Τέλη ταξινόμησης: Αλλάζουν όλα, θα πληρώνουν τώρα και τα υβριδικά

Τέλη ταξινόμησης: Αλλάζουν όλα, θα πληρώνουν τώρα και τα υβριδικά

Όλα όσα προβλέπει το πολυνομοσχέδιο - Δείτε ποια αυτοκίνητα θα πληρώνουν λιγότερο και ποια περισσότερο από 1ης Ιουνίου

Αλλάζουν όλα στη φορολογία των αυτοκινήτων τόσο σε ό,τι αφορά στα τέλη ταξινόμησης όσο και στα τέλη κυκλοφορίας.

Οι αλλαγές που έρχονται να προστεθούν στην κατάργηση της απόσυρσης θα ισχύσουν από 1ης Ιουνίου 2016 και περιγράφονται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή και θα ψηφιστεί τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
 
Τέλη Ταξινόμησης
 
Σε ό,τι αφορά στα τέλη ταξινόμησης καταργείται το κριτήριο του κυβισμού που μέχρι τώρα ήταν η βάση πάνω στην οποία υπολογίζονταν οι φόροι. Από την 1η Ιουνίου ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης κάθε οχήματος θα γίνεται με βάση δύο κριτήρια: 

Την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο κάθε εισαγωγέας στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου και το ύψος των τιμών των εκπεμπόμενων ρύπων.
 
Οι συντελεστές με βάση τους οποίους θα υπολογίζονται τα νέα τέλη ταξινόμησης είναι οι εξής:
- 4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ
- 8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
- 16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
- 24% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
- 32% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

Τα τέλη ταξινόμησης που θα προκύπτουν με βάση τους παραπάνω συντελεστές θα προσαυξάνονται ή θα μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων.

Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 gr/km θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 gr/km δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.
 
Για εκπομπές ρύπων πάνω από 120 gr/km προβλέπεται προσαύξηση των τελών ταξινόμησης ως εξής:
- 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 gr/km 
- 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 gr/km 
- 30% για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 gr/km 
- 40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 gr/km  και
- 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 gr/km 

Χαρακτηριστικά παραδέιγματα
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, το αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών θα είναι:
1. Για Ι.Χ. 1.400 κυβικών, με κινητήρα βενζίνης με τελική τιμή 13.000 ευρώ και ρύπους 120 gr/km, τα μηδενικά σήμερα τέλη ταξινόμησης λόγω απόσυρσης θα διαμορφωθούν σε 450 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα (με βάση τα κυβικά δηλαδή) θα ήταν 900 ευρώ.

2. Για Ι.Χ. 1.600 κυβικών, diesel, με τελική τιμή 16.000 ευρώ και εκπομπές ρύπων 98 gr/km , τα τέλη ταξινόμησης σήμερα με κίνητρο απόσυρσης είναι 200 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα, χωρίς απόσυρση, θα ήταν 1.600 ευρώ. Με το νέο σύστημα, η επιβάρυνση διαμορφώνεται σε 475 ευρώ.

3. Για τα ακριβά αυτοκίνητα θα προκύψουν επιβαρύνσεις: Για Ι.Χ. 1.600 κυβικών με τελική τιμή 30.000 ευρώ και ρύπους 140 gr/km, με το ισχύον σύστημα τα τέλη ταξινόμησης ανέρχονται σε 3.500 ευρώ. Με το νέο σύστημα, τα τέλη ταξινόμησης αυξάνονται στα 7.000 ευρώ!

Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης θα μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με τη χρήση συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο.

Με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου επιβάλλεται επίσης τέλος ταξινόμησης και στα υβριδικά αυτοκίνητα, με συντελεστές μειωμένους κατά 50% σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube