Γιατί οι Γερμανοί δεν θα κατασκευάσουν Porsche 911 plug-in hybrid;

Γιατί οι Γερμανοί δεν θα κατασκευάσουν Porsche 911 plug-in hybrid;

Το Zuffenhausen αποκλείει οριστικά μια Porsche 911 plug-in hybrid. Οι τεχνικοί περιορισμοί της εμβληματικής αρχιτεκτονικής, το βάρος, το packaging και η ισορροπία των μαζών δεν επιτρέπουν μια μετατροπή χωρίς να αλλοιωθεί η ταυτότητα του μοντέλου.

Porsche 911

Η Porsche 911 δεν θα αποκτήσει έκδοση plug-in hybrid. Αυτό είναι πλέον ξεκάθαρο, παραδεκτό και αναλυτικά τεκμηριωμένο από τον Frank Moser, αντιπρόεδρο των δίθυρων μοντέλων της Porsche, στον αυστραλιανό Τύπο. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σύστημα Performance Hybrid, που εγκαινιάστηκε στη 992.2 με τις GTS και Turbo S, αποτελεί το αποδεκτό όριο εξηλεκτρισμού για το εμβληματικό μοντέλο. Και μέχρι να αλλάξει ριζικά η τεχνολογία των μπαταριών, το θέμα θεωρείται λήξαν.

H επόμενη δίθυρη Porsche με πραγματική ηλεκτρική δυνατότητα δεν θα είναι η 911, αλλά η 718, η οποία θα γίνει 100% ηλεκτρική χωρίς να περάσει από PHEV

Για να καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα, η Porsche μελέτησε διεξοδικά την πιθανότητα μιας 911 PHEV. Όμως το έργο προσέκρουσε γρήγορα σε ό,τι αποτελεί την ουσία της 911: Το εξαιρετικά περιορισμένο packaging, τη σταθερή σιλουέτα και τη δυναμική που βασίζεται σε λεπτομερή ισορροπία. Ο Moser δεν μασάει τα λόγια του: «Δεν μου αρέσει η ιδέα ενός plug-in hybrid για την 911. Έχει εξαιρετικά περίπλοκη αρχιτεκτονική. Ο εμβληματικός σχεδιασμός της… δεν πρέπει να γίνει πιο ογκώδης».

Porsche 911

Για να προσφέρει έστω και μερικά χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας, η Porsche θα έπρεπε να ενσωματώσει: Πολύ μεγαλύτερη και πιο βαριά μπαταρία, ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, φορτιστή, όλη την ειδική ηλεκτρονική και, συνεπώς, να ανασχεδιάσει πλήρως την πίσω αρχιτεκτονική της 911. Κάτι που ο κατασκευαστής απορρίπτει κατηγορηματικά.

Η τωρινή 911 υιοθετεί σύστημα T-Hybrid: Μια υβριδική διάταξη που στοχεύει αποκλειστικά στην ενίσχυση των επιδόσεων, όχι στην ηλεκτρική οδήγηση. Λειτουργεί περισσότερο ως ένα ενισχυμένο mild hybrid, προσφέροντας έως 55 άλογα επιπλέον ισχύ και εξαλείφοντας το turbo lag. O Moser αποκαλύπτει ένα κρίσιμο σημείο: «Η μπαταρία των 400 volt του υβριδικού υψηλής απόδοσης έχει ακριβώς το ίδιο μέγεθος με την μπαταρία των 12 volt, επειδή χρησιμοποιεί την ίδια θέση. Την τοποθετήσαμε εκεί όπου βρισκόταν η 12βολτη».

Porsche 911

Γιατί αυτή η επιλογή; Επειδή η Porsche αρνείται να διαταράξει την ισορροπία του εμβληματικού μοντέλου: «Δεν θέλουμε να αλλάξουμε την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου ούτε την κατανομή των μαζών. Για αυτό επιλέξαμε το υβριδικό υψηλής απόδοσης. Και δεν ήταν καθόλου εύκολο να ενσωματώσουμε όλο το ηλεκτρικό μέρος».

Η Porsche δεν αποκλείει ότι μελλοντικές τεράστιες εξελίξεις στις μπαταρίες -ειδικά στις στερεάς κατάστασης- μπορεί κάποτε να αλλάξουν τα δεδομένα, όπως αναγνωρίζει ο Moser: «Αν οι μπαταρίες ή τα στοιχεία γίνουν πιο αποδοτικά ή πιο συμπαγή, τότε πρόκειται για άλλο παιχνίδι και θα μπορούμε να αναρωτηθούμε: “Τι κάνουμε τώρα;’’». Όμως παραμένει επιφυλακτικός: «Όσο χρειάζεται να αλλάξουμε την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου και να το μεγαλώσουμε, όχι: δεν θα υπάρξει 911 plug-in hybrid».

Μια πιθανή λύση θα ήταν η μετακίνηση του κινητήρα σε κεντρική θέση, αλλά το κοινό της Porsche είναι εξαιρετικά συντηρητικό. Η 911 διατηρεί την ίδια σιλουέτα και έναν επίπεδο 6κύλινδρο για πάνω από 60 χρόνια, και θυμηθείτε τις αντιδράσεις όταν η 996 εγκατέλειψε την αερόψυξη -φανταστείτε να έχανε και τον πίσω «κρεμαστό» κινητήρα! Την ίδια στιγμή, η Porsche έχει επενδύσει αμύθητα ποσά για να τελειοποιήσει αυτή την «αντιφατική» αρχιτεκτονική που χάρισε κάποτε στη 911 το παρατσούκλι «χηρεύτρα» σε ορισμένες εκδόσεις, λόγω της τάσης της ουράς να συμπεριφέρεται σαν σφεντόνα, ιδιαίτερα με τις πρώτες εκδόσεις τούρμπο. Η επιμονή αυτή απέδωσε καρπούς: Σήμερα η 911 θεωρείται ένα από τα πιο αποτελεσματικά αυτοκίνητα στον κόσμο.

Porsche 911

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ανατροπή σε σχέση με τις δηλώσεις του 2018. Τότε, κατά την παρουσίαση της 992, ο επικεφαλής μηχανικός August Achleitner είχε υποστηρίξει ότι η πλατφόρμα επιτρέπει θεωρητικά μια έκδοση PHEV. Είχε δηλώσει, τότε «Εφαρμόσαμε την εμπειρία από τις υβριδικές Cayenne, Panamera και 918 Spyder στη νέα 911. Αυτό θα μας επιτρέψει στο μέλλον να προσφέρουμε ηλεκτρική δυνατότητα κίνησης». Έξι χρόνια αργότερα, ο λόγος αυτός δεν ισχύει πλέον: Δίνεται απόλυτη προτεραιότητα στο packaging, στην καθαρότητα των αναλογιών και στη δυναμική ισορροπία.

Το επόμενο δίθυρο μοντέλο της Porsche με πραγματική ηλεκτρική δυνατότητα δεν θα είναι λοιπόν η 911, αλλά η 718, η οποία θα γίνει 100% ηλεκτρική χωρίς να περάσει από PHEV, όπως επιβεβαιώνει ο Moser. Η παρουσίασή της αναμένεται για το 2027, με βασικό στόχο τον αυστηρό περιορισμό του βάρους -τη μεγαλύτερη πρόκληση για ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube