EV battery evaluation
node/39155

EV: Η κατάσταση της μπαταρίας, κριτήριο τιμής για το μεταχειρισμένο;

Η αγορά στα μεταχειρισμένου EV θα ακολουθήσει αυτή της θερμικής: Οι πιθανοί αγοραστές θα είναι πολλοί ή λίγοι ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Αλλά αντί για ιστορικό συντήρησης θα ψάχνουν την μπαταρία.

Στην Ελλάδα, ακόμα δεν έχουμε μπει καν στην «κανονικότητα» του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά σιγά σιγά, θέλοντας και μη, θα ακολουθήσει κι αυτή την υπόλοιπη Ευρώπη. Η μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αλλάξει όμως επί της ουσίας τη διαδικασία αγοράς του μεταχειρισμένου. 

Θα συνεχίσουμε λοιπόν να κάνουμε το γύρο του αυτοκινήτου και θα ελέγχουμε τα ευαίσθητα σημεία. Αλλά αυτά τα τελευταίο είναι που θα αλλάξουν δραστικά: Αντίο, επαλήθευση των τιμολογίων service (αλλαγές λαδιού, φίλτρα, περιοδική συντήρηση και τα ρέστα), ακρόαση του κινητήρα στο ραλαντί, δοκιμή της αύξησης της θερμοκρασίας, επαλήθευση στις στάθμες και στα χρώματα των υγρών... Για το μεταχειρισμένο EV, το μεγαλύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης θα γίνεται γύρω από την κατάσταση των μπαταριών. Καθώς, εξ ορισμού, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί λίγη ή καθόλου συντήρηση.

«Πολλές δοκιμές έχουν δείξει ότι η γήρανση των μπαταριών του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με την περίπτωση, ανάλογα με το προφίλ του ιδιοκτήτη. Η εκτίμηση της εναπομένουσας χωρητικότητας και των εναπομενουσών επιδόσεων της μεταχειρισμένης μπαταρίας είναι καθοριστικός παράγοντας για την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου», επισημαίνει η εξειδικευμένη εταιρεία Twaice, σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τo Autovista Group και τον TÜV.

Το απλούστερο θα είναι ο ιδιοκτήτης να έχει μια λεπτομερή αναφορά, ένα πιστοποιητικό για την κατάσταση της μπαταρίας, προκειμένου να πετύχει το προσδοκώμενο ποσό κατά την μεταπώληση: «Η Autovista Group έχει κάνει μια προσομοίωση που δείχνει ότι μια πιστοποιημένη μπαταρία, που παρέχεται με πιστοποιητικό “υγείας”, μπορεί να ανεβάσει μέχρι και €450 την αξία στη μεταπώληση για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 3ετίας στην κατηγορία των κόμπακτ χάτσμπακ» -σ.σ. μέγεθος VW Golf.

Ορισμένες μάρκες προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά σπάνια είναι λεπτομερείς. Στην καλύτερη περίπτωση, είναι δυνατόν να γνωρίζουμε την εναπομένουσα χωρητικότητα. Αλλά αυτή η πληροφορία δεν δίνει εικόνα για τη χρήση της μπαταρίας από την πρώτη ενεργοποίησή της μέχρι σήμερα. Ούτε για τις μεθόδους επαναφόρτισης του προηγούμενου ιδιοκτήτη, οι οποίες επηρεάζουν ισχυρά την εναπομένουσα ζωή της.

node/40005

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

To Honda SUV e:concept μας προετοιμάζει για αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Honda

Η Honda παρουσίασε στην έκθεση Auto China στο Πεκίνο το πρωτότυπο SUV e:concept, το οποίο αποτελεί προπομπό του πρώτου ηλεκτρικού SUV παραγωγής της ιαπωνικής φίρμας που θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Κίνας.

Το SUV e:concept εισάγει μια διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda. Εντύπωση προκαλεί το τρίθυρο αμάξωμα το οποίο πιθανότατα δεν θα περάσει και στην έκδοση παραγωγής. 

Στη μάσκα ξεχωρίζουν τα λεπτά φώτα που ενώνονται με μια λωρίδα LED στη βάση του καπό, η απουσία γρίλιας που υποδηλώνει τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του οχήματος και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Στο προφίλ οι γραμμές είναι λιττές με την character line να ενώνει τα εμπρός με τα πίσω φώτα. Από πλευράς σιλουέτας έχουμε μακρύ καπό με μεγάλο εμπρός πρόβολο, αεροδυναμικό παρμπρίζ, τροχούς μεγάλης διαμέτρου και έντονη κλίση στο πίσω παρμπρίζ. Η ουρά ακολουθεί το ίδιο θέμα με τη μάσκα (ενιαία πίσω φώτα LED και εσοχές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα).

Honda SUV

Όλο το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από διχρωμία, με μαύρη απόχρωση για το κάτω μέρος των προφυλακτήρων, τα μαρσπιέ, τα τόξα στους θόλους των τροχών, τα κολωνάκια και την οροφή.

Η Honda δεν αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος πέραν του ότι θα χρησιμοποιεί αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και θα εξοπλίζεται με τη νέα γενιά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού Honda Sensing και τεχνολογίας infotainment Honda Connect με τεχνητή νοημοσύνη.

[Πηγή: Honda]

node/40002

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Το τελευταίο πρωτότυπο της σειράς RM από τη Hyundai δείχνει πως το μέλλον των N είναι ηλεκτρικό!

Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Hyundai RM20e: Ηλεκτρικό hot hatch με 810 PS! [video]

Η Hyundai βρίσκεται σε δημιουργική φάση καθώς μετά από την πρεμιέρα του ανανεωμένου i30 N, παρουσίασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο RM20e που μας δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των hot hatch αλλά και του τμήματος N της κορεάτικης φίρμας.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το project RM (Racing Midship) για την εξέλιξη ενός σπορ κεντρομήχανου μοντέλου παραγωγής ξεκίνησε το 2012 με υπεύθυνο τον Albert Biermann. Μέχρι στιγμής, καρποί του προγράμματος ήταν τα πρωτότυπα RM14, RM15, RM16, RM19 και το σημερινό RM20e (τα δύο τελευταία ψηφία στο όνομά να υποδηλώνουν το έτος παρουσίασης). Όλα τα πρωτότυπα RM βασίζονται στο Hyundai Veloster όμως ξεχωρίζουν από την κεντρομήχανη διάταξη και το εκτενέστατο αεροδυναμικό πακέτο που παραπέμπει στο αγωνιστικό μοντέλο που τρέχει στο TCR.

Hyundai RM20e

Το RM20e είναι το πρώτο από τη σειρά πρωτοτύπων που χρησιμοποιεί ηλεκτρικό σύστημα κίνησης - όπως και το αντίστοιχο εξηλεκτρισμένο αγωνιστικό Veloster N eTCR. Πιο συγκεκριμένα, ο κεντρικά τοποθετημένος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 810 PS και 960 Nm στέλνοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh με τεχνολογία 800V.

Σύμφωνα με τη Hyundai, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε κάτω από 3", τα 0-200 km/h έρχονται σε 9,88" και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 250 km/h.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Οι σφυρήλατοι τροχοί φορούν ελαστικά διαστάσεων 265/35R19 εμπρός και 305/30R20 πίσω και κρύβουν πίσω τους αεριζόμενους δίσκους με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω.

Hyundai RM20e

Το δίπορτο αμάξωμα του RM20e είναι εμφανώς φαρδύτερο και χαμηλότερο από την έκδοση παραγωγής (4319 mm x 1945 mm x 1354 mm) λόγω των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων αγωνιστικού τόυπου (εμπρός σπλίτερ, πτερύγια, νέοι προφυλακτήρες, προεκτάσεις των φτερών, μαρσπιπε, σταθερή αεροτομή και πίσω διαχύτης). Τα γραφικά που επιλέχθηκαν τονίζουν τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του RM20e με ένα κεραυνό να διατρέχει το προφίλ.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε αγωνιστικό τιμόνι με paddles αλλαγής σχέσεων, σπορ καθίσματα της Sabelt με ζώνες έξι σημείων και ψηφιακό πίνακα οργάνων E-drive.

Hyundai RM20e

Όπως αναφέρει ο Thomas Schemera, υπεύθυνος προιόντων του Hyundai Motor Group: «Το σπορ πρωτότυπο RM20e σηματοδοτεί με ξεκάθαρο τρόπο το εξηλεκτρισμένο μέλλον του τμήματος N της Hyundai, σπρώχνοντας την N σε ανώτερα κλιμάκια επιδόσεων που παραπέμπουν σε σούπερκαρ. Καθώς προχωρά στο μέλλον, το Hyundai N δεν αυξάνει τους παλμούς ανά λεπτό των οδηγών μόνο με τη βοήθεια ισχυρών θερμικών κινητήρων, αλλά και με την ακαριαία ροπή και τη βιωσιμότητα των αξιόπιστων ηλεκτροκινητήρων. Το RM20e αποδεικνύει πως η εμπειρία οδήγησης N δεν θα υποστεί συμβιβασμούς, ακόμα και σε μοντέλα με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης».

Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη του RM20e θα γίνει με τη συμβολή της Rimac στην οποία η Hyundai έχει επενδύσει πάνω από €64 εκατομμύρια. Συνολικά, μέχρι το 2025 η Hyundai σκοπεύει να παρουσιάσει 44 μοντέλα που θα χρησιμοποιούν πράσινες τεχνολογίες. 

[Πηγή: Hyundai]