GP Άμπου Ντάμπι: O Lando Norris είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής

GP Άμπου Ντάμπι: O Lando Norris είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής

Στον GP Άμπου Ντάμπι, στον τελικό των τελικών, ο Lando Norris δεν λύγισε, έκανε ακριβώς ό,τι χρειαζόταν και πανηγύρισε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του. Συγκινητικός Verstappen, που άγγιξε το μεγαλύτερο comeback στην ιστορία της Formula 1.

GP Άμπου Ντάμπι - Norris

Η σεζόν 2025 εξελίχθηκε σε μια από τις πιο συναρπαστικές στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Στο GP Άμπου Ντάμπι τρεις οδηγοί διεκδικούσαν τον τίτλο. O Norris όμως αξιοποίησε το μαξιλαράκι των 12 βαθμών και οδηγώντας ακριβώς όπως έπρεπε είναι ο νέος Πρωταθλητής της Formula 1.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Verstappen μένει άνετα πρώτος και τους Norris και Piastri να ακολουθούν. Και τον Αυστραλό να προσπερνά λίγο αργότερα τον Norris, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση. Ο Verstappen έβγαλε με το καλημέρα εκτός DRS τον Piastri, την ώρα που ο Norris δεν μπορούσε να αποσπαστεί από τον 4ο Leclerc.

Στο GP Άμπου Ντάμπι, o Norris ήταν ψύχραιμος, αλάνθαστος και όσο γρήγορος χρειαζόταν για να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του

GP Άμπου Ντάμπι - Lando Norris

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Κατάρ: Μεγάλη νίκη για Verstappen και τελικός στο Abu Dhabi

Στον 4ο γύρο, ο Russell πέρασε τον Alonso στην 5η θέση ενώ ο Leclerc γέμιζε όλο και περισσότερο τους καθρέπτες του Norris. Αυτό φάνηκε πως αφύπνισε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος που προσπάθησε να ανοίξει τη διαφορά του από τον Μονεγάσκο. Δίχως όμως να το καταφέρει.

H ΜcLaren ζήτησε από τον Piastri (ο μόνος από τους διεκδικητές με τη σκληρή γόμα) να ανεβάσει ρυθμό για να πλησιάσει τον Vertstappen, ο Ολλανδός είχε όμως οριοθετήσει τη διαφορά του κοντά στα δύο δευτερόλεπτα. Ο Norris ανέβασε ρυθμό και στον 10ο γύρο έβγαλε τον Leclerc από το DRS του.

 

 

Στον 15ο γύρο, η Mercedes κάλεσε τον Russell σε μια προσπάθεια για undercut στους Leclerc και Norris. Στον 16ο γύρο, Norris και Leclerc μπήκαν στα pits για βάλουν τη σκληρή γόμα. Οι μηχανικοί και των δύο ομάδων λειτούργησαν καλά, βγάζοντας τους οδηγούς τους μπροστά από τον Russell. Αλλά πίσω από το τρενάκι Lawson, Stroll, Sainz και Antonelli. Ο Norris όμως, με συνοπτικές διαδικασίες πέρασε από Antonelli και Sainz. Και στον 19ο γύρο έκανε διπλό προσπέρασμα σε Norris και Stroll. Συνθήκη που τον ανέβασε στην 5η θέση, πίσω από τον Tsunoda.

Στην κορυφή, ο Verstappen έμενε μπροστά από τον Piastri με την διαφορά να αυξομειώνεται μεταξύ 1,7 και δύο δευτερολέπτων. H Red Bull ενημέρωσε τον Tsunoda πως ο Norris θα κολλήσει πίσω του στον επόμενο γύρο και του ζήτησε να κάνει ό,τι μπορεί για να τον καθυστερήσει. 

 

 

Δεν το κατάφερε όμως με τον Norris να περνά στον 24ο γύρο. Φάνηκε όμως πως και η τέσσερις τροχοί του πάτησαν εκτός πίστας, με τους αγωνοδίκες να καταγράφουν το συμβάν. Στον ίδιο γύρο πάντως, η Red Bull κάλεσε στα pits τον Verstappen.

Η McLaren κρατούσε τον Piastri εκτός πίστας. Και σε συνδυασμό με τον ρυθμό του Norris, ο Piastri έμοιαζε πως έβγαινε πίσω από τον Norris. Δίνοντας έτσι ένα τεράστιο αβαντάζ στον Norris. Στον 30ο γύρο, οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο Tsunoda άλλαξε γραμμή περισσότερες φορές από το επιτρεπόμενο, τιμωρώντας τον με 5 δευτερόλεπτα.

Έχοντας φτάσει στο μέσο του αγώνα, όλα είχαν πάει κατ’ ευχήν για τον Norris, ο οποίος έμοιαζε αγκαλιά με τον πρώτο τίτλο της καριέρας του. Είχαμε φτάσει στον 39ο γύρο και ο Piastri δεν είχε μπει στα pits, έχοντας πλέον αποχαιρετήσει τις έτσι κι αλλιώς λιγοστές ελπίδες του για τον τίτλο.

 

 

Στον 40ο  γύρο, η McLaren κάλεσε στα pits τον Norris. Στον επόμενο γύρο, ο Verstappen πέρασε τον Piastri και πλέον ήλπιζε σε κάποιο θαύμα. Στο τέλος του 41ου γύρου μπήκε και ο Piastri βγαίνοντας και πάλι στη δεύτερη θέση, 4,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Norris.  

Μέχρι το φινάλε του αγώνα δεν άλλαξε το παραμικρό, με τον Verstappen να παίρνει μια νίκη χωρίς αντίκρισμα μιας και ο Norris με την 3η θέση που πήρε εξασφάλισε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του μετά από μια συγκλονιστική σεζόν. Η εγκατάλειψη στο GP Ολλανδίας φαίνεται πως γύρισε το τσιπάκι για τον Βρετανό που έσβησε τη διαφορά των 34 βαθμών από τον teammate και άντεξε στην λυσσαλέα αντεπίθεση του Verstappen, που για μόλις δύο βαθμούς δεν κατέκτησε τον 5ο τίτλο της καριέρας του. O τετρακίς παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του, πήρε 8 νίκες στη σεζόν (περισσότερες από τους Norris και Piastri) αλλά πλήρωσε το κάκιστο ξεκίνημα στη σεζόν.

 

 

Εμφανώς συγκινημένος ο Norris, που έγινε ο πρώτος οδηγός της McLaren που πανηγυρίζει τίτλο μετά το 2008 και ο 35ος πιλότος που γράφει το όνομά στη χρυσή βίβλο των πρωταθλητών της Formula 1. Στον αντίποδα, απογοητευμένος ο Oscar Piastri. Ο Αυστραλός μετά τον αγώνα της Ολλανδίας έμοιαζε το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο. Οδηγούσε γρήγορα, απέφευγε τα λάθη κι έβγαζε ηρεμία και σιγουριά. Από την Ολλανδία και μετά τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ άσχημα. Κι όταν ξύπνησε, στον αγώνα του Κατάρ ήταν πλέον αργά.

Leclerc, Russell, Alonso, Ocon, Hamilton, Stroll και Bearman ήταν οι οδηγοί που βαθμολογήθηκαν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Η επόμενη χρονιά αναμένεται ακόμα πιο συναρπαστική καθώς θα έχουμε τις περισσότερες αλλαγές στους κανονισμούς εδώ και πολλά χρόνια. Επίσης στο grid θα προστεθεί η Cadillac με τους Perez και Bottas στο κόκπιτ ενώ η Audi θα πάρει τη θέση της ιστορικής Sauber, διατηρώντας πίσω από το τιμόνι τους Hulkenberg και Bortoleto.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το 3ήμερο 6-8 Μαρτίου 2026 στην πίστα του Albert Park στην Μελβούρνη…
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube