινοτομίες μας αυτές να γίνουν σύντομα μέρος των σπορ αυτοκινήτων παραγωγής μας».

Το γεγονός ότι το Le Mans γιορτάζει φέτος τα εκατό χρόνια ζωής του έπαιξε επίσης ρόλο στην επιστροφή της Ferrari στο La Sarthe. «Αισθανθήκαμε ότι έπρεπε να μαστε εκεί. Ξεκινά μια νέα περιπέτεια για εμάς που σίγουρα χρειάζεται πολύ θάρρος», τόνισε ο Elkann. 

Ο ισχυρός άνδρας (και) της Ferrari, πιστεύει ακράδαντα και το τονίζει σε κάθε ευκαιρία, ότι η εταιρεία του οφείλει να συμμετέχει στα πιο ανταγωνιστικά μηχανοκίνητα σπορ του πλανήτη. «Η Ferrari ξεκίνησε στους αγώνες και έχει εξελιχθεί μέσα από τους αγώνες» ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει «Οι αγώνες είναι για εμάς ζωή. Είμαστε συνδεδεμένοι με αυτούς από τον τρόπο που λειτουργούμε μέχρι το τρόπο που εξελισσόμαστε. Και το ωραίο με τους αγώνες αυτοκινήτου είναι ότι πάντα υπάρχουν νέες περιπέτειες, νέες προκλήσεις, νέα πράγματα να μάθεις». 

Ferrari 499P

Όλα όσα υποστήριξε στις δηλώσεις του ο John Elkann, οδηγούν αναπόφευκτα σε μία ακόμα ερώτηση: Μήπως έφθασε η ώρα να δούμε και μια Ferrari στους αγώνες της Formula E; Άλλωστε και η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari παραγωγής είναι προ των πυλών και συγκεκριμένα αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το 2025.

«Ο ‘‘ηλεκτρισμός’’ είναι μια απίστευτη ευκαιρία να πειραματιστείς στα όρια του αδύνατου και να σκεφτείς τρόπους με τους οποίους ένα σπορ αυτοκίνητο, που θα είναι πλήρως ηλεκτρικό, θα συνεχίσει να είναι και απίστευτα δυναμικό, όπως τα μοντέλα μας μέχρι τώρα», σημείωσε ο Elkann, ο οποίος έσπευσε μάλιστα να τονίσει ότι η εμπειρία της Ferrari με την ηλεκτροκίνηση εκτείνεται περισσότερο από μια δεκαετία...  Άλλωστε και στη Formula 1, η διαχείριση της μπαταρίας στα περίπλοκα υβριδικά συστήματα των μονοθεσίων είναι για πολλούς το κλειδί της επιτυχίας. 

Τούτου λεχθέντος, ο Elkann φροντίζει ουσιαστικά να μην αποκλείσει μια ενδεχόμενη συμμετοχή της Ferrari στη Formula E στο προσεχές μέλλον. «Η Formula E είναι μια νεοσύστατη κατηγορία. Νιώθω όμως ότι πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας το τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται». 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube