Ford: Δυναμική είσοδος στα ηλεκτρικά φορτηγά στην Ευρώπη
Το Μπλε Οβάλ παρουσιάζει το πρώτο του ηλεκτρικό φορτηγό, Ford F-Line E, με παραγωγή στην Τουρκία και διάθεση από το 2026, στοχεύοντας να καλύψει το χαμένο έδαφος έναντι των Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Η Ford παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτρικό φορτηγό, μπαίνοντας έτσι σε μια νέα κατηγορία απέναντι στους καθιερωμένους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της.
Το νέο μοντέλο ονομάζεται Ford F-Line E και θα κατασκευάζεται στην Τουρκία, με εμπορική διάθεση στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές από το 2026. Η επίσημη αποκάλυψη έγινε στο Σαλόνι Solutrans στη Lyon, μια κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο των μεταφορών.
Με το F-Line E, η Ford δεν επιχειρεί να ανατρέψει την αγορά, αλλά να στείλει το μήνυμα ότι θα αποτελέσει μέρος της επόμενης εποχής στα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα
Μέχρι σήμερα απούσα από την κατηγορία των 100% ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών, η Ford επιδιώκει να καλύψει το χαμένο έδαφος απέναντι σε Mercedes[-Benz, Scania, Volvo και Renault Trucks, που ήδη έχουν προχωρήσει σημαντικά στην ηλεκτροκίνηση.
Το πρότζεκτ ανέλαβε η Ford Otosan, τη τουρκική κοινοπραξία που εδώ και χρόνια σχεδιάζει και συναρμολογεί τα φορτηγά της εταιρείας. Εκεί θα παραχθεί και το F-Line E, επιτρέποντας στη Ford να αξιοποιήσει υπάρχουσα τεχνογνωσία έτσι ώστε να επιταχύνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στη Lyon παρουσιάστηκε σε διάταξη 6x2 και μικτό βάρος 26 τόνων, με στόχευση κυρίως τις περιφερειακές μεταφορές -έναν τομέα όπου η ηλεκτροκίνηση θεωρείται ήδη ιδιαίτερα κατάλληλη. Το έκθεμα μάλιστα έφερε αμάξωμα-ψυγείο, δείχνοντας τον προσανατολισμό του σε συγκεκριμένες επαγγελματικές χρήσεις.
Τεχνικά, το F-Line E εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα ZF που αποδίδει 422 PS συνεχούς ισχύος και 530 PS σε overboost, και ροπή 1.370 Nm που φτάνει τα 2.470 Nm σε overboost. Το μοτέρ τροφοδοτείται από τέσσερις μπαταρίες ιόντων λιθίου χημείας NMC, συνολικής ωφέλιμης χωρητικότητας 314 kWh, τοποθετημένες εκατέρωθεν του πλαισίου.
Η αυτονομία φτάνει τα 300 km, επίδοση χαμηλότερη από κάποιους ανταγωνιστές που προσφέρουν έως και 600 km, αλλά επαρκής για το είδος διαδρομών που έχει στοχεύσει η Ford. Η ταχεία φόρτιση φτάνει τα 285 kW, με χρόνο 20–80% κάτω από 45 λεπτά.
Το F-Line E θα συμπληρώσει την γκάμα του με μια επιπλέον έκδοση 4x2 19 τόνων, με ισχύ 320 ΠΣ και μπαταρία 235 kWh, προσφέροντας αυτονομία περίπου 250 km, ιδανική για μικρότερους και επαναλαμβανόμενους κύκλους διαδρομών.
Με το F-Line E, η Ford δεν επιχειρεί να ανατρέψει την αγορά, αλλά να στείλει το μήνυμα ότι θα αποτελέσει μέρος της επόμενης εποχής στα ηλεκτρικά βαρέα οχήματα. Το αν θα πείσει τους Ευρωπαίους μεταφορείς, μένει να φανεί.



