node/37727

Ferrari 500 Superfast 1964-1966

Ferrari στον υπερθετικό: Ναυαρχίδα του Ιταλού κατασκευαστή, η Superfast ήθελε να ενσωματώσει τη μοναδικότητα διά μέσου της ισχύος και της πολυτέλειας.

Το 1964, η Ferrari βρισκόταν στο απόγειο της δόξας της. Τα ιταλικά πρωτότυπα έπαιρναν την όγδοη νίκη τους στις 24 Ώρες του Le Mans, οι υπέροχες 250GTO κυριαρχούσαν εδώ και τρία χρόνια στους αγώνες Μεγάλου Τουρισμού και, ύστερα από μια στείρα περίοδο, η Scuderia σημάδευε τη Formula 1 με την επιστροφή της στην κορυφαία θέση, επιτέλους εμπρός από τις BRM, Lotus-Climax και Brabham-Climax.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ευφορίας, ο Enzo Ferrari ευχόταν να πάρει το πάνω χέρι στην κατηγορία των σπόρτσκαρ κύρους. Και παρόλο που ο «Commendatore» δεν είχε κάποιο ακατασίγαστο πάθος για τα αυτοκίνητα παραγωγής, δεν μπορούσε να δεχτεί ως τέτοιο για το Maranello κάτι που δεν θα ήταν το πιο ισχυρό, το πιο γρήγορο, αλλά και το πιο ραφινάτο μεταξύ όλων των GT του κόσμου.

Από το 1960, η 400 Superfast είχε πιάσει τα πόστα στην πιάτσα, αλλά με την πολύ χαμηλή σιλουέτα της δεν ταίριαζε απόλυτα στα γούστα μιας πελατείας άπληστης περισσότερο για άνεση παρά για δυνατές συγκινήσεις. Για να διασφαλίσει τη διαδοχή, το Maranello εμπιστεύτηκε εκ νέου τον Pininfarina που, εδώ και κάμποσα χρόνια, είχε αναλάβει ένα προεξάρχοντα ρόλο στην παραγωγή μοντέλων δρόμου.

Ferrari 500 Superfast 1964-1966
Μακριά, λίγο δυσκίνητη, αλλά με πολύ ρευστή γραμμή, η 500 Superfast τιμούσε μέχρι κεραίας το όνομά της. Το 1964 δεν υπήρχε στον κόσμο GT παραγωγής που να την ξεπερνά στην ευθεία. 


Αυτοκίνητο για πρίγκιπες
Με ντεμπούτο στο Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο του 1964, η καινούργια 500 Superfast ενεγράφη μονομιάς στο βιβλίο των μοναδικών αυτοκινήτων. Και ως τέτοιο ήταν διαθέσιμη μόνο κατόπιν ειδικής παραγγελίας. Βασισμένη πάνω στην πλατφόρμα της 330GT 2+2 αλλά με δύο μόνο θέσεις, η 500 έπαιζε με αποφασιστικότητα το χαρτί του στάτους και του χώρου. 

Ferrari 500 Superfast 1964-1966
Ικανή για υπέρ-υψηλές επιδόσεις, η 500 Superfast δεν ήταν στην ουσία της καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Περισσότερα ήταν ένα πούλμαν πολυτελείας, φτιαγμένο για να πηγαίνει γρήγορα στις ατελείωτες ευθείες.


Με το εσωτερικό της υπέροχα ντυμένο με αφράτο, μυρωδάτο δέρμα και ακριβό, λουστραρισμένο ξύλο, και τιμή… σουρεαλιστική (διπλάσια από της 250GT Lusso), απευθυνόταν σε μια χούφτα πάμπλουτους ερασιτέχνες της «δυναμικής» και λουσάτης οδήγησης.

Προσωπικότητες όπως ο Σάχης της Περσίας, ο Πρίγκιπας Bernhard του Lippe-Biesterfeld στις Κάτω Χώρες ή ακόμη και ηθοποιοί όπως ο Peter Sellers… 

Ferrari 500 Superfast 1964-1966
Μπορεί καθένα από τα 37 αυτοκίνητα να εξατομικευόταν σύμφωνα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη του, αλλά δέρμα και ξύλο αποτελούσε τον κοινό τόπο για όλες τις 500 Superfast. 


Όλοι τους όμως θα έπρεπε να περιμένουν κάμποσους μήνες πριν πάρουν στα χέρια το βολάν του τελευταίου καπρίτσιου τους. Βλέπετε, η καροσερί της 500 Superfast ήταν φτιαγμένη εξ ολοκλήρου στο χέρι από μάστορες καροσερίστες. Και πριν παραδοθεί στον κροίσο ιδιοκτήτης της, αποτελούσε αντικείμενο ενδελεχών δοκιμών στο δρόμο, προκειμένου να εξαλειφθεί ο παραμικρός θόρυβος ή παρασιτικός κραδασμός. 

ΔEITE AKOMH Ferrari 365 California Spider 1966-1967

Αλλά η 500 Superfast δεν ικανοποιείτο με το να είναι ένα παλάτι με ρόδες. Κάτω από το μακρύ καπό, φώλιαζε ένας 5λιτρος κινητήρας V12 με αστείρευτη δύναμη (400 PS) και γενναιόδωρη ροπή (476 Nm). Με τελική ταχύτητα 280 km/h, ανάλογα με την κλιμάκωση του σασμάν, και 0-100 km/h σχεδόν σε πέντε δευτερόλεπτα, έγινε μονομιάς ο πιο γρήγορος δρομέας μεγάλων αποστάσεων της εποχής. Και ο πιο μοναδικός… καθώς κατασκευάστηκε μόλις σε 37 κομμάτια στα δύο χρόνια που διήρκεσε η καριέρα του.

Ferrari 500 Superfast 1964-1966

Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου μια 500 Superfast σε κατάσταση Concours στοιχίζει 2,9 εκατ. ευρώ. Αλλά ακόμη και σε κατάσταση «Fair» να τη βρεις δεν πρόκειται να πέσει κάτω από δύο εκατομμύρια.

Η 500 Superfast με μια ματιά
Κινητήρας 12 κύλινδροι σε V
Χωρητικότητα 4.963 cc
Ισχύς 400 PS/6.500 rpm
Ροπή 476 Nm/4.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
0-200 km/h 17,2”
0-400 m 13,2” @ 176 km/h
0-1.000 m 23,8” @ 222 km/h
Παραγωγή 37 αυτοκίνητα (1964-1966)
Τιμή σήμερα €2,9 εκατ. (κατάσταση Concours)

node/40216

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: H Ferrari διατηρεί το δικαίωμα εμπορικής χρήσης του ονόματος Testarossa

Παρά το γεγονός ότι το μοντέλο έχει σταματήσει να παράγεται το δικαίωμα χρήσης του ονόματος παραμένει. 

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: H Ferrari διατηρεί το δικαίωμα εμπορικής χρήσης του ονόματος Testarossa

Η Ferrari διατηρεί το δικαίωμα χρήσης του ονόματος Testarossa σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. 
Η απόφαση αναφέρει ότι η Ferrari έχει διακαίωμα χρήσης του ονόματος παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει σταματήσει να παράγεται, καθώς εξακολουθεί να παρέχει υπηρεσίες συντήρησης και ανταλλακτικά του συγκεκριμένου μοντέλου και βέβαια να πωλεί μεταχειρισμένες Testarossa. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari Testarossa

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η υπόθεση έφτασε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καθώς το 2018 ένα γερμανικό δικαστήριο είχε εκδόσει μια αμφιλεγόμενη απόφαση που αναφερόταν στην «ορθή χρήση» του ονόματος και κατά πόσο αυτή ήταν νόμιμη ή όχι.
Στη συνέχεια όμως το δικαστήριο προσέφυγε στη γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου καθώς έπρεπε να διασαφηνιστεί τι ακριβώς σημαίνει το «ορθή χρήση». 
Να σημειώσουμε πως οι αποφάσεις των κορυφαίων δικαστηρίων της ΕΕ είναι δεσμευτικές για τα εθνικά δικαστήρια.

node/40168

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Τμήμα αποκατάστασης, έκθεσης και πώλησης των θρυλικών μοντέλων της ξεκινά η Peugeot, με πρώτο τυχερό το πολύ αγαπημένο 205 GTi 1.9.

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot: Επίσημη αναπαλαίωση του 205 GTi –και όχι μόνο

Για την επέτειο των 210 ετών της, η Peugeot εγκαινιάζει μια νέα δραστηριότητα: Την αναπαλαίωση και πώληση vintage οχημάτων, μέσω της λέσχης «L’ Aventure Peugeot», η οποία είχε ιδρυθεί το 1982 από τον Pierre Peugeot.

Η αποκατάσταση των οχημάτων θα γίνεται στα εργαστήρια του Μουσείου Ιστορικών Αυτοκινήτων της Peugeot στο Sochaux, και όλα τους θα λαμβάνουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας με την ολοκλήρωση της αναπαλαίωσης, πριν τεθούν σε πώληση. Το πρώτο αυτοκίνητο που επιλέχθηκε για αναπαλαίωση είναι το εμβληματικό μοντέλο της μάρκας με το λιοντάρι: Ένα μαύρο 205 GTi με τον κινητήρα των 1,9 lt και 130 PS. Η διαδικασία θα αναδείξει το ταλέντο και την τεχνογνωσία των υπαλλήλων που κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις στα πεδία που είναι απαραίτητα για μια ποιοτική αναπαλαίωση (μηχανικοί, φανοποιοί και ταπετσέρηδες). 

Η νέα αυτή δραστηριότητα είναι δυνατή λόγω της διαθεσιμότητας ανταλλακτικών. Η λέσχη Αventure Peugeot προετοιμάζεται γι’ αυτό εδώ και επτά χρόνια, έχοντας κάνει τις απαραίτητες εργασίες στην αποθήκη της προκειμένου να διαχειριστεί το στοκ των ανταλλακτικών. Σε περίπτωση έλλειψης κάποιου εξαρτήματος η Peugeot  θα απευθυνθεί σε παραδοσιακούς συνεργάτες της για την κατασκευή τους μέσω 3D εκτύπωσης. 

Από το 2021, έχει προβλεφθεί ένας χώρος αποκλειστικά για την έκθεση των αναπαλαιωμένων μοντέλων της Peugeot με την υπογραφή της Aventure Peugeot, ενώ όλα θα ανεβαίνουν και σε ειδική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα της. Αυτοκίνητα ιδιωτών μπορούν επίσης να φιλοξενηθούν στον ίδιο χώρο εφόσον έχουν λάβει το πιστοποιητικό αυθεντικότητας της Aventure Peugeot.

Δείτε στις φωτογραφίες της gallery που ακολουθεί, σε τι κατάσταση είναι το 205 GTi που ανέλαβε να ξανακάνει καινούργιο η Peugeot.

[Πηγή: Peugeot]