Γερμανία: 1.400 υπέρ-ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά φορτηγά

Γερμανία: 1.400 υπέρ-ταχυφορτιστές για ηλεκτρικά φορτηγά

Η Γερμανία ενεργοποιεί κολοσσιαίο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση των βαρέων οδικών μεταφορών, με την Κομισιόν να εγκρίνει πρόγραμμα €1,6 δισ. ευρώ για 1.400 υπέρ-ταχυφορτιστές σε γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους.

Γερμανία

Οι Βρυξέλλες μόλις έδωσαν το πράσινο φως σε ένα σχέδιο ύψους 1,6 δισ. ευρώ, με στόχο τη μαζική ηλεκτροδότηση των χώρων στάθμευσης στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους και την αλλαγή των δεδομένων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Πρόκειται για ένα ισχυρό μήνυμα υπέρ της απανθρακοποίησης του τομέα των μεταφορών στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το φιλόδοξο πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων που πρότεινε το Βερολίνο, με σκοπό τον εξοπλισμό των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων με σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά βαρέα οχήματα. Το ύψος της χρηματοδότησης είναι εντυπωσιακό, καθώς η Γερμανία σκοπεύει να διαθέσει έως και 1,6 δισ. ευρώ σε δημόσιες επιδοτήσεις.

Η Γερμανία σχεδιάζει την ανάπτυξη συνολικά 350 κόμβων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά

Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση φορτιστών σε περισσότερους από 120 λεγόμενους «μη διαχειριζόμενους» χώρους στάθμευσης -δηλαδή σημεία χωρίς πρατήρια καυσίμων ή εμπορικές υποδομές- με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης έως το τέλος της δεκαετίας.

Γερμανία

Συνολικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει περίπου 1.400 σημεία φόρτισης, τα οποία θα υποστηρίζουν δύο πρότυπα: Έως 400 kW για το CCS και έως 1 MW για το MCS, το νέο πρότυπο υπέρ-ταχείας φόρτισης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά φορτηγά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η MAN παραδίδει ηλεκτρικά φορτηγά με... ηλεκτρικά φορτηγά

Ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2024, το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών είχε προκηρύξει διαγωνισμό για τον εξοπλισμό 130 μη διαμορφωμένων χώρων στάθμευσης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Ο διαγωνισμός χωρίστηκε σε πέντε πακέτα, καθένα από τα οποία περιλάμβανε περίπου 20 τοποθεσίες.

Γερμανία

Στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος που ξεκίνησε το 2024, η Γερμανία σχεδιάζει την ανάπτυξη συνολικά 350 κόμβων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά. Από αυτούς, οι 130 αφορούν μη διαχειριζόμενους χώρους στάθμευσης (φάση 1), ενώ άλλοι 220 θα εγκατασταθούν σε κλασικούς χώρους εξυπηρέτησης αυτοκινητοδρόμων στη δεύτερη φάση που θα ακολουθήσει.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube