Ferrari: Χάλια στην F1, τουλάχιστον κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής
Ιστορική στιγμή για τη Ferrari, που δεν είχε πετύχει κάτι αντίστοιχο από το 1972. Η Scuderia δεν άφησε κανένα περιθώριο στην Porsche στον τελευταίο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής.
Η επιτυχία της Ferrari στην κορυφή των αγώνων αντοχής έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις μέτριες επιδόσεις της στη Formula 1.
Η Scuderia υποχώρησε πρόσφατα στην τέταρτη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών ύστερα και από το Grand Prix της Βραζιλίας, αλλά έχει κάθε λόγο να πανηγυρίζει ένα ιστορικό τίτλο στο WEC.
Ο Ιταλός κατασκευαστής κυριαρχεί εδώ και τρία χρόνια στις 24 Ώρες του Le Mans, αγώνα που δεν έχει χάσει από τότε που επέστρεψε στην κατηγορία Hypercar με το πρωτότυπο 499P. Μάλιστα, κανένα άλλο αυτοκίνητο δεν έχει καταφέρει να την νικήσει μέσα στη Sarthe -επίτευγμα χωρίς προηγούμενο στη σύγχρονη ιστορία του Le Mans.
Για τη Ferrari, αυτός είναι ο πρώτος τίτλος τέτοιου επιπέδου από το μακρινό 1972, όταν είχε κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων με την 312PB
Είναι η πρώτη φορά που η Ferrari κατακτά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC), το οποίο φέτος περιλάμβανε οκτώ αγώνες, μεταξύ των οποίων και τις 24 Ώρες του Le Mans. Πέρυσι, τον τίτλο είχε πάρει η Toyota μπροστά από την Porsche, με τη Ferrari να περιορίζεται στην τρίτη θέση. Στους οδηγούς, το πρωτάθλημα είχε κατακτήσει πλήρωμα της Porsche.
Το 2025 όμως η Ferrari τα σάρωσε όλα: Tο πλήρωμα της 499P με το Νο 51 -Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi και James Calado- κατέκτησε τον τίτλο στους οδηγούς, εμπρός από δύο ακόμα πληρώματα της ίδιας ομάδας. Στους κατασκευαστές, η Ferrari ολοκλήρωσε τη σεζόν με 245 βαθμούς, αφήνοντας πίσω την Toyota (171) και την Porsche (165), που αποχαιρετά το πρωτάθλημα χωρίς τη χαρά μιας νίκης.
Για τη Ferrari, αυτός είναι ο πρώτος τίτλος τέτοιου επιπέδου από το μακρινό 1972, όταν είχε κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων με την 312PB, εμπρός από τις Alfa Romeo και Porsche.
Εκείνη τη χρονιά, μάλιστα, είχε τερματίσει τέταρτη στη Formula 1 -ακριβώς όπως και σήμερα!
Πίσω από τη Ferrari, την Toyota και την Porsche, η Cadillac έκανε εξαιρετική εμφάνιση, κατακτώντας την τέταρτη θέση στους κατασκευαστές. Ακολούθησε η BMW στην πέμπτη, ενώ για να βρούμε τη πρώτη γαλλική ομάδα πρέπει να φτάσουμε στην έκτη θέση -Alpine. Παρά κάποιες καλές εμφανίσεις, όπως η νίκη της στα 1000 km του Fuji τον Σεπτέμβριο, η ομάδα της Renault δεν μπόρεσε να σταθεί με συνέπεια απέναντι στους κορυφαίους. Ωστόσο, τα πήγε σαφώς καλύτερα στο WEC απ’ ό,τι στη Formula 1, όπου παραμένει ουραγός.
Η Peugeot τερμάτισε έβδομη, μόλις δύο βαθμούς πίσω από την Alpine (84 έναντι 86), ξεπερνώντας μόνο την Aston Martin. Για τις δύο γαλλικές ομάδες, το 2026 θα είναι χρονιά επανεκκίνησης -ιδιαίτερα αφού η Porsche αποσύρεται από τη λίστα των επίσημα υποστηριζόμενων κατασκευαστών.



