Škoda Octavia RS 2020
node/37965

H Škoda ανακοινώνει το Octavia RS

Το Volkswagen Group έρχεται στη Γενεύη με το δισάκι της όλο φρεσκαδούρα: Audi A3, SΕΑΤ Leon και... Škoda Octavia. Οι Τσέχοι όμως αυτή τη φορά ποντάρουν στο fun-to-drive με την έκδοση RS σε plug-in hybrid.

Το τελευταίο RS της Škoda ήταν SUV ντίζελ. Όχι και ό,τι πιο αντιπροσωπευτικό για τους φαν της γρήγορης και σπορ οδήγησης με ένα καθημερινό, πρακτικό και πολυσχιδές αυτοκίνητο. Η απάντηση προς αυτή τη μερίδα καταναλωτών έρχεται στην προσεχή Έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο, με τη Škoda να επιβεβαιώνει σήμερα την παρουσίαση της τέταρτης γενιάς Octavia RS στο σταντ της στο Palexpo.

Προς το παρόν, η Škoda αρκείται να μας δείξει αυτή τη φωτογραφία του λογότυπου, αλλά ήδη γνωρίζουμε ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου έχει επιβεβαιωθεί. Ο 1.4 TSI σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 245 PS - όπως στο νέο Vοlokswagen Golf GTE αλλά και στο επερχόμενο Cupra Leon.

Το ερώτημα που τίθεται είναι αν το υβριδικό Octavia RS θα είναι το μοναδικό στον κατάλογο; Πιθανώς όχι, δεδομένου ότι η Škoda θα πρέπει να ανανεώσει και τους 2.0 TSI και 2.0 TDI που χρησιμοποιούνται ευρέως εντός του ομίλου. Εν πάση περιπτώσει, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Škoda θα προσφέρει και πάλι ένα ντίζελ Octavia RS και αν η έκδοση επιδόσεων θα διατίθεται τόσο σε Combi όσο και σε κλασική μπερλίνα.

Πολλές ερωτήσεις, αλλά κοντός ψαλμός αλληλούια! Ένας μήνας σχεδόν έμεινε…

node/39863
Škoda Kodiaq RS

Οι εκπομπές ρύπων «έφαγαν» το Škoda Kodiaq RS

Η Škoda θα σταματήσει σταδιακά την παραγωγή του Kodiaq RS, το οποίο δεν θα παραμείνει στον κατάλογο για πολύ. Οι ρύποι του είναι πολύ υψηλοί στην όλο και πιο περιοριστική ευρωπαϊκή αγορά.

Δευτέρα, 07 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Οι εκπομπές ρύπων «έφαγαν» το Škoda Kodiaq RS

Με 207 g/km στον κύκλο WLTP, δεν μπορούμε να πούμε ότι το Škoda Kodiaq RS βρίσκεται σε ευνοϊκό επίπεδο CO2 όσον αφορά τη φορολογία σε κάποιες χώρες και τα τέλη κυκλοφορία στη δική μας. Και με μια βασική τιμή ήδη αλμυρή, από €52.900 στην Ελλάδα, το μάλους στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές φέρνει αυτό το ισχυρότερο ντίζελ SUV της Škoda σε δυσμενή εμπορική θέση. 

Έτσι, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, η τσεχική εταιρεία θα σταματήσει σταδιακά την παραγωγή του 7θέσιου οικογενειακού SUV της, ενώ δήλωσε ότι θα υπάρξουν περαιτέρω προσαρμογές στην υπόλοιπη γκάμα του Kodiaq από το επόμενο έτος.

Προφανώς, ορισμένοι κινητήρες θα μπορούσαν να εξαφανιστούν με τη σειρά τους από τους καταλόγους, αλλά η προσθήκη ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού Kodiaq φαίνεται να αποκλείεται από τον εκπρόσωπο της φίρμας.

Škoda Kodiaq RS

Βέβαια, ο θάνατος του Kodiaq RS θα μπορούσε να μην είναι οριστικός εάν είχε βρεθεί τεχνική λύση για τη μείωση των εκπομπών του. Αλλά χωρίς εξυβριδισμό και μάλιστα σε επαναφορτιζόμενη διαμόρφωση, θα ήταν περίπλοκο. Ο κατασκευαστής θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να επωφεληθεί λογικά από την ανανέωση του μεγάλου του SUV για να φέρει και μια αναμενόμενη φρεσκάδα, η οποία ειρήσθω εν παρόδω έχει καθυστερήσει, καθώς το Kodiaq παραμένει αναλλοίωτο από το λανσάρισμά του, το 2016. 

Έτσι, αναμένουμε κάτι νέο και μάλιστα γρήγορα σε αυτό το μοντέλο, πιθανόν τους προσεχείς μήνες, ειδικά τη στιγμή που ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος στην κατηγορία. Ωστόσο, το Kodiaq βαστάει γερά στην ευρωπαϊκή πιάτσα, κρατώντας την τέταρτη θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, έχοντας εμπρός του από τους μαζικούς κατασκευαστές μόνο την Toyota με το RAV4. 

Αντίστοιχα στην Ελλάδα κατέχει την πέμπτη θέση στην κατηγορία των D-SUV, όπου στους μαζικούς κατασκευαστές βρίσκεται πίσω από το κυρίαρχο Nissan X-Trail (και της D κατηγορίας γενικά) και το Toyota RAV4.

node/39856

Έρχεται το τέλος του Škoda Citigo

Τα Citigo και Citigoᵉ iV θα ολοκληρώσουν την πορεία τους στο τέλος του 2020 με την Škoda να επικεντρώνεται σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Δευτέρα, 07 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το τέλος του Škoda Citigo

Ο υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της Škoda, Alain Favey, δήλωσε στο Autocar πως τα Citigo και Citigoᵉ iV θα καταργηθούν στο τέλος του 2020 ενώ δεν υπάρχουν σχέδια για αντικατάστασή τους. Αυτό σημαίνει πως η Škoda αποχωρεί από τα αυτοκίνητα πόλης (A-Segment) με τους Τσέχους να επικεντρώνονται σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Πιο συγκεκριμένα, ο Alain Favey δήλωσε: «Τέλος το Citigo - όσον αφορά την Ευρώπη έχουμε ξεπουλήσει. Δεν θα υπάρξει αντικαταστάτης και δεν υπάρχουν σχέδια για να προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους στο μέλλον. Αν κάποια μέρα υπάρξει μια έκδοση της πλατφόρμας MEB του Volkswagen Group που θα επιτρέψει σε μικρότερα αυτοκίνητα να μπουν στην παραγωγή, τότε θα έχουμε μια έκδοση με τα σήματα της Skoda, όμως δεν έχω ενημέρωση για κάτι τέτοιο.»

Το Škoda Citigo πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011 ως μέρος της τριπλέτας αυτοκινήτων πόλης του Volkswagen Group μαζί με τα συγγενικά VW Up! και SEAT Mii. To 2017 δέχθηκε ένα αισθητικό φρεσκάρισμα ενώ το 2019 η Škoda παρουσίασε την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του με το όνομα Citigoᵉ iV, οι πωλήσεις της οποίας ξεκίνησαν μέσα στο 2020.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Citigoᵉ iV

Την σκυτάλη από το Citigoᵉ iV ως το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Škoda, θα πάρει το σημαντικά μεγαλύτερο Enyaq iV που παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα ως το πρώτο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας. Τα σχέδια εξηλεκτρισμού συμπληρώνουν οι plug-in hybrid εκδόσεις των Suberb και Octavia ενώ προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για κάποιο άλλο ηλεκτρικό μοντέλο.

[Πηγή: Autocar]