node/39666

Τροχαία δυστυχήματα: Μειώθηκαν στο 50% οι νεκροί στην Ελλάδα μέσα σε μια δεκαετία

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση την περίοδο 2010-2019.

Τη μεγαλύτερη μείωση θανάτων σε οδικά ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, της τάξεως του 44% κατέγραψε η Ελλάδα κατά τη δεκαετία 2010-2019, σημειώνοντας σημαντική πρόοδο στην οδική ασφάλεια.

Τα θύματα των οδικών ατυχημάτων μειώθηκαν σημαντικά και κατά το πρώτο τετράμηνο φέτος, λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε μείωση θανάτων στους δρόμους κατά 18% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ για τον μήνα Απρίλιο η μείωση ήταν 58% σε σχέση με πέρυσι, λόγω του περιορισμού των μετακινήσεων για το Πάσχα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από διαδικτυακή συζήτηση για την οδική ασφάλεια που οργάνωσαν η INTERAMERICAN και η Anytime με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (ΕΜΠ) για τη βιώσιμη Μετακίνηση.

Ωστόσο, παρά την εντυπωσιακή μείωση, κατά το 2019 ο αριθμός των νεκρών στη χώρα μας παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με το 2018, ενώ στην Ε.Ε. σημειώθηκε μείωση περίπου 3%, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην 21η θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (65 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού), σε σημαντική απόσταση από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. (51 νεκροί ανά εκατομμύριο πληθυσμού).

Στην εκδήλωση τονίστηκε ότι ο ρόλος της ψηφιακής τεχνολογίας εξελίσσεται ως ο πλέον καθοριστικός για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Γιαννής, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, ως επικεφαλής της ομάδας του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που συνεργάζεται με την INTERAMERICAN, τα έξυπνα συστήματα μεταφορών διακρίνονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

- Σε τεχνολογίες ασφάλειας εντός του οχήματος, όπως π.χ. είναι τα συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ, συστήματα ανίχνευσης υπνηλίας, συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων, συστήματα παρακολούθησης της χρήσης ζώνης ασφαλείας κ.ά.

- Σε συστήματα ασφάλειας βάσει της υποδομής: διαχείρισης ταχυτήτων, δυναμικής διαχείρισης κυκλοφορίας και προειδοποιήσεων τοπικού κινδύνου, αυτοματοποιημένης επιβολής κανόνων κυκλοφορίας κ.ά.

- Σε συνεργατικά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν τόσο την υποδομή όσο και το όχημα με κατάλληλους συνδέσμους επικοινωνίας μεταξύ τους: π.χ. έξυπνη προσαρμογή ταχύτητας (ISA), e-call, συστήματα πλευρικού ελέγχου κ.ά.

Επιπλέον, η συνεχώς αυξανόμενη χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων, αισθητήρων και συνδεδεμένων αντικειμένων προσφέρουν όλο και περισσότερα δεδομένα μεταφορών που είναι χρήσιμα για τη διεξαγωγή προηγμένων αναλύσεων οδικής ασφάλειας. Με ανάλογες αναλύσεις, υποστηρίζονται ο προσδιορισμός βασικών παραγόντων κινδύνου, η αντιμετώπιση της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των σφαλμάτων των χρηστών της οδού, καθώς και κρίσιμες παράμετροι σχετικές με την κυκλοφορία, τις υποδομές και τα οχήματα.

Εκ μέρους της INTERAMERICAN ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων και Υπευθυνότητας, υπογράμμισε ότι οι πρακτικές ασφάλισης είναι αναπόσπαστες από αυτές της οδικής ασφάλειας. Όπως επισημαίνει, «η ψηφιοποίηση και η χρήση νέων τεχνολογιών είναι αξιοποιήσιμη τόσο για να βελτιώνεται η συνείδηση και κουλτούρα ασφαλούς οδήγησης όσο και σε επίπεδο λήψης αποφάσεων και επιλογών για την οδική ασφάλεια, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ιδιαίτερα δε στον ασφαλιστικό κλάδο».

[Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ]

node/39947

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 19/9 με την Real News

Ξεκουραστήκαμε και επιστρέψουμε για το τεύχος 288, που έχει απ' όλα. Από αυτοκίνητα μέχρι ποδήλατα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 19/9 με την Real News

Ποτέ η επάνοδος από τις καλοκαιρινές διακοπές δεν ήταν εύκολη. Προφανώς ούτε και τώρα. Γυρίσαμε όμως φρέσκοι και σπριντάραμε προκειμένου να καλύψουμε το έδαφος που χάθηκε τις ημέρες της ξεκούρασης και να ετοιμάσουμε ένα τεύχος με κεντρικό ήρωα το Audi A3 Sportback. Το πρώτο premium μικρομεσαίο δηλαδή, το οποίο έχει διαχρονικά -και αναλογικά- σαρώσει τις πωλήσεις στη χώρα μας και αναλύεται σε βάθος μέσω της πένας του Αλέξη και τη δοκιμή του Master Test.

Η δεύτερη θέση στο εξώφυλλο ανήκει στην όγδοη γενιά του Golf GTI με τους 245 PS, ενώ το αντικείμενο των ονείρων αυτό τον μήνα είναι η Ferrari F8 Spider που υπόσχεται όλα όσα και η κλειστή Tributo μαζί με πιο άμεση επαφή με το περιβάλλον. Και το γκάζι δεν τελειώνει εδώ, αφού οι 306 ίπποι της X2 Μ35i δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εναλλακτικό GTi χαρακτήρα στο μικρότερο Sport Activity Coupe της BMW.

Συγκρίναμε επίσης την plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1 με το Volvo XC40 T5 Twin Engine που μόλις ήρθε στη χώρα μας, σε μια μάχη που θα μπορούσε να αναδείξει κάλλιστα το τέλειο εταιρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, σε αυτό το τεύχος ο εξηλεκτρισμός δεν αφορούσε μόνο σε αυτοκίνητα αλλά και σε ποδήλατα. Τώρα που η κρατική επιδότηση έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον του κοινού γι’ αυτά, αναλύουμε τι ακριβώς είναι και σε ποιους απευθύνονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ δοκιμάζουμε και τρία από διαφορετικές κατηγορίες.

Οι δοκιμές ολοκληρώνονται με το MINI One D Clubman, την ντίζελ έκδοση του νέου Renault Captur, το Citroen C3 Aircross με τον 120άρη ντίζελ κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, την επίσης αυτόματη έκδοση του Nissan Micra και τη βασική έκδοση κινητήρα του Mitsubishi Space Star.

Ως δοκιμή κλασικού μοντέλου αυτό το μήνα εξασφαλίσαμε επιτέλους το FIAT 124 Sport Spider που κυνηγούσαμε εδώ και πολύ καιρό, ενώ ο Legend του τεύχους ονομάζεται Tom Tjaarda και είναι ο άνθρωπος που έπλασε την εικόνα του.
Εκτός από τις δοκιμές αυτοκινήτων και ποδηλάτων, το DRIVE 288 έχει επίσης και θέματα εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος. Όπως για παράδειγμα μια ανάλυση για την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου και το πόσο ρεαλιστικό είναι τελικά αυτή να αποτελέσει επόμενο βήμα για την αυτοκίνηση. Αλλά και την άποψη του υφυπουργού Αθλητισμού για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και την περιγραφή του πλάνου που υπάρχει για την επιστροφή του ράλι Ακρόπολις στο ημερολόγιο των παγκόσμιων αγώνων.
Καλή ανάγνωση!

node/39937

Τρίκαλα: Σύστημα αποτροπής στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ από τον δήμο

Πώς λειτουργεί - Το σύστημα θα επεκταθεί σύντομα και για άλλες υπηρεσίες. 

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τρίκαλα: Σύστημα αποτροπής στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ από τον δήμο

Ένα καινοτόμο σύστημα υλοποιεί ο Δήμος Τρικκαίων. Πρόκειται για το Σύστημα Αποτρεπτικής Στάθμευσης σε θέσεις ΑμεΑ, που αφορά στον έλεγχο και διατήρηση των θέσεων στάθμευσης για τους πολίτες με αναπηρία. Με το σύστημα αυτό, κάθε πολίτης ΑμεΑ θα μπορεί να γνωρίζει ότι οι θέσεις στάθμευσης είναι απολύτως σεβαστές, όχι μόνο ως νοοτροπία αλλά και ως έλεγχος και δράση από τον Δήμο. Μάλιστα το σύστημα, που «διαβάζει» το όχημα ατόμου με αναπηρία, στέλνει και άμεση ειδοποίηση Δημοτική Αστυνομία, που σε ελάχιστο χρόνο βεβαιώνει πιθανή παράβαση. 

Το Σύστημα θα επεκταθεί και σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, διαβάσεις πεζών και ράμπες σε πεζοδρόμια για ΑμεΑ, γονείς με καροτσάκια και γενικότερα ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες. Το Σύστημα ελέγχει, διαπιστώνει, πληροφορεί, αν το όχημα που σταθμεύει σε θέση προοριζόμενη για ΑμεΑ, είναι όντως όχημα που ανήκει σε άτομο με αναπηρία. Αυτό γίνεται μέσω δύο απλών συσκευών: του αισθητήρα και της κάρτας. Έτσι, μέσα σε μόλις 30 δευτερόλεπτα, ο χειριστής του συστήματος γνωρίζει, τι είδους όχημα (ποδήλατο, μηχανάκι, αυτοκίνητο, φορτηγό κ.α.) έχει σταθμεύσει σε θέση ΑμεΑ και εάν αυτό το όχημα διαθέτει σχετικό σήμα. Αισθητήρας και κάρτα ταυτοχρόνως «ειδοποιούν» τον κεντρικό υπολογιστή της Δημοτικής Αστυνομίας. 

Ο υπολογιστής με τη σειρά του «ειδοποιεί» τα κινητά τηλέφωνα με τα οποία ο Δήμος προμηθεύει το προσωπικό της υπηρεσίας. Σε ελάχιστα λεπτά βεβαιώνεται η τυχόν κλήση για παράνομη στάθμευση. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται ο χρόνος περιπολίας σε θέσεις στάθμευσης, αυξάνεται η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας και σαφώς βεβαιώνονται οι παραβάσεις. Ολο το σύστημα αυτό θα αφορά σε πρώτη φάση τις 39 θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ που έχει χαράξει ο Δήμος Τρικκαίων στα Τρίκαλα. 

Το όλο σύστημα λειτουργεί με το πρωτόκολλο ΜQΤΤ που ανέπτυξαν από κοινού NAΣΑ και ΜΙΤ. Πρόκειται για πρωτόκολλο επικοινωνίας αισθητήρων για συσκευές «ιντερνετ των Αντικειμένων» (internet of things). Δηλαδή, για την «επικοινωνία» των αντικειμένων μεταξύ τους. Το πρωτόκολλο αυτό είναι η βάση για την τεχνολογία NBIoT (Narrow Band Iot), με ελάχιστες απαιτήσεις σε ενέργεια και επομένως, με πολύ μεγάλο χρόνο ζωής της μπαταρίας του.Η εφαρμογή αυτή υλοποιείται από τον Δήμο Τρικκαίων για πρώτη φορά στη χώρα μας σε παρόμοιο έργο.