Επίσημη παρουσίαση: Το νέο Lexus LFA είναι 100% ηλεκτρικό

Επίσημη παρουσίαση: Το νέο Lexus LFA είναι 100% ηλεκτρικό

Ξέχνα τον υπέροχο εμβληματικό V10, το νέο Lexus LFA θα φορτίζει μόνο από την πρίζα.

Το Lexus LFA αναβιώνει και δεν θα είναι τίποτα άλλο παρά η ηλεκτρική εκδοχή του νέου Toyota GR GT. Μπορεί ο προκάτοχός του να φορούσε έναν εξαιρετικά εύηχο V10, όμως η νέα γενιά υπόσχεται μηδενικούς τοπικούς ρύπους και αθόρυβη μετακίνηση.

Το ηλεκτρικό Lexus LFA –που προς το παρόν εξακολουθεί να περιγράφεται ως πρωτότυπο– εξελίχθηκε παράλληλα με το Toyota GR GT, το οποίο χρησιμοποιεί V8 twin-turbo κινητήρα 650 ίππων. Είναι ενδιαφέρον ότι το LFA Concept βασίζεται στην ίδια αλουμινένια πλατφόρμα με τα GR GT και GR GT3.

Αυτό σημαίνει ότι η Lexus είχε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και αυτή τον V8 της μητρικής εταιρείας, αλλά επέλεξε συνειδητά την πλήρη ηλεκτροκίνηση

Lexus LFA

Δεν έχουν αποκαλυφθεί περαιτέρω προδιαγραφές για το διθέσιο σούπερκαρ, και σε αντίθεση με το θερμικό GR GT, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί ημερομηνία κυκλοφορίας. Ωστόσο, η Toyota έχει αφήσει να εννοηθεί ότι σκοπεύει να ενσωματώσει την πρώτη της μπαταρία στερεάς κατάστασης σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο «υψηλής ισχύος». Εικάζουμε ότι το Lexus LFA είναι ο πιθανότερος υποψήφιος.

Η Lexus δηλώνει πως φιλοδοξεί να δημιουργήσει «ένα σπορ BEV που να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών της» και «να ενισχύσει την αίσθηση ενότητας μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού, προσφέροντας πρωτοφανή οδηγική απόλαυση».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει η αποκατάσταση ζημιών σε ένα Lexus LFA; [video]

Με μήκος 4,7 μ. και πλάτος 2,0 m, το ηλεκτρικό LFA έχει παρόμοιο αποτύπωμα με την Aston Martin DB12 και την Bentley Continental GT. Όμως με ύψος λίγο κάτω από τα 1,2 m, είναι σαφώς χαμηλότερο -κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν οι μπαταρίες βρίσκονται πράγματι στο πάτωμα, όπως στα περισσότερα συμβατικά ηλεκτρικά.

Lexus LFA

Το φουτουριστικό, μινιμαλιστικό πιλοτήριο δίνει έμφαση στην ψηφιακή λειτουργικότητα και στην εμπλοκή του οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο και υποδηλώνει ότι το LFA θα χρησιμοποιήσει την ίδια τεχνολογία steer-by-wire που η Lexus εισήγαγε πρόσφατα στο RZ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στις ΗΠΑ υπάρχουν 12 ολοκαίνουργια, απούλητα Lexus LFA

Πρόσφατα, ο επικεφαλής μηχανικής ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα της Toyota, Keiji Kaita, δήλωσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να πιστεύει πως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (SSB) θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο μέλλον και ότι «τηρεί το χρονοδιάγραμμα» για να τις ενσωματώσει σε μοντέλο παραγωγής το 2027 ή το 2028.

Ο Ιάπωνας μηχανικός τόνισε ότι οι SSB μπορούν να προσφέρουν διπλάσια ισχύ από τις σημερινές μπαταρίες λιθίου, να τριπλασιάσουν την αυτονομία και να καταλαμβάνουν αισθητά λιγότερο χώρο. Κάτι που πιθανόν εξηγεί και το τόσο χαμηλό ύψος του νέου LFA.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube