node/32316

Υποχρεωτική η ασφάλιση και των αυτοκινήτων σε ακινησία!

Ανατροπή στα όσα ισχύουν για τα αυτοκίνητα σε ακινησία φέρνει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η ασφάλιση, με βάση την απόφαση, γίνεται πλέον υποχρεωτική.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ήρθε μετά από υπόθεση με τρεις νεκρούς στην Πορτογαλία ύστερα από δυστύχημα με ανασφάλιστο όχημα το οποίο είχε δηλωθεί σε ακινησία. Μετά την απόφαση αυτή το να γίνει υποχρεωτική σε ολόκληρη την Ευρώπη η ασφάλιση των αυτοκινήτων σε ακινησία θεωρείται θέμα χρόνου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο γιος της ιδιοκτήτριας αυτοκινήτου το οποίο είχε δηλωθεί σε ακινησία, οδηγώντας το όχημα προκάλεσε τροχαίο με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο ίδιος και άλλα δύο άτομα. Οι συγγενείς των θυμάτων αποζημιώθηκαν από το επικουρικό της Πορτογαλίας το οποίο στράφηκε δικαστικά κατά της ιδιοκτήτριας του αυτοκινήτου. Εκείνη με τη σειρά της προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο αποφάσισε ότι η ασφάλιση των αυτοκινήτων σε ακινησία είναι υποχρεωτική.

Η απόφαση:
1. Η αίτηση προδικαστικής αποφάσεως αφορά την ερμηνεία του άρθρου 3 της οδηγίας 72/166/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 24ης Απριλίου 1972, περί εναρμονίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων και με τον έλεγχο της υποχρεώσεως προς ασφάλιση της ευθύνης αυτής (ΕΕ ειδ. έκδ. 06/001, σ. 136), όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2005/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαΐου 2005 (ΕΕ 2005, L 149, σ. 14) (στο εξής: πρώτη οδηγία), και του άρθρου 1, παράγραφος 4, της δεύτερης οδηγίας 84/5/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 30ής Δεκεμβρίου 1983, για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών των σχετικών με την ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων (ΕΕ 1984, L 8, σ. 17), όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2005/14/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Μαΐου 2005 (ΕΕ 2005, L 149, σ. 14) (στο εξής: δεύτερη οδηγία).

2. Η αίτηση αυτή υποβλήθηκε στο πλαίσιο ένδικης διαφοράς μεταξύ του Fundo de Garantia Automóvel (Ταμείου ασφαλίσεως αυτοκινήτων, Πορτογαλία, στο εξής: Ταμείο) και των Alina Antónia Destapado Pão Mole Juliana και Cristiana Micaela Caetano Juliana, αφορώσας την επιστροφή των αποζημιώσεων που κατέβαλε το Ταμείο στα θύματα ατυχήματος στο οποίο ενεπλάκη όχημα το οποίο ανήκε στην Α. Α. Destapado Pão Mole Juliana και το οποίο οδηγούσε ο υιός της.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την απόφαση...

[Πηγή asfalisinet]

node/39987

Tα αλλάζει τώρα το υπουργείο: Δεν θα μπορείς να οδηγήσεις μοτοσικλέτες 125 cc με δίπλωμα ΙΧ 

Εκδόθηκε διευκρινιστική εγκύκλιος - Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Tα αλλάζει τώρα το υπουργείο: Δεν θα μπορείς να οδηγήσεις μοτοσικλέτες 125 cc με δίπλωμα ΙΧ 

Δεν ισχύει ότι ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 cc χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση, σύμφωνα με σχετική διευκρινιστική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα που αναφέρονται σε σχετική ΚΥΑ.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ανακοίνωσή του, διευκρινίζει πως στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (συνυπογράφει ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης) που αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, τονίζει το υπουργείο, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

«Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα» προσθέτει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο.

node/39983

Με δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β η οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 cc

Αντιδρούν οι εκπαιδευτές οδήγησης, τονίζοντας ότι θα εκτοξευτούν τα τροχαία ατυχήματα. 

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Με δίπλωμα αυτοκινήτου κατηγορίας Β η οδήγηση μοτοσικλέτας έως 125 cc

UPDATE:
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο που εξέδωσε εσπευσμένα το υπουργείο Μεταφορών, όσα γράφονται παρακάτω ΔΕΝ ισχύουν, πρόκειται περί παρεξήγησης.

____________

Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί το Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ο κ. Ζωγράφος ανάφερε: «Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».