Green NCAP: Πέντε ακόμη μοντέλα στην «πέδη», δυσκολεύεται το ντίζελ

Ύστερα από τέσσερις μήνες, ο νεοσύστατος Green NCAP δημοσιοποίησε μια νέα παρτίδα αποτελεσμάτων που αυτή τη φορά, επίκεντρο ήταν το ντίζελ.

Στην πρώτη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου, ο Green NCAP αξιολόγησε 12 αυτοκίνητα, εκ των οποίων μόνο τα δύο αξιολογήθηκαν με τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων: Τα Hyundai Ioniq και BMW i3. Αυτή τη φορά, από τα πέντε αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, μόνο το ένα κατάφερε να αριστεύσει: Το Nissan Leaf.

Ο Green NCAP δοκιμάζει τα αυτοκίνητα με έναν περίπλοκο τρόπο, με δηλωμένο στόχο να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των εκπομπών well-to-wheel από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα. Αυτό δείχνει πώς ένα αυτοκίνητο επηρεάζει το περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του: Κατασκευή, λειτουργία και τελικά καταστροφή ή ανακύκλωση.

Ο οργανισμός διαθέτει δύο δείκτες μέτρησης των επιδόσεων: Τον Clean Air Index ή Δείκτη Καθαρού Αέρα (μετρά τον τρόπο με τον οποίο ένα όχημα μετριάζει εκπομπές, όπως άκαυστοι υδρογονάνθρακες, μονοξείδιο του άνθρακα, οξείδια του αζώτου και σωματίδια) και τον Energy Efficiency Index ή Δείκτη Ενεργειακής απόδοσης (μετρά την απόδοση με την οποία η ενέργεια μετατρέπεται σε κίνηση). Ο μέσος όρος των δύο καθορίζει τον αριθμό των αστεριών που θα πάρει ένα αυτοκίνητο. Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τον τρόπο αξιολόγησης, καθώς και την πρώτη σειρά δοκιμών στην προηγούμενη δημοσίευσή μας

Όπως είπαμε, ο Green NCAP αυτή τη φορά δοκίμασε πέντε αυτοκίνητα. Εκτός από το Leaf λοιπόν, η δοκιμή περιέλαβε το Audi A4 Avant g-tron (φυσικό αέριο), το βενζινοκίνητο της υφιστάμενης εμπορικά γενιάς Opel Corsa και δύο ντίζελ, τη Mercedes-Benz C 220 d 4MATIC και το Renault Scénic dCi 150.

Όλα τους, με εξαίρεση το Corsa (τέσσερα αστέρια), πέτυχαν την ίδια βαθμολογία: Τρία αστέρια. Αυτό σημαίνει ότι, όπως αναφέρει ο Green NCAP, παρόλο που είναι εξοπλισμένα με τα στάνταρ συστήματα μείωσης των εκπομπών και τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου, δεν ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους.

Η πολύ χαμηλή βαθμολογία οφείλεται κατά κύριο λόγο στη χαμηλή επίδοσή τους στον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης. 

Το έργο που κάνει ο Green NCAP σήμερα οδηγεί ισχυρά προς μια κατεύθυνση που θα αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τα οχήματα. Με άλλα λόγια, σε ένα μέσο-μακρυπρόθεσμο μέλλον, η βαθμολογία κάθε μοντέλου θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας βάσης δεδομένων που θα περιέχει πληροφορίες για την αποδοτικότητα οποιουδήποτε τύπο αυτοκινήτου και σε όλους τους τύπους κινητήριων συστημάτων.