
FIAT 500 Giardiniera τρέλανε κόσμο στο Νυδρί στη Λευκάδα
Θυμάσαι την Giardiniera, τη βάγκον εκδοχή του FIAT 500; Αν ήσουν στη Λευκάδα, λογικά θα διασταυρώθηκες μαζί του.

Το κλασικό FIAT 500, γνωστό και ως Cinquecento, παρουσιάστηκε επίσημα στις 4 Ιουλίου 1957. Η πρεμιέρα έγινε στο Τορίνο της Ιταλίας, ενώ τη σχεδίασή του είχε επιμεληθεί ο Dante Giacosa. Ήταν ένα μικρό, προσιτό αυτοκίνητο πόλης που συνέβαλε καθοριστικά στη μαζική επέκταση της αυτοκίνησης στην Ιταλία και στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1960.
Ακόμα και σήμερα, όπου σταθεί και όπου βρεθεί, το FIAT 500 συγκεντρώνει τα βλέμματα. Παρότι μικροσκοπικό σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα, η γοητεία του είναι ακαταμάχητη.
Αν όμως το να πετύχεις το λιλιπούτειο ιταλικό μοντέλο σπανίζει, πολύ πιο δύσκολα θα διασταυρωθείς με την έκδοση Giardiniera. Παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1960. Η μακρά καριέρα της θα τελείωνε υπό τα σήματα της Autobianchi, από το 1968 έως το 1977, με συνολικά σχεδόν 330.000 τεμάχια.
Μπορεί η στέισον βάγκον εκδοχή να υστερεί οπτικά σε σχέση με το κλασικό 500, αλλά είναι τέτοια η σπανιότητά του, που δεν σε αφήνει να τραβήξεις τα μάτια σου από πάνω της
Η Giardiniera ξεχώριζε από το αυξημένο μήκος και το παραλληλόγραμμο σχήμα του αμαξώματος. Η πιο σημαντική διαφορά όμως ήταν η τοποθέτηση του κινητήρα στο πλάι. Παρέμενε αερόψυκτος δικύλινδρος με χωρητικότητα 499,5 cc. Αλλά γυρισμένος κατά 90° προς τα δεξιά, επέτρεπε τη δημιουργία ενός εντελώς επίπεδου δαπέδου στο πίσω μέρος.
Το οποίο εξασφάλιζε σημαντικά μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης σε σύγκριση με το 500αράκι, καθιστώντας το ιδανικό για μικρομεσαίες επαγγελματικές χρήσεις. Αλλά και οικογένειες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT 600 Multipla 1956-1965 [videos]
Άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ήταν οι ανοιγόμενες πόρτες αντίθετης φοράς, που παρέμειναν σε παραγωγή ακόμη και όταν αυτές είχαν καταργηθεί από άλλες εκδόσεις του 500. Επίσης, η Giardiniera διατηρούσε την αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή.
Ωστόσο, στο μοντέλο που εμφανίστηκε στο Νυδρί, αυτή ήταν καπακωμένη κάτω από ράγες, ώστε να κουβαληθεί φουσκωτή βάρκα. Εσύ άραγε θα τολμούσες να πας διακοπές σε ξένη χώρα με ιταλικό μοντέλο 50 ετών;
Χρησιμοποιώντας την ίδια πλατφόρμα, η Autobianchi σχεδίασε την Bianchina Panoramica. Η διαφορά της από το FIAT 500 συνίσταντο στο σύστημα ανοίγματος της πίσω πόρτας: Ενώ λοιπόν οι εμπρός πόρτες άνοιγαν ανάποδα, η πίσω πόρτα ήταν αρθρωμένη στην οροφή και όχι στην πλευρά, όπως συνέβαινε με την Giardiniera.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Autobianchi Bianchina Eden Roc 1960-1969 [video]
Αν θες να μάθεις περισσότερα, διάβασε την αναλυτική μας παρουσίαση.