Honda, αναθεώρηση στρατηγικής: Έμφαση στα υβριδικά αντί για ηλεκτρικά

Honda, αναθεώρηση στρατηγικής: Έμφαση στα υβριδικά αντί για ηλεκτρικά

Η Honda ρίχνει κατά 30% τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, προαναγγέλλοντας 13 νέα υβριδικά μοντέλα έως το 2031.

Toshihiro Mibe Honda

Η Honda ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί τη στρατηγική της στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μειώνοντας τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση και εστιάζοντας πλέον στα υβριδικά μοντέλα, που φαίνεται να κερδίζουν ξανά την προτίμηση των καταναλωτών.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, μετά την Toyota, αναπροσαρμόζει τις προβλέψεις της για τη μελλοντική συνεισφορά των EV στις πωλήσεις της. Αντί για το προηγούμενο φιλόδοξο στόχο του 30% έως το οικονομικό έτος 2030, η Honda τώρα προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιστοιχούν σε μόλις 20% των συνολικών πωλήσεων της μέχρι τότε. «Η αγορά είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αλλά αυτή τη στιγμή βλέπουμε τα EVs να περιορίζονται περίπου στο ένα πέμπτο των πωλήσεων μέχρι το 2030», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, σε σχετική συνέντευξη Τύπου.

«Δεν εγκαταλείπουμε το ηλεκτρικό μας όραμα –απλώς προσαρμοζόμαστε στην πραγματικότητα της αγοράς», δηλώνει ο Toshihiro Mibe, CEO της Honda

Toshihiro Mibe Honda

Παράλληλα, η εταιρεία περικόπτει τις επενδύσεις σε ηλεκτροκίνηση και λογισμικό κατά 30%, φθάνοντας στα 7 τρισεκατομμύρια γεν (48,4 δισ. δολάρια). Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται με μια γενικότερη τάση αναδίπλωσης των κατασκευαστών παγκοσμίως, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης για EVs και της χαλάρωσης των χρονοδιαγραμμάτων από πολλές κυβερνήσεις αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς στόχους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης είναι η αναίρεση εκτελεστικής εντολής της κυβέρνησης Biden από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Donald Trump, που όριζε την πλήρη μετάβαση στις πωλήσεις ηλεκτρικών έως το 2030.

13 νέα υβριδικά μοντέλα από το 2027
Η Honda προχωρά σε στροφή προς τα υβριδικά και σχεδιάζει να λανσάρει 13 νέα μοντέλα επόμενης γενιάς μέσα σε τέσσερα χρόνια, ξεκινώντας από το 2027. Σήμερα προσφέρει περισσότερα από δώδεκα υβριδικά μοντέλα παγκοσμίως, αν και στις ΗΠΑ η γκάμα της περιορίζεται σε τρία: Civic, Accord και CR-V.

Στο νέο της πλάνο περιλαμβάνεται επίσης η ανάπτυξη ενός νέου υβριδικού συστήματος για μεγάλα μοντέλα, τα οποία θα παρουσιαστούν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Ο στόχος είναι οι πωλήσεις υβριδικών να φθάσουν τα 2,2 με 2,3 εκατομμύρια μονάδες έως το 2030, από τις 868.000 που πουλήθηκαν το 2024 – έναντι 3,8 εκατομμυρίων οχημάτων συνολικά.

«Πάγωμα» εργοστασίων και αλλαγές στρατηγικής
Νωρίτερα τον Μάιο, η Honda ανακοίνωσε την αναστολή επένδυσης 15 δισ. καναδικών δολαρίων (10,7 δισ. δολαρίων ΗΠΑ) για δημιουργία μονάδας παραγωγής EVs στον Καναδά, επικαλούμενη τη χαμηλή ζήτηση.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στον μακροπρόθεσμο στόχο να αποτελούνται όλες οι νέες πωλήσεις της από ηλεκτρικά ή fuel-cell οχήματα έως το 2040.

Η αναδίπλωση της Honda δεν είναι μεμονωμένη. Ανάλογες κινήσεις έχουν κάνει και άλλοι κατασκευαστές: η Nissan, που πρόσφατα ακύρωσε σχέδιο κατασκευής εργοστασίου μπαταριών αξίας 1,1 δισ. δολαρίων στη νότια Ιαπωνία, αλλά και η Jaguar Land Rover, η οποία ανέστειλε τα σχέδιά της για παραγωγή ηλεκτρικών στην Ινδία, στο νέο εργοστάσιο της μητρικής Tata Motors.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube