Τι αλλάζει στη φορολογία των αυτοκινήτων;

Τι αλλάζει στη φορολογία των αυτοκινήτων;

Τα πάνω-κάτω έφερε το πολυνομοσχέδιο στη φορολογία των αυτοκινήτων. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν από 1ης Ιουνίου έρχονται να προστεθούν στην κατάργηση της απόσυρσης.

Κερδισμένοι και χαμένοι μετρούν… κουκιά (ευρώ για να ακριβολογούμε) με τον καταναλωτή να πρέπει πλέον να μελετά τιμοκαταλόγους «πριν και μετά» για να δει τι τον συμφέρει να αγοράσει.

Ας δούμε λοιπόν πώς θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης για να ξέρουμε τι μας περιμένει.

Η μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με την κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού, το οποίο έως σήμερα ήταν η βάση πάνω στην οποία υπολογίζονταν οι φόροι. Από την 1η Ιουνίου, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης κάθε οχήματος θα γίνεται με βάση δύο κριτήρια:

Την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και το ύψος των τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων.

Οι συντελεστές με βάση τους οποίους θα υπολογίζονται τα νέα τέλη ταξινόμησης είναι οι εξής:
4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ
8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
16% επί της λιανικής τιμής για ΙΧ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
24% επί της λιανικής τιμής για ΙΧ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
32% επί της λιανικής τιμής για ΙΧ με τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

Τα τέλη ταξινόμησης που θα προκύπτουν με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα προσαυξάνονται ή θα μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.

Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 g/km θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 g/km δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Για εκπομπές ρύπων πάνω από 120 g/km προβλέπεται προσαύξηση των τελών ταξινόμησης ως εξής:
10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 g/km 
20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 g/km 
30% για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 g/km 
40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 g/km και
60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 g/km 

Με βάση όλα τα παραπάνω θα δούμε πολλά αυτοκίνητα χαμηλής τελικής τιμής και χαμηλών εκπομπών ρύπων να φθηναίνουν (όχι πολύ πάντως), αλλά και πολλά άλλα να «τσιμπάνε» από μερικές εκατοντάδες ευρώ στην καλύτερη περίπτωση έως και… μπόλικες χιλιάδες στη χειρότερη. Τέλος και με βάση τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης και στα υβριδικά αυτοκίνητα, με συντελεστές μειωμένους κατά 50% σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Μένει να δούμε τους τελικούς τιμοκαταλόγους για να δούμε ποιος κερδίζει και ποιος χάνει

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube