F1 Δοκιμές: Η κατάταξη των χρόνων κατά την Pirelli

H διόρθωση των χρόνων σύμφωνα με τη γόμα των ελαστικών δείχνει ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου στο γύρο.

Οι ομάδες που σημείωσαν τους απόλυτα καλύτερους χρόνους, το πρώτο τετραήμερο δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη, ήταν η Renault, η Toro Rosso και η Alfa Romeo. Το πρώτο παραδοσιακό σημείο αναφοράς, η Mercedes, ήταν μόλις στην 4η θέση.

Η Ferrari ήταν μόλις 5η, με τον Leclerc 0,7” πίσω από τον Hulkenberg σε απόλυτο χρόνο. Όμως η επίδοση του Μονεγάσκου επιτεύχθηκε με τη μεσαία γόμα από τις πέντε της Pirelli.

Αντίθετα, οι έξι πρώτοι της απόλυτης κατάταξης, μέχρι και τον Bottas, χρησιμοποίησαν την πιο μαλακή από τις πέντε γόμες, τη C5, που η Pirelli εκτιμά πως είναι 1,2” πιο γρήγορη από τη C3 της Ferrari.

OI ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ

Θ.

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος (αναγωγή στα C5)

Οδηγός

Πραγμ. χρόνος/Λάστιχα

1.

Charles Leclerc

Ferrari

1m16.846s

Nico Hulkenberg

1m17.393s (C5)

2.

Sebastian Vettel

Ferrari

1m16.961s

Alexander Albon

1m17.637s (C5)

3.

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo

1m17.311s

Daniil Kvyat

1m17.704s (C5)

4.

Romain Grosjean

Haas

1m17.363s

Kimi Raikkonen

1m17.762s (C5)

5.

Lewis Hamilton

Mercedes

1m17.377s

Daniel Ricciardo

1m17.785s (C5)

6.

Nico Hulkenberg

Renault

1m17.393s

Valtteri Bottas

1m17.857s (C5)

7.

Kevin Magnussen

Haas

1m17.520s

Lewis Hamilton

1m17.977s (C4)

8.

Pierre Gasly

Red Bull

1m17.580s

Charles Leclerc

1m18.046s (C3)

9.

Max Verstappen

Red Bull

1m17.587s

Sebastian Vettel

1m18.161s (C3)

10.

Alexander Albon

Toro Rosso

1m17.637s

Lando Norris

1m18.431s (C4)

11.

Daniil Kvyat

Toro Rosso

1m17.704s

Antonio Giovinazzi

1m18.511s (C3)

12.

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo

1m17.762s

Carlos Sainz

1m18.558s (C4)

13.

Lance Stroll

Racing Point

1m17.764s

Romain Grosjean

1m18.563s (C3)

14.

Daniel Ricciardo

Renault

1m17.785s

Kevin Magnussen

1m18.720s (C3)

15.

Lando Norris

McLaren

1m17.831s

Pierre Gasly

1m18.780s (C3)

16.

Valtteri Bottas

Mercedes

1m17.857s

Max Verstappen

1m18.787s (C3)

17.

Carlos Sainz

McLaren

1m17.958s

Pietro Fittipaldi

1m19.249s (C4)

18.

Pietro Fittipaldi

Haas

1m18.649s

Lance Stroll

1m19.664s (C2)

19.

Sergio Perez

Racing Point

1m18.744s

Sergio Perez

1m19.944s (C3)

20.

Robert Kubica

Williams

1m19.642s

George Russell

1m20.997s (C3)

21.

George Russell

Williams

1m19.797s

Robert Kubica

1m21.542s (C2)

Οι Leclerc και Vettel  ανεβαίνουν στην κορυφή της νέας κατάταξης ως οι μόνοι με χρόνους κάτω από το 1’ 17”.

O Hulkenberg πέφτει στην 6η θέση, πίσω από τον Giovinazzi με την Alfa Romeo, τον Hamilton με τη Mercedes και τον Grosjean με τη Haas.

Πέρα από τα λάστιχα, υπάρχουν κι άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις επιδόσεις στην πίστα, όπως το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα και το φορτίο καυσίμου. Γι’ αυτό ο σύμβουλος του Autosport (και πρώην τεχνικός διευθυντής ομάδων F1), Gary Anderson, συνυπολόγισε αυτές τις μεταβλητές, έδωσε και τη δική του ερμηνεία στα στοιχεία της Pirelli και κατέληξε σε μια γενική κατάταξη των ομάδων που είναι η εξής: Ferrari, Renault, Mercedes, Haas, Red Bull, Alfa Romeo, Racing Point, Toro Rosso, McLaren, Williams.

Το φορτίο καυσίμου είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί, αν και λογικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι, για παράδειγμα, το 1’ 17” 704 του Kvyat σε ένα και μόνο γύρο δείχνει προσπάθεια εντυπωσιασμού με λίγο καύσιμο. Αντίθετα, ο σχεδόν ίδιος χρόνος 1’ 17” 762 του Raikkonen σε «πακέτο» πέντε γύρων είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικός των δυνατοτήτων του μονοθεσίου.

Raikkonen Alfa Romeo Barcelona 2019

Διορθώνοντας τις καλύτερες επιδόσεις των δοκιμών σαν να είχαν χρησιμοποιήσει όλοι τα πολύ μαλακά λάστιχα C5 είναι υπεραπλουστευτικό και δεν δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα της ταχύτητας του κάθε μονοθεσίου. Όμως δείχνει πόσο παραπλανητικοί μπορεί να είναι οι χρόνοι «βιτρίνας», αφού αλλάζοντας μία και μόνη μεταβλητή, αλλάζει άρδην και η κατάταξη ανταγωνιστικότητας.

Ο διορθωμένος σύμφωνα με τα λάστιχα πίνακας ταιριάζει και με άλλα διαθέσιμα στοιχεία και εκτιμήσεις ότι η Ferrari έχει προς το παρόν ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Όμως η εικόνα μπορεί να αλλάξει στις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας, όταν οι ομάδες αρχίσουν να δείχνουν περισσότερο την ταχύτητα των μονοθεσίων τους.

Ο Leclerc δήλωσε ότι η Ferrari ήταν κρατημένη αυτή την εβδομάδα και οι ανταγωνιστές της επίσης απέφευγαν να αποκαλύψουν τις δυνατότητές τους, ενώ η Red Bull εμφανώς δεν κυνηγούσε τους χρόνους.

Πάντως, τα στοιχεία της Pirelli μας βοηθούν να αφαιρέσουμε ένα από τα πέπλα που θολώνουν την εικόνα της σχετικής ανταγωνιστικότητας των ομάδων. Και επιβεβαιώνει ότι η Ferrari έχει ένα πλεονέκτημα, όποιο κι αν αποδειχτεί τελικά να είναι αυτό τη στιγμή που θα μετράει, στην Αυστραλία.

[Πηγή: Autosport]